کد خبر : 1410861 | 04 اردیبهشت 1396 ساعت 08:55 | 163.4K بازدید | 1 دیدگاه

چگونه سرنوشت لالیگا تغییر کرد

ال‌کلاسیکو؛ اشتباهات زیدان و بازگشت بارسا

درخشش بی بدیل لیونل مسی باعث شد تا یک بار دیگر و در هفته های پایانی، رقابت برای فتح لالیگا به اوج هیجان برسد.​​​​​​​

ال‌کلاسیکو؛ اشتباهات زیدان و بازگشت بارسا

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا موفق شد جدال سرنوشت ساز را به سود خود به پایان برساند و علیرغم یک بازی بیشتر، هم امتیاز با کهکشانی ها در صدر قرار بگیرد. در ادامه، ابعاد مختلف ال کلاسیکوی دیدنی دیشب را مورد بررسی قرار خواهیم داد؛

 

1-بازگشت بارسلونا به کورس قهرمانی

 

آخرین ضربه ای که لیونل مسی در بازی نواخت، باعث شد تا بارسلونا با یک بازی بیشتر نسبت به رئال مادرید در صدر جدول قرار بگیرد. دیدنی ترین ال کلاسیکو در فصول اخیر پر از فراز و نشیب بود . در نیمه اول کاسمیرو کهکشانی ها را پیش انداخت اما مسی کار را به تساوی کشاند.

 

 

1194938

 

 

اما در نیمه دوم دراماتیک این دیدار، ابتدا بارسا با گل راکیتیچ پیش افتاد و با اخراج راموس به علت تکل شدید روی پای مسی، اوضاع بر وفق مراد بارسا بود اما گلزنی خامس، ستاره تعویضی زیدان همه چیز را به تساوی کشاند.

 

در حالیکه به نظر می رسید کار برای انریکه به پایان رسیده باشد، لیونل مسی با ضربه ای دیدنی موفق شد دروازه ناواس را باز کرده و 3 امتیاز حیاتی را به آبی اناری ها هدیه کند.

 

شاگردان زیدان بازی را بهتر آغاز کردند و علیرغم صحنه مشکوکی که در همان ابتدای بازی روی رونالدو رخ داد، آنها در دقیقه 28 به آنچه استحقاقش را داشتند رسیدند.

 

 

1195016

 

 

دفع توپ ضعیف مدافعان بارسا، با ارسال دیدنی مارسلو همراه بود تا بعد از برخورد ضربه راموس به دیرک دروازه، کاسمیرو در دهانه دروازه گل اول بلوگرانا را به ثمر برساند.

 

اما عکس العمل بارسا به گل دریافتی مناسب بود و در صحنه ای که عدم پوشش دهی مدافعان رئال در صحنه واضح بود و تنها مارسلو و مودریچ برابر مسی بودند، او با حرکتی انفرادی و ضربه دقیق گل تساوی را در همان 45 دقیقه اول به ثمر رساند.

 

 

1195017

 

 

اما در نیمه اول، سنگربانان دو تیم نمایش بسیار خوبی داشتند. در دروازه رئال، ناواس موفق شد دو عکس العمل فوق العاده برابر ضربات سوارز و پیکه نشان دهد و در آن سو تراشتگن سد راه ضربات کروس و بنزما شد.

 

رونالدو نیز بر خلاف طوفان هفته قبل برابر بایرن، شب آرامی را در برنابئو سپری کرد و یک موقعیت بسیار خوب را نیز در دهانه دروازه روی پاس آسنسیو از دست داد.

 

تنها 18 دقیقه مانده به پایان بازی و روی غفلت کروس و مارسلو، راکیتیچ با ضربه ای دیدنی گل برتری بارسا را به ثمر رساند و اخراج راموس باعث شد تا شاگردان انریکه در آستانه پیروزی قرار بگیرند.

 

 

1195020

 

 

کاپیتان کهکشانی ها در صحنه ای که به نظر می رسید مستحق اخراج شدن بود، بیست و دومین اخراج در مجموع و پنجمین کارت قرمز در ال کلاسیکوها را با خطای در میانه میدان روی مسی در کارنامه ثبت کرد.

