کد خبر : 1410468 | 02 اردیبهشت 1396 ساعت 14:36 | 39.6K بازدید | 0 دیدگاه

دوری از فوتبال آزارم می داد؛

عقیلی: زمان نشان داد ویسی مربی بزرگی است یا نه!

هادی عقیلی بازیکن تیم سپاهان روز گذشته از دنیای بازیگری خداحافظی کرد؛ این بازیکن در مصاحبه ای به مرور خاطرات فوتبال خود پرداخته.

عقیلی: زمان نشان داد ویسی مربی بزرگی است یا نه!

به گزارش "ورزش سه"، هادی عقیلی بازیکن سپاهان که 2 بار تا آستانه کسب بهترین بازیکن سال آسیا پیش رفت، روز گذشته در تصمیمی غیرمنتظره و پس از یکسال و نیم دوری از تیم محبوبش اعلام بازنشستگی کرد؛ این اتفاق در شرایطی رخ داد که هادی عقیلی هم مانند بسیاری از فوتبالیست های ارزشمند فوتبال کشور با ناراحتی از دنیای حرفه ای خداحافظی کرد.


عقیلی در گفتگو با "ورزش سه" به سوالات مختلفی مربوط به شروع دوران بازیگری خود در پرسپولیس، بهترین دوران حرفه ای، بهترین همبازیان و موارد مختلفی صحبت کرده که توجه شما را به آن جلب می کنیم.

 

 

* چطور شد که به پرسپولیس وارد شدی و چرا این تیم را ترک کردی؟


من فوتبالم را از مقاومت تهران شروع کردم و بعد از آن به راه آهن رفتم و از آنجا به امیدهای پرسپولیس. البته سن من در آن موقع جوانان بود ولی اصلا در جوانان بازی نکردم و برای امیدهای پرسپولیس اسمم را رد کردند. مربیان تیم امید پرسپولیس آقای نقیان و احمد شهیدی بودند، که بعدها آقای پنجعلی هم آمدند. تیم پرسپولیس که بودم بازی سوم یا چهارم بود که در ورزشگاه شیرودی داشتیم و آقای پروین برای دیدن بازی آمده بودند و بعد از آن گفتند که به تیم بزرگسالان بیایم. یک بازی هم در جام حذفی بازی کردم ولی اگر یادتان بیاید در آن زمان آشفته بازاری در مدیریت پرسپولیس ایجاد شد و افراد زیادی آمدند و رفتند تا اینکه آقای عباس انصاری فرد به عنوان مدیر وارد شدند. ایشان می خواستند پژمان جمشیدی و ابوالقاسم پور را از سایپا بگیرند و همین موضوع باعث شد تا من را بدون اجازه و حتی بدون اینکه به من بگویند به سایپا انتقال بدهند. بعد هم یکسال در تیم سایپا بودم و بعد از آن به سپاهان رفتم که شروع دوران خوب من در فوتبال بود.

 

 

* بهترین لحظه ای که در تیم سپاهان داشتی ؟


اینکه بتوانید فینال جام باشگاه های آسیا را حس کنید و لمس کنید، بسیار افتخار بزرگی است، ولی بهترین و قشنگ ترین لحظه ام قهرمانی در جام حذفی در نقش جهان مقابل پرسپولیس بود که مصطفی دنیزلی مربی این تیم بود.

 

 

* بهترین دورانی که در سپاهان داشتید ؟


به نظرم بهترین تیم تاریخ لیگ برتر سال دومی بود که ما با امیرقلعه نویی قهرمان لیگ برتر شدیم؛ پس از آن هم با کرانچار سومین قهرمانی را گرفتیم؛ در آن سال تیم بسیار کاملی داشتیم که 6 ، 7 ملی پوش داشت و بازیکنان خارجی تیم هم مثل عماد رضا ملی پوش بودند.
اما اگر بخواهم بهترین دورانم و بهترین تیم از لحاظ صمیمیت را نام ببرم، فصل 93-1392 بود که در لیگ چهارم شدیم. در آن سال خیلی فضای صمیمی بین بازیکنان وجود داشت. بازیکنان جوان و با تجربه در کنار هم تیم خیلی خوبی را ساخته بودند و از بازی و بودن در آن تیم لذت می بردم.

 


* بزرگترین حسرت فوتبالی ات چه چیزی بوده ؟


خدا را شکر من افتخار این را داشتم که نزدیک به 70 بازی ملی داشته باشم. از لحاظ فردی هم دو بار برای انتخاب به عنوان بهترین بازیکن سال آسیا انتخاب شدم و یک بار هم دوم شدم. یک بار هم در قطر در ترکیب تیم منتخب آسیا قرار گرفتم. افتخارات باشگاهی هم که با تیم سپاهان به آن رسیدم و فکر می کنم تنها چیزی که می ماند بازی در باشگاه های اروپایی بود که برایم اتفاق نیفتاد.

