کد خبر : 1412579 | 11 اردیبهشت 1396 ساعت 11:59 | 60.8K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش ویژه AS اسپانیا از دربی های جنجالی

استقلال – پرسپولیس در بین 16 دربی بزرگ دنیا

روزنامه معتبر اسپانیایی در گزارشی به معرفی دربی های بزرگ و جنجالی دنیا پرداخت که دربی تهران هم در بین آنها قرار گرفت.

استقلال – پرسپولیس در بین 16 دربی بزرگ دنیا

به گزارش "ورزش سه"، سایت AS اسپانیا که مخاطبان بسیار زیادی دارد امروز در گزارشی به معرفی 16 دربی بزرگ دنیای فوتبال در قاره های مختلف پرداخت که در جمع این دربی ها از قاره آسیا مصاف دو تیم پرطرفدار پایتخت استقلال و پرسپولیس انتخاب و در جایگاه مهمی قرار گرفت.


این سایت معتبر اسپانیایی در ابتدای گزارش خود آورده است:« دنیای فوتبال هر ساله شاهد رویارویی تیم هایی است که کری و دشمنی گسترده ای با هم دارند و برتری در این مصاف برای طرفداران آنها از قهرمانی و جام بالای سر بردن بیشتر اهمیت دارد. که به 16 دربی مهم دنیا اشاره کوچکی خواهیم داشت». در ادامه سایت AS به ترتیب دربی های مهم دنیا از دید خود را این گونه معرفی کرد.


پنارول – ناسیونال (اروگوئه)
دربی اروگوئه که میان دو تیم محبوب این کشور در شهر مونته ویدئو برگزار می شود و قدیمی ترین دربی بعد از رویارویی همشهری ها در لیگ جزیره با بیشتر از 100 سال سابقه محسوب می شود.اولین بار دو تیم در سال 1900 به مصاف هم رفتند.

 

1196530


المپیاکوس – پاناتینایکوس(یونان)
یکی از جذاب ترین دربی های دنیا در آتن به عنوان پایتخت رم باستان. المپیاکوس در جنوب بندر آتن محبوب قشر کارگر است و پاناتینایکوس در شمال شهر متعلق به قشر طبقه ثروتمند و مرفه.

 

1196541


اینتر – میلان (ایتالیا)
جدالی ملقب به دلامادونینا که برای اولین بار در 18 اکتبر 1908 هم برگزار شد آن هم در کشور سوئیس نه در شهر میلان تا این دو رقیب همشهری خاطرات تلخ و شیرین زیادی از آن داشته باشند.

 

1196543


رم – لاتزیو (ایتالیا)
هر دو تیم برای این که بتوانند فوتبال دو قطبی این کشور را از سلطه شهرهای میلان و تورین خارج کنند تاسیس و در پایتخت به دشمنانی دیرینه لقب گرفتند که رویارویی آنها همواره جنجال های زیادی داشته است.

 

1196544


کایزرچیف – اورلاندو (آفریقای جنوبی)
با لقب "سووتودربی" شناخته می شود. مهمترین جدال فوتبالی شهر ژوهانسبورگ که همواره شدیدترین درگیری ها را میان طرفداران رقم زده و اولین بار در سال 1970 برگزار شد.

 

1196542


فلامینگو – فلومینینزه (برزیل)
این بزرگ ترین رقابت فوتبالی برزیل در ورزشگاه ماراکانا در ریودوژانیرو است. یکی پرطرفدارترین تیم برزیل است و دیگری دارای بزرگترین کارناوال فوتبالی در یک شب به خصوص که در 20 سال گذشته حساسیت های آن دو چندان شده است.

 

1196545


فنرباغچه – گالاتاسرای
رویارویی بخش آسیایی و اروپایی استانبول را می توان در این مصاف از نزدیک تماشا کرد. گالا نماینده بخش اروپایی است و فنر نماینده بخش آسیایی که تقابل این دو نسل جذابیت ها و کری های زیادی داشته است.

 

1196531


ستاره سرخ – پارتیزان(صربستان)
دربی ابدی لقبی است که طرفداران به این جنگ خونین شهر بلگراد اختصاص داده اند. جدالی که از زمان یوگسلاوی سابق تا الان همه توجهات را به خود معطوف کرده است. البته طرفداران این دو تیم علاوه بر فوتبال در هندبال و بسکتبال هم کری های زیادی با هم دارند.

 

1196532


استقلال – پرسپولیس (ایران)
دربی تهران به هیجان انگیزترین جدال همشهری های در فوتبال آسیا تبدیل شده که اخبار داغ آن مورد توجه کل جهان قرار می گیرد. استارت این دربی ها از سال 1968 زده شد و تا امروز هر دو تیم رقابت داغی با هم داشته اند که گهگاه زد و خوردهایی نیز داشته است.

 

1196533


سلتیک – گلاسکو (اسکاتلند)
درگیری های آنها در تاریخ فوتبال بی نظیر است چون این مصاف فراتر از فوتبال محسوب می شود میان دو طبقه پروتستان و کاتولیک که جنگ دارا و ندارها در شهر رنجرز است.

 

1196534

 

بوکاجونیورز- ریورپلات (آرژانتین)
سوپرکلاسیکو فوتبال آرژانتین که میان دو دشمن دیرینه برگزار می شود. دو باشگاهی که طرفداران شان اختلافات زیادی با هم در شهر بوینس آیرس دارند. گاردین انگلیس در تعریف این دربی نوشته اگر بخواهی 50 کار مهم زندگی تا قبل را از مرگ را انجام دهی یکی از آنها تماشای جنگ این دو تیم است.

 

1196535


الاهلی – الزمالک (مصر)
در شهر قاهره مناقشه دو باشگاه محبوب و موفق همیشه جنجال های زیادی داشته که حساسیت آن باعث شده تا همواره داوران خارجی برای قضاوت این دیدار انتخاب شوند.

 

1196536


سویا – بتیس (اسپانیا)
دو باشگاهی که یکی از داغ ترین دربی های ایالت آندلس را برگزار می کنند. البته همواره به خاطر غیبت یکی از آنها به دلیل حضور در دسته دوم کمتر شاهد این دربی هستیم اما برای طرفداران آنها برد در این دربی ارزشی همانند دین شان دارد.

 

1196537


بنفیکا – اسپورتینگ (پرتغال)
مشهورترین دربی شهر لیسبون که محلی است برای تقابل دو تیم بزرگ پایتخت . جدالی که همواره اخبار آن برای روزها این کشور را تحت الشعاع خود قرار می دهد.

 

1196538


آستون ویلا – بیرمنگام سیتی (انگلیس)
دربی داغ تر و حساس تر از دربی لندن و منچستر میان تاتنهام با آرسنال و من یونایتد با من سیتی که از سال 1879 آغاز شده و تا کنون ادامه داشته است.

 

1196539


رئال – آتلتیکو(اسپانیا)
دربی مادرید برای اولین بار میان طرفداران دو تیم برگزار شد آنها که پایه گذار تاسیس دو باشگاه در شمال و جنوب پایتخت اسپانیا بودند که از سال 1906 این رقابت را با هم استارت زدند.

 

1196540

دیدگاه‌ها