کد خبر : 1417000 | 31 اردیبهشت 1396 ساعت 14:17 | 109.8K بازدید | 0 دیدگاه

بازشدن جعبه سیاه انتقالی بازیکن ازبک

جزئیات بازگشت چپاروف به استقلال

دبیر هیات مدیره استقلال اعلام کرد که بعد از استعلام از کمیته تعیین وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال مشخص شد که سرور چپاروف بازیکن استقلال است و او نمی‌تواند قراردادش را با این باشگاه فسخ کند.

جزئیات بازگشت چپاروف به استقلال

به گزارش "ورزش سه"، امروز طاهری مدیرعامل باشگاه سپاهان اعلام کرد که چپاروف قراردادش را به صورت یکطرفه با استقلال فسخ کرده است. موضوعی که باعث شد مدیران باشگاه استقلال به آن واکنش نشان دهند. 


حکم کمیته تعیین وضعیت


پندار توفیقی ادعا می‌کند که باشگاه استقلال موضوع قرارداد سرور چپاروف را با کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال و فیفا چک کرده است: ما به خاطر حساسیت موضوع هم مستندات خود را به کمیته تعیین وضعیت فیفا و هم فدراسیون فوتبال دادیم و منتظر جواب آنها هستیم. من قبل از اینکه با شما صحبت کنم با آقای وثوق احمدی صحبت کردم و ایشان به من اعلام کردند که با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که بین استقلال، سپاهان و چپاروف امضا شده است این بازیکن نمی‌تواند قرارداد خود را به صورت یکطرفه فسخ کند. 


موضوع جلسه بعد از بازی استقلال و سپاهان


مسئول نقل و انتقالات باشگاه استقلال ادعا می‌کند که صحبت‌های این باشگاه با چپاروف انجام شده است: همانطور که دیدید ما در پایان بازی استقلال برابر سپاهان با چپاروف در همان زمین بازی صحبت کردیم. ما به او گفتیم که باید برای فصل بعد به تیم ما برگردد اما اتفاق‌هایی افتاد که این موضوع عملی نشد. 


او ادامه داد: ما ساعت 10 صبح فردای بازی با سپاهان با چپاروف قرار داشتیم تا با او برای حضور در استقلال برای فصل بعد به توافق برسیم. ما منتظر بودیم اما او به باشگاه نیامد و فقط وکیلش به باشگاه استقلال آمد تا با ما مذاکره کند. بعد از اینکه پیگیر او شدیم مدیربرنامه‌های او با مسئولان سپاهان تماس گرفت که متوجه شدیم این بازیکن اتاق خود را در اردوی سپاهان تحویل داده و شبانه ایران را ترک کرده است. 


ماجرای پیامک عجیب


پندار توفیقی در ادامه گفت‌وگویش با ورزش سه پرده از رازی بزرگ برمی‌دارد و می‌گوید که پیامکی از سوی چپاروف به او ارسال شده است: سرور چپاروف چندی پیش به من یک پیامک یک خطی ارسال کرد که من به خاطر مشکل خانوادگی نمی‌توانم در ایران حضور داشته باشم. من هم در جواب به او گفتم که باید به ایران بیاید و با ما مذاکره کند. ما به او گفتیم که اگر مشکلش خانوادگی باشد می‌توانیم با مذاکره قرارداد او را فسخ کنیم. 


او در پاسخ به این سوال که آیا در این مدت باشگاه استقلال توانسته تماسی با چپاروف بگیرد یا نه هم گفت: نه چپاروف اصلا جواب تلفن‌های ما را نمی‌دهد و ما از طریق مدیربرنامه‌های رسمی‌اش در ایران نامه‌ای به او داده‌ایم که او باید جواب ما را بدهد. 


موضوع قرارداد چپاروف در تایم غیرقانونی


اما مساله بعدی این است که عده‌ای اعتقاد دارند چون قرارداد چپاروف با استقلال زمانی منعقد شده که استقلال از فعالیت در فصل نقل و انتقالات محروم بوده است این قرارداد شکل قانونی و حقوقی پیدا نمی‌کند. 


توفیقی در این‌باره هم می‌گوید: چنین چیزی درست نیست و ما با این بازیکن یک قرارداد رسمی امضا کرده‌ایم و پول بین ما رد و بدل شده است. ما می‌توانیم با خیلی از بازیکنان قراردادهای بلندمدت امضا کنیم و آنها را قرض دهیم و قرارداد چپاروف هم دقیقا به همین شکل است. ما قرارداد داریم و این قرارداد ضمانت اجرایی دارد. 


ماجرای عجیب یک وکیل اصفهانی


پندار توفیقی می‌گوید یک وکیل اصفهانی درخواست فسخ یکطرفه با چپاروف را کرده است. ظاهرا امروز ظرف یکی، دو روز گذشته یک مدیربرنامه اصفهانی خود را به عنوان وکیل چپاروف معرفی کرده و به فدراسیون رفته تا قرارداد او را یکطرفه فسخ کند اما کمیته تعیین وضعیت اعلام کرده است چون توافق‌نامه‌ای بین استقلال و این بازیکن وجود دارد فسخ قرارداد به هیچ عنوان قانونی نیست. 


او ادامه داد: این وکیل به باشگاه استقلال هم آمد و خود را به عنوان مدیربرنامه چپاروف جا زد و ما گفتیم قرارداد رسمی باشگاه استقلال با این بازیکن با مدیربرنامه دیگری است. ما به او گفتیم که قرارداد چپاروف را فسخ نمی‌کنیم و فقط خودش باید به ایران بیاید. 


شرط استقلال برای فسخ قرارداد با چپاروف


پندار توفیقی می‌گوید فسخ قرارداد با چپاروف تنها یک شرط دارد: چپاروف به ما اعلام کرده به خاطر مشکل خانوادگی نمی‌تواند در ایران بازی کند و ما فقط به شرطی قرارداد او را فسخ می‌کنیم که در ایران برای هیچ تیمی بازی نکند. این را می‌گویم تا باشگاه‌هایی که منتظر فسخ قرارداد او هستند تا با چپاروف وارد مذاکره شوند برای این بازیکن که قانونا با استقلال قرارداد دارد کیسه ندوزند.

دیدگاه‌ها