 

 

1195010

 

 

بعد از موقعیت بسیار خوبی که پیکه در مقابل دروازه از دست داد، کهکشانی ها روحیه مضاعفی برای بازگشت پیدا کردند و خامس موفق شد با ارسال مارسلو، برنابئو را به مرز انفجار برساند.

 

اما یک بار دیگر لیونل مسی حرف آخر را در میدان زد و با گلزنی در دقیقه 93 باعث شد تا بارسا با 75 امتیاز، هم طراز با رئال در صدر جدول قرار بگیرد. در حال حاضر و با توجه به حذف بارسا از لیگ قهرمانان، آنها می توانند در هفته های آتی استراحت بیشتری نسبت به رقیب خود که 2 دیدار دشوار برابر اتلتیکو را در پیش دارد، داشته باشند.

 

2- لیونل مسی؛ ستاره درخشان بارسلونا

 

بعد از حذف بارسا از لیگ قهرمانان، طی یک هفته اخیر انتقادات زیادی از مسی به علت عدم توفیق در 2 دیدار رفت و برگشت برابر یوونتوس و ناتوانی در گلزنی طی 6 ال کلاسیکوی اخیر شنیده شد اما در دیدار دیشب، مسی یک سر و گردن بالاتر از دیگران نشان داد.

 

نقطه عطف نمایش لئو در 45 دقیقه اول، ایجاد فشار فراوان روی کاسمیرو بود که باعث دریافت یک کارت زرد برای هافبک برزیلی و چند بار در معرض اخراج قرار گرفتن برای او شد. همچنین مارسلو نیز یک بار با ضربه آرنج باعث شد تا مسی با صورتی خونین گل اول تیمش را وارد دروازه ناواس کند.

 

 

1195013

 

 

در همان 45 دقیقه اول نیز مسی باز هم فرصت هایی برای گلزنی داشت اما یک بار ضربه او با برخورد به کارواخال راهی به دروازه نیافت و یک بار نیز در آخرین لحظات، او توپ را از دو قدمی دروازه به بیرون زد.

 

اما در نیمه دوم، کاپیتان دوم بارسا نقش اول سناریوی پیروزی بارسا را ایفا کرد. او ابتدا تاثیر هرچند کوچکی روی گل راکیتیچ داشت و دقایقی بعد نفوذ تند و تیز او باعث اخراج کاپیتان کهکشانی ها شد.

 

 

1194978

 

 

اگرچه گل خامس در حال بی اثر کردن نمایش درخشان مسی در برنابئو بود، اما آخرین ضربه او در این دیدار نشان داد که باید همه چیز را به نام مسی نوشت.

 

3- تصمیمات غلط زیدان

 

زیدان که خودش یکی از کهکشانی های سابق به شمار می آید، علاقه زیادی به استفاده از ستارگان خود دارد پس جای تعجبی نداشت که در ترکیب ابتدایی، نام گرت بیل که در دیدار برابر بایرن به شدت آسیب دیده بود را ببینیم.

 

 

1195019

 

 

در دقایقی که مهاجم ولزی در میدان بود و تا قبل از درخواست تعویض، شاهد حضور او بی اثر در جناحین بودیم و چهره خسته او باعث شد تا زودتر از پیش بینی ها، شاهد حضور مارکو آسنسیو به جای او در میدان باشیم.

 

خامس، یکی دیگر از ستارگان گرانقیمت رئال، با حضور در میدان ارزش های خود را باز هم ثابت کرد و نحوه جایگیری او و زدن ضربه نهایی نشانگر توانایی این بازیکن اغلب نیمکت نشین بود.

 

 

1195011

 

 

گل ثانیه های پایانی باعث شد تا یک بار دیگر توجهات به اصرار زیدان به استفاده از نام های بزرگ در میدان جلب شود. در شبی که رونالدو نیز در اندازه های خودش ظاهر نشد و چند شانس خوب گلزنی را از دست داد، رئال را باید قربانی تصمیمات زیزو دانست.

 

منبع: ESPN

 

ترجمه: آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها