کد خبر : 1410612 | 03 اردیبهشت 1396 ساعت 09:10 | 62.6K بازدید | 0 دیدگاه

نبرد رئال و بارسا برای قهرمانی

گزارش تحلیلی: ال کلاسیکو، لحظه سرنوشت

علیرغم شرایط بهتر رئال مادرید، بارسا نیز برای حفط آخرین امیدهای خود در لالیگا به برنابئو سفر خواهد کرد.​​​​​​​

گزارش تحلیلی: ال کلاسیکو، لحظه سرنوشت

به گزارش "ورزش سه"، گییم بالاگه، کارشناس معروف شبکه اسکای اسپورت ابعاد مختلف ال کلاسیکوی حساس امشب را مورد بررسی قرار داده است:

 

اگر کهکشانی ها قادر به فتح ال کلاسیکو باشند، گام بزرگی به سوی فتح لالیگا برخواهند داشت اما اگر بارسا 3 امتیاز را از آن خود کند، این جدال حساس همچنان ادامه خواهد داشت.

 

شاگردان انریکه در حال حاضر علیرغم انجام یک بازی بیشتر، با 3 امتیاز پشت سر رئال مادرید قرار دارند و پیروزی در دیدار امشب در برنابئو اتفاقات جالبی را در ادامه رقم خواهد زد.

 

 

1193762

 

 

در صورت کامیابی بارسا، دو تیم با امتیازی برابر در صدر جدول قرارخواهند گرفت و اینگونه فشارها روی تیم پایتخت برای دیدار عقب افتاده برابر سلتاویگو افزایش خواهد یافت. همچنین دیگر انگیزه بارسا، پایان بخشیدن به نتایج ضعیف خود در بازی های بزرگ خارج از خانه است.

 

شاگردان انریکه اوایل فصل با نتیجه 1-3 در ورزشگاه اتحاد مغلوب گواردیولا و سیتی شدند و در ادامه لیگ قهرمانان، باخت های اسفناکی برابر پاری سن ژرمن و یوونتوس نیز در کارنامه آنها ثبت شد.

 

 

1194126

 

 

همچنین هنگامی که هفته گذشته رئال مادرید در آخرین لحظات دربی پایتخت برای اتلتیکو امتیاز از دست داد، آنها هم در خانه مالاگا با 2 گل مغلوب شدند تا بهترین فرصت را برای کاهش فاصله از دست بدهند.

 

همچنین بلوگرانا در بازی های مهم و سرنوشت ساز روحیه ای رقابتی از خود نشان نداده و این همان نشانه اصلی برای نیاز به انگیزه های جدید در این تیم است.

 

اما از سوی دیگر، کهکشانی ها با درخشش کریستیانو رونالدو تبدیل به متخصص پیروزی در نبردهای بزرگ شده اند. اگرچه کریستیانو در فصل جاری در 38 بازی موفق به زدن 27 گل شده که برای او آمار فوق العاده ای به شمار نمی آید، اما تعداد گل های رونالدو از طریق موقعیت های تک ضرب و داخل محوطه جریمه افزایش یافته و او هنوز هم عطش فراوانی برای قرار گرفتن در فضاهای خطرناک محوطه جریمه و ایجاد موقعیت های مهم دارد.

 

 

1194484

 

 

CR7 حالا تبدیل به متخصص حل کردن بحران های دشوار در لحظات کلیدی فصل شده و نمایش درخشان او در آلیانس آره نا و برنابئو برابر بایرن مونیخ، آن هم در لحظاتی که رئال در آستانه خداحافظی با لیگ قهرمانان قرار داشت نشان دهنده تغییر سبک بازی اوست.

 

همچنین با مرور فصل جاری به یاد داریم که در ماه نوامبر کهکشانی ها برای برگزاری دربی دشوار به ویسنته کالدرون سفر کردند و فوق ستاره پرتغالی رئال موفق شد با ثبت هت تریکی به یادماندنی، زمینه ساز پیروزی پرگل تیمش باشد؛ یک بازی بزرگ دیگر و یک عملکرد فوق العاده دیگر.

