کد خبر : 1416938 | 31 اردیبهشت 1396 ساعت 10:08 | 30.4K بازدید | 0 دیدگاه

الگوبرداری امارات از تصمیمات قطر 

ادغام باشگاه‌های حاشیه خلیج فارس ادامه دارد

دو کشور مطرح حاشیه خلیج فارس با الگوبرداری از تصمیمات فوتبالی یکدیگر در تدارک موفقیت در جام ملت های آسیا 2019 و جام جهانی 2022 هستند.

به گزارش "ورزش سه"، هنوز چند هفته ای از علنی شدن تصمیم سران فوتبال قطر برای ادغام باشگاه های سرشناس دوحه نمی گذرد که سران فوتبال امارات هم برای کوچک تر کردن لیگ حرفه ای این کشور تصمیم به پیروی از تصمیم قطری ها و ادغام باشگاه های خود گرفتند به نحوی که در اولین گام دو باشگاه سرشناس و پرافتخار دبی با هم ادغام شدند.


دو باشگاه الاهلی (حریف استقلال در لیگ قهرمانان آسیا) و الشباب بنا به توافقات به عمل آمده میان سران و شیوخ معروف دبی از این پس به یک باشگاه تبدیل شده و با نام "شباب الاهلی" به مصاف رقبای خود می روند تا به این ترتیب لیگ حرفه ای امارات که با 14 تیم برگزار می شد از سال آینده با ادغام این دو باشگاه معروف دبی و سقوط سه تیم با 10 تیم برگزار شود.

 

1200220


الشباب در حالی آخرین روزهای عمر خود را در این فصل می گذراند که جزو پرافتخارترین همین طور پرامکانات ترین باشگاه های شهر دبی بود که طرفداران زیادی هم داشت. این باشگاه در مقطعی با سود بردن از مثلث طلایی ایرانی خود متشکل از ایمان مبعلی، جواد کاظمیان و مهرداد اولادی توانست جام قهرمانی امارات را بالای سر ببرد اما در سال های گذشته با افت فاحش از روزهای طلایی خود فاصله گرفته بود و با بحران های مالی تصمیم گرفته شد با الاهلی ادغام شود.


به این ترتیب الاهلی به عنوان یکی از سرشناس ترین باشگاه های اماراتی حاضر در آسیا از فصل آتی با نام "شباب الاهلی" در میادین به میدان می رود و لوگوی این باشگاه نیز با تغییرات گسترده روبرو شد تا برای سومین بار در تاریخ تاسیس طرفداران این تیم سورپرایز شوند. بنا به اعلام مسئولان فوتبال امارات چارت سازمانی و تشکیلاتی باشگاه دست نخورده باقی خواهد ماند و تنها ممکن است تغییراتی در ترکیب بازیکنان ایجاد شود.


به این ترتیب اماراتی ها با ادغام باشگاه های خود درست مثل قطر از حالا استارت تدارک گسترده برای میزبانی جام ملت های 2019 آسیا را زدند ضمن این که با این حرکت توانستند دست مربیان تیم ملی را برای برنامه ریزی هر چه بهتر برای کسب سهمیه جام جهانی 2022 را باز گذاشتند. جامی که قرار است در قطر برگزار شود و آسیا پنج سهمیه در این تورنمنت خواهد داشت.

دیدگاه‌ها