کد خبر : 1413568 | 15 اردیبهشت 1396 ساعت 11:27 | 25.2K بازدید | 0 دیدگاه

تکرار معجزه امید در مشهد

ابومسلم زنده است، مشکی رنگ عشق شد!

بعضی واژه ها معجزه می کنند، مثل امید که هرچقدر تکرارش کنی باز هم نجات بخش است. تنها کافی است این معجزه گر را حفظ کرد.

به گزارش "ورزش سه"، فوتبال در هفته سی ام لیگ برتر فوتبال این را اثبات کرد. امید فوتبالدوستان مشهدی به زنده ماندن نام تیم مورد علاقه شان، معجزه وار برای سیاه جامگان، تکرار و باعث شد آنها بتوانند برای دومین فصل متوالی، در آخرین روز مسابقات، بقا در لیگ برتر را جشن بگیرند. جشن و پایکوبی که پس از سوت پایان مسابقه با پرسپولیس چه روی چمن ورزشگاه ثامن و چه بیرون از آن برپا شد. حتی اگر این موضوع به مذاق بعضی ها خوش نیاید!


سیاه جامگان نیم فصل دوم لیگ شانزدهم را در شرایط بسیار سختی آغاز کرد. بی پولی، بی توجهی، نامشخص بودن وضعیت سرمربی و جدایی بازیکنان تاثیرگذاری چون علی عسگر و کلانتری، موثرترین های نیم فصل.

 

1197397


برخلاف تیم خصوصی لیگ، سایپا، ماشین سازی و صبا توانستند در نقل و انتقالات تیم خود را تقویت کنند. تا اینکه خداداد، خسته از وعده های مکرر در حد حرف و به دوش کشیدن بار مسئولیت تیم به تنهایی، جایش را به میثاقیان داد تا این توفیق اجباری ورق را به نفع مشهدی ها برگرداند.


میثاقیان با تجربه بالای خود در مدتی کوتاه توانست از داشته های محدودش تیمی بسازد که شکست دادنش به کاری فوق العاده سخت تبدیل شود. او با این کار یاد ابومسلم را زنده کرد. به خصوص با متوقف کردن استقلال آماده در آزادی که از بازگشت گربه سیاه به لیگ برتر خبر می داد.


پس از جمع کردن امتیازات در بازی های سخت، امید سیاه جامگان برای بقا زنده ماند. تا اینکه یک بار دیگر کار به هفته پایانی لیگ کشید. با این تفاوت که آنها در روز پایانی باید پذیرای قهرمان مقتدر فصل یعنی پرسپولیس می بودند.

 

1197398


مشهدی ها که نمی خواستند عقب گرد داشته باشند و به دره فراموشی و نابودی سقوط کنند با حمایت همه جانبه هوادارانشان که شعارهای دوران طلایی ابومسلم را به یاد روزهای خوش فوتبال مشهد سر می دادند با تک گل دیدنی سیف اللهی موفق به این کار بزرگ و شکست پرسپولیس شدند، در حالی که تنها سرمایه سیاه جامگانی ها، همان واژه نجات بخش یعنی امیدشان بود. امیدی که به هیچ چیز جز تفکر مربیان، تعصب بازیکنان و عشق هواداران، دلخوش و متکی نبود. هوادارانی که یکصدا خواسته و علاقه شان را فریاد می زدند و شعار می دادند: رو قلب من نوشته. مشکی رنگ عشقه! تا به نوعی با زنده کردن نام ابومسلم، انتقام شکست تلخ در فینال جام حذفی مقابل صبا را بگیرند.


مهدی بشکنی

دیدگاه‌ها