 

اگرچه در ال کلاسیکوی رفت و زمانی که کهکشانی ها در آستانه شکست در نوکمپ بودند، این سرخیو راموس بود که به جای رونالدو به داد رئال رسید، اما نمی توان تاثیر احتمالی و بزرگ این بازیکن در بازی امشب را کتمان کرد.

 

 

1194662

 

 

اگرچه شاگردان زیزو آخرین دیدار خانگی خود را با تساوی برابر اتلتیکو به پایان رسیدند، اما آماری فوق العاده در برنابئو دارند و در 10 بازی پایانی، 8 بار پیروز شده و 2 بار نیز به تساوی دست یافته اند.

 

اما از آن سو بارسا در بدترین شرایط فصل خود قرار داد و تعداد باخت های این تیم در 5 هفته اخیر با مجموع شکست های رئال در طول فصل برابری می کند.

 

مانند همیشه، شرایط بارسا معمولا به مسی وابسته است و در ماه های اخیر انتقادات زیادی به عدم درخشش مسی در بازی های بزرگ شده است. البته نباید فراموش کرد که سبک و تاکتیک بازی بلوگرانا نیز کمکی به فوق ستاره 30 ساله بارسا نمی کند.

 

 

1194659

 

 

برابر یوونتوس، فوتبال مالکانه بارسا کاهش یافته بود و اشتباهات زیاد دفاعی باعث بروز مشکلات فراوانی برابر نماینده قدر ایتالیایی شد. با این تفاسیر، بی شک هنوز هم مسی بهترین بازیکن بارسلوناست و آماری باورنکردنی را طی دو فصل اخیر به ثبت رسانده است.

 

با به ثمر ساندن 2 گل و ارسال یک پاس گل در دیدار هفته گذشته برابر سوسیداد، مسی آمار خود را به 45 گل در 44 بازی و 14 پاس گل افزایش داد و اگر این ستاره قادر به ارتقا آن در برنابئو باشد، بارسا از شانس زیادی برای بازگشت با 3 امتیاز به خانه برخوردار خواهد بود.

 

البته همانطور که می دانیم نبرد بارسا و رئال تنها معطوف به مسی و رونالدو نیست و ستارگان دیگری نیز در ترکیب دو تیم وجود دارند اما دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان یک بار دیگر ثابت کرد که اگر دو تیم نیاز به تعویض داشته باشند، کهکشانی ها از شرایط به مراتب بهتری نسبت به رقیب خود برخوردارند.

 

 

1194664

 

 

روی نیمکت رئال ستارگانی مانند ایسکو، آسنسیو، موراتا و خامس قرار دارند که هر کدام به تنهایی قادر به رقم زدن جریان یک بازی بزرگ هستند.

 

اما در بین ذخیره های بارسا، نام هایی مانند آندره گومس، آلکاسر و دنیس سوارز دیده می شود که اگرچه بازیکنان با کیفیتی هستند، اما خود انریکه نیز می داند که در این زمینه رقیب در شرایط بهتری قرار دارد. به همین دلیل او در دیدار رفت برابر یوونتوس تنها از یک تعویض استفاده کرد و اغلب از 14 بازیکن در یک بازی استفاده نمی کند.

 

 

1194078

 

 

در حالیکه ستارگانی مانند موراتا و ایسکو بارها در طول یک فصل رئال مادرید را نجات داده اند، ترکیب دوم بارسا در فصل جاری برای آنها مشکل ساز شده و حالا و با توجه به غیبت قطعی نیمار،  انتخاب جانشین او تبدیل به دغدغه بزرگی برای کادر فنی بارسلوناست.

 

کاتالان ها برای پیروز شدن و حفظ امیدهای قهرمانی، به درخشش ستارگان بزرگ خود نیاز دارند اما در این صورت نیز غلبه بر رئال مادرید در برنابئو هرگز آسان نخواهد بود. این شرایط، وعده یک نبرد هیجان انگیز را به فوتبالدوستان می دهد.

 

منبع: اسکای اسپورت

 

ترجمه: آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها