کد خبر : 1411501 | 06 اردیبهشت 1396 ساعت 17:17 | 23.4K بازدید | 18 دیدگاه

منصوریان باید جسورتر باشد

روانخواه: دفاع ـ ضدحمله موردپسند هواداران نیست

پیشکسوت باشگاه استقلال ادعا می‌کند در کسب نتایج خوب این تیم در لیگ‌برتر و لیگ قهرمانان آسیا شانس هم دخیل بوده است.

روانخواه: دفاع ـ ضدحمله موردپسند هواداران نیست

امید روانخواه به ورزش سه گفت که شاید منصوریان در نفت‌تهران با سیستم دفاع ـ ضدحمله موفق باشد اما این سیستم هرگز مورد پسند هواداران این تیم نیست.


فاکتور شانس در نتایج استقلال
الان زمانی است که می‌توانیم به صورت کلی‌تر در مورد عملکرد استقلال در یک فصل صحبت کنیم چراکه بازی‌ها رو به اتمام است. استقلال در نیم فصل اول شرایط خوبی نداشت اما واقعا باید قبول کنیم که فاکتور شانس برای موفقیت یک تیم بسیار مهم است؛ نه فقط استقلال بلکه رئال مادرید، بارسلونا و بایرن مونیخ هم همین شرایط را دارد. تغییراتی که در استقلال انجام شد در نیم فصل دوم جواب داد و این عین خوش‌شانسی بود که شروع بازی‌های این تیم در لیگ قهرمانان آسیا با نتایج خوب این تیم مقارن شد.
 

 

ضعف استقلال در فشار آوردن به حریفان
همچنان یک ضعفی که در استقلال وجود دارد و من فکر می‌کنم باید برطرف بشود، این است که هنوز این تیم در بازی‌هایی که برای پیروزی به میدان می‌رود، نمی‌تواند فشار لازم را بیاورد؛ به عنوان مثال در بازی با الاهلی در بازی‌ای که تعداد زیادی هوادار آمده بودند تا پیروزی استقلال را جشن بگیرند، این تیم شبیه تیمی نبود که می‌خواهد برنده شود. من فکر می‌کنم استقلال برای فصل آینده حتما باید از تاکتیکی تغییراتی را داشته باشد چراکه این تیم با مهره‌هایی که دارد و با پتانسیل آنها می‌تواند بسیار بهتر از این‌ها بازی کند.
 

سیستم دفاع ـ ضدحمله مورد پسند هواداران نیست
آقای منصوریان در استقلال درست مثل نفت کار می‌کند یعنی تلاش می‌کند از ضدحمله‌ها بهره بگیرد و با حداقل ایجاد موقعیت و گل زده بازی را به پایان برساند. این سیستمی است که علیرضا منصوریان در نتیجه‌گیری با آن موفق بوده است اما هواداران استقلال فوتبال زیبا می‌خواهند؛ مثالی برای شما بزنم. مورینیو سال‌ها در بارسلونا دستیار فان‌خال بود و بعد از جدایی از این تیم با پورتو قهرمان اروپا شد اما هرگز بارسلونا خواهان به خدمت گرفتن این مربی نشد. مورینیو مربی بسیار بزرگی است اما فلسفه فوتبالش با بارسلونا فرق دارد. من فکر می‌کنم فلسفه بازی‌ای که استقلالی‌ها دوست دارند یک فوتبال هجومی با موقعیت زیاد است.


 

فوتبال زیبا از نتیجه مهمتر است
من فکر می‌کنم تماشاگر برای بازی زیبا راحت‌تر رغبت می‌کند به استادیوم بیاید تا برای فوتبالی که با یک گل برنده می‌شوی یا شکست می‌خوری. زمانی که پرسپولیس با برانکو نتیجه نمی‌گرفت، من می‌گفتم که این تیم بهترین شکل از بازی را دارد. اما حالا که استقلال نتیجه می‌گیرد واقعا نمی‌شود از سبک فوتبال این تیم  تعریف کرد. این سبک فوتبالی که استقلال بازی می‌کند برای من یک سوال مهم دارد و آن هم این است که این سبک بازی خریداری هم دارد یا هواداران دوست دارند که چنین بازی‌ای از تیمشان ببیند. من فکر می‌کنم هر هواداری دوست دارد که وقتی به استادیوم می‌آید، یک فوتبال جذاب و پرگل تماشا کند.
 

 

منصوریان باید جسورتر باشد
من فکر می‌کنم سرمربی‌ای که جوان است و در شروع کار، باید یک مقدار فوتبال جسورانه‌تری بازی کند. آنطور که همه می‌دانند در سبک علیرضا منصوریان یک مقدار محافظه‌کاری است که من فکر می‌کنم یک مربی جوان مثل او می‌تواند کمی شجاع تصمیم بگیرد تا تیمش برای گل‌های بیشتر در زمین به میدان برود.

 

دیدگاه‌ها