کد خبر : 1415268 | 22 اردیبهشت 1396 ساعت 16:33 | 24.3K بازدید | 0 دیدگاه

زبیدی: فوتبال به قد نیست به فکر است!

مهدی زبیدی می گوید در بازی با الهلال عربستان نیز گلزنی خواهد کرد و با تلاش فراوان می توانند حتی الهلال را حذف کنند.​​​​​​​

زبیدی: فوتبال به قد نیست به فکر است!

به گزارش "ورزش سه"، استقلال خوزستان در بازی مقابل الجزیره امارات خیلی خوب کار کرد اما این حریف بود که در نیمه اول به گل رسید. گلی که از راه دور زده شد تا وحید شیخ‌ویسی یک کلین‌شیت دیگر را از دست بدهد. بعد از این گل، همه نگاه‌ها به حسن بیت‌سعید و آلویس نانگ بود که گل خورده را جبران کنند اما آنها هم نتوانستند کاری از پیش ببرند تا مهدی زبیدی به میدان آمد. هنوز 20 دقیقه هم از حضور زبیدی نگذشته بود که این بازیکن روی ارسال دقیق حسن بیت‌سعید با پرشی زیبا و فوق‌العاده توانست گل استقلال خوزستان را بزند و بازی را به تساوی بکشاند. گلی که برای خیلی‌ها عجیب بود.

 

مهدی زبیدی در گفت و گو با ایران ورزشی، درباره این بازی، گلی که زد، تقابل با الهلال عربستان و ... توضیح می‌دهد.

 

با توجه به اینکه الجزیره امارات قعرنشین بود و شانسی برای صعود نداشت ظاهرا این تیم را دست‌کم گرفتید. به خاطر همین هم در دقایق ابتدایی شاهد برتری الجزیره بودید.


 الجزیره تیم خوبی است و در لیگ امارات با اقتدار و با اختلاف امتیاز قهرمان شد. این تیم در بازی مقابل ما با بازیکنان جوانش آمد که همه آنها انگیزه زیادی داشتند. در طرف مقابل هم فشار روی تیم ما برای بردن زیاد بود که همین مساله باعث شد در دقایق ابتدایی شاهد برتری الجزیره باشیم اما در ادامه ما بهتر کار کردیم که خدا را شکر توانستیم امتیاز لازم را بگیریم و به دور بعد صعود کنیم.

 

چرا فشار روی تیم‌تان زیاد بود؟ استقلال خوزستان با یک تساوی هم می‌توانست صعود کند.


 به هر حال اگر ما یک بر صفر می‌باختیم و الفتح می‌توانست لخویا را ببرد، نمی‌توانستیم به مرحله بعد برویم که خدا کمک کرد و با گلی که زدیم به مرحله بعد رفتیم.

 

برای خیلی‌ها عجیب است که شما با آن قامت‌تان چطور توانستید چنین پرشی داشته باشید و گل بزنید.


 من قبلا هم گفتم که فوتبال به قد نیست به فکر و ذهن بازیکن است. اینکه کجا بایستد و چه حرکتی انجام دهد که خدا کمک کرد و من توانستم از این فرصت استفاده کنم و گل بزنم.

 

با توجه به اینکه فصل قبل در استقلال خوزستان خوب گل می‌زدی و این فصل هم هر وقت به زمین آمدی خیلی خوب کار کردی، انتظار می‌رفت بیشتر بازی کنی اما همچنان نیمکت‌نشین هستی و به عنوان یار ذخیره به میدان می‌آیی.


 خب طبیعی است، چون من پارسال رباط پاره کردم و 8 ماه خانه‌نشین بودم. بعد از مصدومیت هم سخت است که بخواهم به عنوان بازیکن ثابت در ترکیب تیم قرار بگیرم. به هر حال با تلاش سامی جمالی بدنساز تیم و دکتر نوروزی فیزیوتراپ‌مان توانستم به آمادگی لازم برسم.

 

این فصل در همان شروع خوب بودی و بازی‌های خوبی انجام دادی اما یکسری تغییر و تحولات در ترکیب تیم ظاهرا باعث شد نیمکت‌نشین شوی.


 به هر حال این نظر سرمربی است و من نمی‌توانم چیزی بگویم. من به نظر سرمربی احترام می‌گذارم و هر وقت صلاح بداند بازی می‌کنم. من نمی‌توانم اعتراضی داشته باشیم چون حرفه‌ای بازی می‌کنم و تابع نظر کادرفنی و باشگاه هستم.

 

باشگاه هم ظاهرا هنوز نتوانسته مشکلات مالی را برطرف کند.


 مشکلات مالی مثل همیشه است و تا الان هیچ کمکی به ما نشده. فقط حرف می‌زنند و ما هم منتظریم مشکلات حل شود. جز این هم نمی‌توانیم کاری کنیم.

 

ظاهرا به خاطر همین مشکلات مالی اردوی تهران هم منتفی شده.


 نمی‌دانم. به ما گفتند اردو داریم اما پول نداشتند. ما قطر هم رفتیم پول هتل را رحیم زهیوی داد.

 

پس خوب شد زهیوی به قطر رفت که حداقل بتواند به تیم کمک کند.


 رحیم واقعا لطف کرد. وقتی دید تیم پول ندارد به تیم پول قرض داد تا با هتل تسویه کنند.

 

با وجود این همه مشکلات چطور صعود کردید؟


 خدا کمک کرد. ما نه پول داشتیم و نه تجربه آسیایی اما در مقابل حریفان‌مان همه جور امکانات داشتند و باتجربه و بازیکنان گرانقیمت به مصاف ما آمدند که خدا را شکر توانستیم صعود کنیم. 


امیدوارم بتوانیم الهلال را هم ببریم و به دور بعد برویم.

 

فکر می‌کنی بتوانید از سد الهلال بگذرید؟


 سخت است اما ما باید تلاش زیادی داشته باشیم تا بتوانیم از سد الهلال بگذریم چون الهلال تجربه آسیایی بالایی دارد و معمولا جزو تیم‌هایی است که به مراحل بالایی لیگ قهرمانان می‌روند. این تیم بازیکنان خوبی دارد و این فصل هم به دنبال رتبه در این رقابت‌ها است. به خاطر همین هم کارمان خیلی سخت است و نمی‌شود نتیجه را پیش‌بینی کرد. ما دوست داریم ببریم و تمام تلاش‌مان را هم می‌کنیم اما امیدوارم خدا کمک کند و البته تا آن موقع مشکلات مالی حل شود.

 

به نظرت می‌توانی به الهلال هم گل بزنی؟


 صددرصد. من به الهلال حتما گل می‌زنم.

دیدگاه‌ها