کد خبر : 1410429 | 02 اردیبهشت 1396 ساعت 11:08 | 10.6K بازدید | 0 دیدگاه

بررسی احتمال سقوط قعرجدولی‌ها

آقاصمد یا اکبر اوتی؛ کدامیک رستگار می‌شوند؟

صبای قم و سیاه جامگان آخرین شانس های خود برای بقا در لیگ برتر را جست و جو می کنند؛ سایپا هم البته هنوز خطر سقوط را احساس می کند.

آقاصمد یا اکبر اوتی؛ کدامیک رستگار می‌شوند؟

به گزارش "ورزش‌سه"، در فاصله دو هفته مانده تا پایان لیگ برتر هرقدر خیال همه بابت قهرمان مسابقات راحت شده، در پایین جدول رقابت همچنان داغ است. جایی که 3 تیم سیاه جامگان، صبای قم و سایپا برای نیفتادن می جنگند. البته که شانس سایپا نسبت به دو تیم دیگر برای ماندن در لیگ بسیار بیشتر است. در ادامه به بررسی شانس تیم ها برای بقا اشاره شده است.

 


سیاه جامگان مشهد؛ تقابل با بی انگیزه ها


سیاه جامگان اگر در بازی گذشته خود مقابل پیکان برنده می شد اکنون در رده چهاردهم و بالاتر از صبا قرار داشت اما حالا با یک امتیاز کمتر نسبت به رقیب اصلی خود در رده پانزدهم است و در دو بازی آینده برای پیروزی تلاش می کند و امیدوار است صبا و سایپا امتیاز از دست بدهند. شانس بزرگی که سیاه جامگان آورده این است که با دو تیم تقریبا بی انگیزه دیدار می کند. شاگردان اکبر میثاقیان این هفته به مصاف ماشین سازی می روند که سقوطش به دسته پایین تر مسجل شده و در هفته پایانی میزبان پرسپولیسی است که قهرمانی اش قطعی شده است. اگرچه هردو بازی می تواند دشوار باشد اما نمی توان انگیزه و شانس بالای مشهدی ها را برای بقا نادیده گرفت.

 


صبای قم؛ تقابل با میانه جدولی ها


تیم تحت هدایت صمد مرفاوی در نیم فصل دوم پیروزی های مهمی کسب کرد و شانس خود برای بقا در لیگ را افزایش داد اما حالا دو نبرد دشوار دیگر پیش رو دارد. صبای قم در دو هفته آینده با دو تیم میانه جدولی نفت تهران و استقلال خوزستان دیدار می کند. این دو تیم شانس کسب سهمیه آسیایی را از دست داده اند و شاید نتیجه این بازی چندان برایشان اهمیتی نداشته باشد اما به هر حال برای خوب پایان دادن به لیگ برتر مقابل صبا حاضر می شوند. صبا اگر دو بازی خود را با برد پشت سر بگذارد، بدون نیاز به امتیاز دادن حریفان در لیگ ماندنی می شود.

 


سایپای تهران؛ دو امتیاز بقا


در بین 3 تیمی که از میان آنها یک تیم به لیگ یک سقوط می کند، سایپا شانس بیشتری برای بقا دارد. تیم حسین فرکی با ستاره هایی نامدار در جایگاهی غیرقابل باور قرار گرفته و اکنون با 29 امتیاز در رده سیزدهم حضور دارد. نارنجی پوشان با گرفتن دو امتیاز از دو بازی آینده خودمی توانند جشن بقا بگیرند و دیگر خطری از این بابت تهدیدشان نمی کند. سایپا هفته بعد با پیکان تهران بازی می کند که هنوز شانس اندکی برای رسیدن به رده چهارم جدول دارد و در هفته پایانی لیگ به مصاف ماشین سازی تبریز می رود که سقوطش مسجل شده است.

 


یکی از 3 تیم


با اینکه روی کاغذ سایپا شانس سقوط به دسته یک دارد اما بعید است این تیم به چنین سرنوشتی دچار شود. به نظر می رسد از بین تیم های صبای قم و سیاه جامگان یکی به دسته پایین تر برود. حال اینکه کدامیک در دو هفته پایانی موفق تر عمل می کنند، مساله ای است که باید در دو بازی باقیمانده نظاره گرش باشیم.

 

1194535

دیدگاه‌ها