کد خبر : 1410763 | 03 اردیبهشت 1396 ساعت 18:10 | 17.2K بازدید | 0 دیدگاه

مهار دیوپ رمز صعود زودهنگام آبی‌ها

الاهلی را چطور می‌شود شکست داد؟

با گذشت 4 بازی از آغاز مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا تیم فوتبال الاهلی تنها تیمی است که در دور رفت موفق شده استقلال را شکست دهد و حالا آبی‌ها روز سه‌شنبه در ورزشگاه آزادی بازی سرنوشت‌سازی با این تیم دارند.

الاهلی را چطور می‌شود شکست داد؟

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال الاهلی جدی‌ترین رقیب استقلال در راه صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا است، تیمی که در بازی رفت این تیم را با نتیجه دو بر یک شکست داد و به لطف نتیجه بهتر در بازی رو در رو بالاتر از آبی‌های تهرانی صدرنشین گروه A لیگ قهرمانان آسیا است.


هر چند الاهلی از ستاره‌های سرشناسی در ترکیب خود بهره می‌برد اما به نظر می‌رسد شکست این تیم برای استقلال اصلا دور از دسترس نیست البته به شرط اینکه منصوریان برنامه ویژه‌ای برای مهار ستاره‌های این تیم و البته از کار انداختن سیستم شوالیه‌های اماراتی داشته باشد.

 


2ـ4ـ4 خطی برای شکست استقلال


اگر کاسمین اولاریوسرمربی الاهلی امارات بخواهد مثل بازی‌های گذشته برابر استقلال به میدان برود او از سیستم 2ـ4ـ4 خطی مقابل این تیم به میدان می‌رود. سیستمی که به واسطه آن این تیم هافبک بازیساز ندارد و خط هافبک این تیم را دو هافبک دفاعی و دو وینگر راست و چپ تشکیل می‌دهند. البته در سیستمی که الاهلی بازی می‌کند مهاجم سایه این تیم در بیشتر دقایق بازی به پشت محوطه جریمه می‌آید تا برای دیوپ در پیشانی خط حمله موقعیت گل ایجاد کند.

 

1194797

 


خط حمله آتشین راز موفقیت شوالیه‌ها


مهمترین نقطه قوت الاهلی خط حمله آتشین این تیم است، خطی که دیوپ در پیشانی آن به عنوان یک قاتل تمام عیار برای خط دفاعی تمام حریفان یک خطر همیشگی است و البته احمد خلیل کاپیتان این تیم هم بسیار مهره کارآمدی در خط حمله محسوب می‌شود. احمد خلیل که به عنوان کاپیتان تیم‌ملی امارات توپ طلای آسیا را هم به دست آورده است، فردا تلاش می‌کند تا بهترین موقعیت‌ها را برای دیوپ بسازد و البته خودش هم از موقعیت‌های به دست آمده به خوبی استفاده کند.  البته الاهلی در خط حمله خود آساموئا ژیان را به عنوان بازیکن ذخیره دارد که می تواند در دقایقی بازی با نظر اولاریو وارد زمین شود.

 

1182288

 


چالش بزرگ دو امید برای مهار ریبریو


اما خط هافبک الاهلی یک بازیکن بسیار با کیفیت به نام ریبریو دارد، بازیکنی که به صورت تخصصی در پست وینگر چپ بازی می‌کند اما به خوبی می‌تواند در پشت دو مهاجم الاهلی قرار بگیرد و برای دیوپ و احمد خلیل بازیسازی کند. ریبریو در بازی رفت هم بسیار امید ابراهیمی و امید نورافکن را اذیت کرد و حالا این دو با شناخت کامل از او باید کاری کنند که ریبریو کمترین تاثیرگذاری را در بازی داشته باشد.

 

1182290

 


خط دفاعی که آسیب‌پذیر است


برعکس خط هافبک و خط حمله الاهلی خط دفاع این تیم بسیار آسیب‌پذیر نشان می‌دهد و شاید به همین دلیل هم باشد که استقلالی‌ها در بازی رفت هر بار که به دروازه مجید ناصر نزدیک شدند توانستند موقعیت گل ایجاد کنند. خط دفاع تیم فوتبال الاهلی را بازیکنان اماراتی تشکیل می‌دهند و نبود یک رهبر در آن این خط از یکی از پرافتخارترین تیم‌های لیگ امارات را بسیار آسیب‌پذیر کرده است.

دیدگاه‌ها