کد خبر : 1410945 | 04 اردیبهشت 1396 ساعت 14:55 | 107.4K بازدید | 4 دیدگاه

اشتباهات زیزو در بدترین زمان ممکن

چگونه زیدان ال کلاسیکو را تقدیم بارسا کرد؟

رئال مادرید شب گذشته حساس ترین بازی فصل خود در لالیگا را به بارسلونا باخت تا ضربه روحی شدیدی متحمل شود.

چگونه زیدان ال کلاسیکو را تقدیم بارسا کرد؟

به گزارش "ورزش سه"، تنها 6 بازی برای رئال تا انتهای فصل باقی مانده و این تیم حالا به 16 امتیاز برای قهرمانی نیاز دارد؛ ولی حریفانی دشوار چون والنسیا، سلتا و سویا در انتظار این تیم هستند. 

رئال به یک مساوی برابر بارسا نیاز داشت تا تقریبا خیال خود از بابت قهرمانی را راحت کرده و با روحیه ای مضاف به مصاف اتلتیکو در نیمه نهایی لیگ قهرمانان برود ولی با شکست شب گذشته، زیدان باید یک ریکاوری روحی و ذهنی عظیم در تیم خود ایجاد کند تا رئال بتواند در دو جبهه، قافیه را به رقیبان خود نبازد.

رئال صدر جدول را نیز به دلیل برتری بارسا در بازی های رودررو از دست داد؛ هرچند که هنوز یک بازی عقب افتاده در پیش دارد.

 

 

1195121

 

 

زیزو در نشست خبری پس از بازی، از برنامه های تاکتیکی خود و نیز از ترکیب 11 نفره ای که به میدان فرستاده بود ابراز پشیمانی نکرد ولی بی شک او در درون خود نگران بود و نسبت به عملکرد برخی بازیکنان رضایت نداشت.

 

وسواس بی مورد روی استفاده از BBC

پیش از ال کلاسیکو، اینکه بیل به بازی خواهد رسید یا نه، یکی از ابهامات ترکیب رئال بود. ستاره ولزی در بازی با بایرن مصدوم شده بود و با وجود بازگشت به تمرینات، توصیه پزشکان این بود که وی در ال کلاسیکو به میدان نرود ولی وقتی زیدان در نشست خبری بازی گفت که بیل برای حضور مقابل بارسا ابراز آمادگی کرده، دیگر دشوار نبود که ترکیب اصلی رئال در ال کلاسیکو را با حضور بیل تصور کنیم.

 

 

1195120

 

 

طبیعی این بود که گرت بیل به دلیل ناآماده بودن، بازی را از روی نیمکت شروع کند ولی زیدان عقیده ای دیگر داشت. پیش از مصدومیت بیل در دقیقه 35، کاملا واضح بود که رئال با حضور BBC، مثل یک تیم متحد و منسجم بازی نمی کند و مشخص بود که ایده زیدان برای بازی دادن به بیل، جواب نداده است. هیچکس در باشگاه به زیدان برای استفاده از BBC توصیه و تاکیدی نکرده و نمی کند؛ برعکس، خیلی از اعضای کادر مدیریتی رئال بر این عقیده اند که رئال بدون BBC، بهتر و چشم نواز تر بازی می کند.

 

 

1195118

 

 

آسنسیو و ایسکو روی نیمکت

استفاده از  BBC بدترین اشتباه زیدان در ال کلاسیکو نبود؛ بلکه دیدن آماده ترین بازیکنان این روزهای رئال روی نیمکت، یعنی آسنسیو و ایسکو برای خیلی ها حسرت بار بود. بدتر اینکه لوکاس واسکز حتی در فهرست 18 نفره هم قرار نداشت.

وقتی آسنسیو به جای بیل وارد زمین شد، بازی رئال شکل بهتری به خود گرفت و با سیستم 2-4-4 در نیمه دوم، رئال در بیست دقیقه ابتدایی کنترل میدان را در دست داشت و موقعیت های خوبی نیز به دست آورد. با آسنسیو، رونالدو به مهاجم مرکزی تبدیل شد و فاصله بین خطوط نیز کاهش یافت.

 

 

1194994

 

 

اشتباه زیدان در بازی خوانی

علاوه بر اشتباه در ترکیب اصلی، زیدان متوجه این قضیه نبود که بارسا حتی می تواند در دقیقه 92 تیمی مثل رئال را غافلگیر کند. رئال با همان مساوی همچنان از بیشترین شانس برای قهرمانی لالیگا برخوردار بود ولی با وجود ده نفره بودن، سعی در زدن گل سوم داشت. این یک اشتباه مرگبار و نابخشودنی از زیدان است که در حساس ترین لحظات بازی از بازیکنانش نمی خواست که به زمین خودی برگردند.

هنگام نفوذ سرجی روبرتو که در نهایت به گل سوم بارسا بدل شد، 6 بازیکن رئال در زمین بارسا بودند و تنها 3 بازیکن بعلاوه ناواس در زمین رئال حضور داشتند؛ عجیب و باورنکردنی!

 

 

1195119

 

 

کاسیمیرو

عدم تعویض کاسیمیرو پیش از اتمام نیمه اول یا بین دو نیمه، یکی دیگر از اشتباهات زیدان بود. کاسیمیرو خیلی زود به دلیل خطای بی مورد روی مسی کارت زرد گرفت؛ کارت زردی که تبعاتش برای کل تیم سنگین بود. هر لحظه امکان اخراج شدن او وجود داشت و این ترس و واهمه به کل بازیکنان تزریق شده بود.

واضح بود که مسی قصد خطا گرفتن از کاسیمیرو و اخراج او را داشت و رئال خوش شانس بود که داور بیش از اندازه با هافبک دفاعی برزیلی مهربان بود. کاسیمیرو خیلی دیر از زمین بیرون کشیده شد و بهتر این بود که کوواچیچ یا ایسکو، زودتر به جای وی وارد میدان می شدند.

 

ال کلاسیکو با شکست برای رئال و زیدان به اتمام رسید؛ هیچکس نمی تواند بگوید که ضربه روحی شکست در این بازی، تاثیری روی تیم نخواهد گذاشت. زیدان هنوز دست بالا را دارد ولی 6 بازی سخت در پیش هستند و یک ایسکوی مغموم که بار دیگر طعم بی اعتمادی مربی به خود در بازی های بزرگ را چشید.

زیدان هنوز هم می تواند رئال را پس از 5 سال قهرمان لالیگا کند ولی شانس های او رفته رفته در حال از بین رفتن هستند. بازی چهارشنبه در زمین دپورتیوو به ما نشان خواهد داد که زیدان چگونه این ساعات سخت و دردناک را مدیریت کرده است.

 

 

منبع: مارکا

دیدگاه‌ها