کد خبر : 1411886 | 08 اردیبهشت 1396 ساعت 15:33 | 28.7K بازدید | 0 دیدگاه

دایی – مرفاوی؛ 23 سال پس از اولین رقابت(عکس)

علی دایی به همراه تیمش در دیدار هفته بیست و نهم باید در برابر صبای قم قرار بگیرد، در این بازی، 23 سال پس از اولین رقابت باز هم علی دایی برابر صمد مرفاوی قرار خواهد گرفت. ​​​​​​​

به گزارش "ورزش سه"، نفتی ها که بازی رفت خود در برابر صبا را توانستند با یک گل به سود خود به پایان برسانند در بازی هفته بیست و نهم برای دومین بار در برابر این تیم قرار خواهند گرفت، دیداری که سه امتیاز آن برای سرمربیان دو تیم از اهمیت ویژه ای برخوردار است. 

 

صمد مرفاوی و قمی ها با این سه امتیاز می توانند با خیال راحت تری به بازی هفته آخر برسند و در صورتی که نتوانند آن را به دست بیاورند خود را در آستانه سقوط خواهند دید، در طرف مقابل علی دایی نیز به این بازی به چشم یک دیدار تدارکاتی نگاه خواهد کرد، دیداری که پیش از بازی نهایی جام حذفی می تواند به کار او و تیمش بیاید. 

 

1195918

 

اما روی نیمکت های دو تیم و خارج از زمین، رویارویی دایی و مرفاوی را می توان از نکات جذاب این بازی دانست، دو مربی که در سال های اخیر بارها و بارها با یکدیگر به رقابت پرداخته اند و توانستند در برابر هم قرار بگیرند، اما شاید جذاب ترین رقابت این دو مربی فعلی و بازیکن سابق را می توان در 23 سال قبل دانست، زمانی که دایی به تازگی راهی تیم ملی شده بود و صمد مرفاوی در آن تیم بازیکنی با تجربه به حساب می آمد و آوردگاه های مهمی همچون بازی های آسیایی پکن را پشت سر گذاشته بود. 

 

دایی برای اولین بار در رقابت های جام اکو 1372 به تیم ملی دعوت شد و برای تیمی که علی پروین را به عنوان سرمربی روی نیمکت خود می دید به میدان رفت، او در دیدار افتتاحیه آن جام برابر پاکستان توانست به همراه تعدادی از بازیکنان جوان دیگر همچون کریم باقری، افشین پیروانی و یحیی گل محمدی به میدان برود. 

 

1195919

 

اما آن بازی ها دوران اوج مرفاوی بود، مهاجم جنوبی و شماره 10 تیم ملی که در سال های گذشته اش کنار پیوس، مدیرروستا، شاه محمدی و ... یک پای ثابت خط حمله تیم ملی بود حالا باید علی دایی را کنار خود می دید و با او زوجی خطرناک تشکیل می داد، مرفاوی در آن رقابت ها آقای گل شده بود و دایی نیز با شماره 11 بازی به بازی دقایق حضور خود را در تیم ملی بیشتر می کرد. 

 

کمی بعدتر و در دور اول رقابت های مقدماتی جام جهانی 1994 هنوز هم مرفاوی شماره 10 بود و علی دایی 11، یکی مهاجم اصلی و دیگری فرعی تا اینکه بازی ها به دور دوم کشیده شد و آنجا بود که دایی در رقابت با تیم هایی نظیر عراق، کره شمالی و ژاپن آنقدر محکم میخ خود را کوبید که تا سال های سال اصلی ترین گزینه حاضر در تیم ملی محسوب می شد. 

 

البته پس از حذف ایران از رقابت های مقدماتی جام جهانی تغییر و تحولات زیادی در تیم ملی به وجود آمد و صمد مرفاوی دیگر به تیم ملی نرسید اما علی دایی علاوه بر به تن کردن شماره 10 تیم ملی، 149 دیدار در معیت تیم ملی به میدان رفت و با چند نسل از مهاجمان فوتبال ایران جنگید و توانست رکورد بیشترین گل زده ملی در فوتبال دنیا را به نام خود بزند.

دیدگاه‌ها