 

 

1002433

 


•  بهترین مربی که داشتی؟


نمی توانم یک نفر را نام ببرم چون با مربیان بزرگی کار کردم که اکثریت آنها در رده ملی هم کار کرده اند. مربیانی که مدیون آنها هستم مثل حسن صالحی نژاد، جیوانی می در سایپا، مایلی کهن، پروین، ناصر ابراهیمی، لوکا بوناچیچ، برانکو، فرهاد کاظمی و کرانچار که کار کردن با تمام آنها باعث افتخارم است.

 


•  رابطه ات با محرم نویدکیا چگونه است و آیا در مورد خداحافظی با او مشورت کردی؟ اینکه زمانی می گفتند که تو و محرم در باشگاه سپاهان باند دارید را قبول داری؟


خیلی کم با هم در تماس هستیم؛ موضوعی که می گویید را جایی نشنیدم ولی اتفاقاتی که رخ داد به خوبی مشخص می کند که این حرف ها صحت ندارد. من را از تیم بیرون کردند ولی محرم در تیم باقی ماند و در میانه فصل خداحافظی کرد. در مورد خداحافظی هم با کسی صحبتی نکردم و این موضوع یک تصمیم کاملا شخصی بود.

 


•  نظرت در مورد تیم ویسی و اینکه می گفتند سپاهان با این مربی کوچک شده است؟


حالا که زمان گذشته کاملا مشخص شده که در حد سپاهان بودند یا نه؟! من صحبتی در مورد ایشان ندارم. شما می توانید مصاحبه های این آقا را در مدتی که در سپاهان بودند بخوانید و ببینید که چقدر تناقض در آن وجود دارد. نمی دانم دلیل این صحبت ها چه بوده؟ اما عملکرد ایشان در تیم مشخص شده و در آینده هم بیشتر راجع به اتفاقاتی مدیریتی و مربیگری در سپاهان طی یک سال اخیر خواهید شنید.

 

 

•  نظرت در مورد بازگشت کرانچار به سپاهان؟


خیلی خوشحالم که تیم با حضور کرانچار نتایج خوبی می گیرد. تیم را در شرایط بد تحویل گرفت و نتایج خوب را می بینید. برخلاف نظر مدیریت و مربی قبلی که می گفتند سپاهان را به روزهای اوج بر می گردانیم، سپاهان در اوج قرار داشته و قرار نبوده که آنرا به روزهای اوج برگردانیم و باید موقعیت تیم حفظ می شد.

 

 

945498

 


•   با توجه به اینکه با حضور کرانچار تجربه های موفقی را پشت سر گذاشته بودی، به این موضوع فکر نکرده که از تصمیم خداحافظی از فوتبال را تعویق بیندازی تا شاید به تیم برگردی؟


در این مورد صحبتی با من نشده بود و من هم به این موضوع فکر نکرده بودم. یک سال و نیم دوری از فوتبال بیش از آنچه فکر کنید مرا آزار داده بود. من فوتبالیست هم و در آمدی به جز فوتبال ندارم و واقعا یک سال و نیم سخت را در بلاتکلیفی پشت سر گذاشتم.

 


•  بحث مطالباتت از باشگاه در چه مرحله ای است؟


ترجیح می دهم در این مورد صحبتی نکنم؛ این موضوع روند اداری خود را طی می کند و کمیته استیناف در مورد آن نظر خواهد داد.

 


•  قصد ورود به دنیای مربیگری را داری و اگر داری چطور و چگونه؟


من تازه از فوتبال خداحافظی کرده ام و نیاز به زمان دارم. فضای مربیگری و بازیگری کاملا متفاوت است. شاید در فوتبال یک سری از کارها دست خود آدم باشد ولی در مربیگری شرایط متفاوت است. امیدوارم در آینده شرایط خوبی داشته باشم و بتوان از تجربیاتم در دنیای مربیگری استفاده کنم.

 


•  صحبت هایی در مورد برگزاری بازی خداحافظی برای تو محرم نویدکیا می شود؛ نظرت در مورد این صحبت ها در شرایطی که با ناراحتی یک سال و نیم از تیم کنار گذاشته شدی چیست؟


من هیچ انتظاری از این اشخاص ندارم. مطمئن باشید این کار را انجام نخواهند داد. وقتی کسی را می کشند، آن مرده دیگر انتظار مراسم کفن و دفن ندارد. من می توانستم برای سپاهان همچنان بازی کنم و افتخار کسب کنم ولی تیم را طوری بستند که از هفته ششم هفتم دیگر مدعی قهرمانی نبود. این را از من گرفتند و دیگر انتظاری ندارم.

 


•  در پایان حرفی باقی مانده؟


باز هم تشکر می کنم از همه دوستانی که پیام دادند. همه مردم کشور که در این مدت به من پیام دادند و به خصوص مردم اصفهان.

دیدگاه‌ها