کد خبر : 1411177 | 05 اردیبهشت 1396 ساعت 13:58 | 36.4K بازدید | 0 دیدگاه

فراتر از فوتبال آسیا

عمر عبدالرحمان؛ موفرفری دوست داشتنی

عمر عبدالرحمان بار دیگر با درخشش خود پیروزی شیرینی را برای تیمش به ارمغان آورد.​​​​​​​

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان حسینی که روی مهار عمر عبدالرحمن  برنامه ریزی کرده بودند در نیمه دوم در مهار این ستاره ناکام ماندند تا این بازیکن گلی  تقریبا مشابه با گل مسی به رئال مادرید به ثمر برساند. بهترین بازیکن سال آسیا با به ثمر رساندن این گل 4 گله شد و به صدر جدول گلزنان لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد؛ ضمن آنکه او 3 پاس گل نیز برای هم تیمی هایش فراهم کرده تا روی 7 گل از 11 گل العین تاثیر مستقیم داشته باشد و تاثیرگذارترین بازیکن جام نیز لقب گیرد.

 

عمر عبدالرحمن در ریاض، عربستان سعودی در خانواده‌ای از طبقه کارگری اهل حضرموت یمن زاده شد و فوتبال خود را در باشگاه الهلال آغاز کرد. پدر او نیز او عبدالرحمن احمد مجلل فوتبالیست بوده و سه پسرش نیز پیشه پدر را پیش گرفتند. اولین بار این استعداد یاب های باشگاه الهلال بودند که توانستند این جواهر تراش نخورده را در خیابان های ریاض کشف کرده و او را برای عقد قرارداد به باشگاه معرفی کنند. اما باشگاه الهلال در قبال درخواست شهروندی این بازیکن، اعلام کرد تنها به خود عمر و نه خانواده اش شهروندی عربستان را اعطا خواهد کرد. همین موضوع باعث شد تا پدر عبدالرحمن پیشنهاد باشگاه الهلال را رد کرده تا یکی از با استعدادترین فوتبالیست های سالیان اخیر آسیا به راحتی از چنگ فوتبال عربستان فرار کند. 


پس از آن اتفاق پدر عبدالرحمن از طریق دوستان و واسطه هایش با استعداد یاب های باشگاه العین تماس برقرار کرد و این باشگاه پس از حضور عبدالرحمن در یک جلسه تمرینی، سریعا با درخواست خانواده ی وی مبنی بر اعطای حق شهروندی موافقت کرد تا این بازیکن به یکی از بهترین بازیکنان تاریخ تیم ملی امارات و العین تبدیل شود. 

 

1195328

 

عمر در سال 2012 در آستانه پیوستن به تیم منچستر سیتی نیز قرار داشت و حتی در تمرینات این تیم نیز شرکت کرد اما قوانین فوتبال جزیره و رنکینگ فوتبال امارات باعث شد تا این بازیکن اجازه کار دریافت نکند و نتواند به شهر منچستر نقل مکان کند. 

 

عبدالرحمان تا کنون سابقه گلزنی به تیم های تراکتورسازی ، نفت تهران و ذوب آهن  را در کارنامه دارد تا تیم های ایرانی چندان خاطره ی خوشی از این بازیکن نداشته باشند. 

 

1195329

 

گفته می شود او با دستمزد سالیانه 7 میلیون پوند گران ترین فوتبالیست آسیایی حاضر در فوتبال آسیا شمرده می شود و اخیرا مسئولان باشگاه العین در یک اظهار نظر جالب گفته اند: عمر عبدالرحمن جواهر خانوادگی آل زیاد است و حالا زمانش رسیده تا این بازیکن در ورزشگاه اتحاد با لباس منچستر سیتی ما را خوشحال کند.

دیدگاه‌ها