کد خبر : 1417006 | 31 اردیبهشت 1396 ساعت 14:43 | 236.1K بازدید | 11 دیدگاه

از قطبی تا برانکو، از کاشانی تا طاهری

پرسپولیس در بحران است و منتظر تصمیم وزیر

اوضاع در پرسپولیس به ظاهر چندان بد نیست، تیم برانکو با ثبت چندین رکورد قهرمان لیگ برتر شده و حالا برای رسیدن به دور سوم لیگ قهرمانان هم شانس زیادی دارد.

پرسپولیس در بحران است و منتظر تصمیم وزیر

به گزارش "ورزش سه"، هرچند بازیکنان پرسپولیس پیش از پایان لیگ، چند روز برای دریافت مطالبات خود اعتصاب کردند اما مدیریت پرسپولیس تا امروز به بیشتر بازیکنان و اعضای کادرفنی این تیم 80 درصد از کل قراردادشان را هم پرداخت کرده و این یکی از بالاترین پرداختی‌ها در میان باشگاه های لیگ برتری در فصل اخیر محسوب می‌شود. 

 


سیگنال‌های منفی به طاهری


این ظاهر ماجرا بود. در عمل اما نگرانی‌های زیادی وجود دارد. نگرانی‌هایی که که اگر هرچه سریعتر با ورود وزارت ورزش برطرف نشود، می‌تواند پرسپولیس را دوباره به روزهای تلخش برگرداند. در اوایل زمستان 95 زمانی که سلطانی‌فر به عنوان وزیر جدید ورزش مشغول به کار شد، شایعه برکناری طاهری یا جدایی اش از مدیریت پرسپولیس به دلیل ماجرای بازنشستگی قوت گرفت. در آن زمان وزیر ورزش به موقع به ماجرا ورود کرد و با اعلام حمایت قاطع از طاهری و اعلام اینکه «برای طاهری حکم مشاور وزیر صادر می‌شود تا هیچ مشکلی برای ادامه مدیریت پرسپولیس نداشته باشد» آرامش را به پرسپولیس برگرداند. تصمیمی که در موفقیت پرسپولیس هم نقش ویژه داشت. حالا چند روز پس از پایان فصل 95-96 فوتبال ایران، درحالی که برانکو یک فصل دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد، به جای اینکه اوضاع این باشگاه آرام و امیدوارکننده باشد، نگرانی در بخش‌های مختلف پرسپولیس شدت گرفته است. 


هنوز حکم مشاور وزیر برای طاهری صادر نشده و برای ادامه کار با اسپانسرها نیز طاهری تحت فشار قرار گرفته است. طاهری البته با شرایط اعلام شده برای قرارداد بستن با اسپانسرها موافقت نکرده چون شرایط اعلام شده را به سود باشگاه پرسپولیس نمی‌داند. در همین هرچند از قول وزیر ورزش دو روز قبل از انتخابات رئیس جمهوری اعلام شد که «هیات مدیره پرسپولیس و استقلال تغییر زیادی پس از انتخابات نخواهد داشت» و همچنین از قول وزیر بارها در دو هفته اخیر گفته شده که طاهری با قدرت به کارش ادامه خواهد داد اما سیگنال‌هایی از سوی برخی نزدیکان وزیر ورزش به طاهری رسیده که او را از ادامه کار در پرسپولیس تقریبا ناامید کرده است.


 یکی از مهمترین سیگنال‌ها هم مربوط می شود به تماسی که با مدیران پرسپولیس پس از رسمی شدن توافق منشا و شجاع خلیل‌زاده با این تیم گرفته شد. در این تماس از سوی برخی نزدیکان وزیر ورزش، به مدیران پرسپولیس اعلام شده که فعلا باید در مورد ادامه ثبت قراردادها با بازیکنان جدید دست نگه دارید. مجموعه این اتفاقات طاهری را نگران کرده و سرپرست باشگاه پرسپولیس به نزدیکان خود گفته «با این شرایط نمی‌توانم زیاد برای پرسپولیس مفید باشم.» در واقع ادامه این جریان که از سوی وزیر اعلام شود که طاهری با قدرت به کارش ادامه خواهد داد، دیگر برای آرام ماندن شرایط در پرسپولیس کافی نیست. این اتفاق باید عملا رخ دهد. مثلا حکم مشاوره وزیر برای طاهری صادر شود و وزیر ورزش و سرپرست باشگاه پرسپولیس در یک جلسه رسمی روبروی هم بنشینند و ادامه حضور طاهری در پرسپولیس رسمی و قطعی شود. 

 


برانکو به ایران برمی‌گردد؟


هرچند در اواخر فصل اخیر مدیریت پرسپولیس و برانکو با هم در چند نوبت تنش پیدا کردند اما برانکو هم ترجیح می‌دهد طاهری در پرسپولیس بماند. برانکو در هفته‌های اخیر از خود طاهری و نزدیکانش درباره سرنوشت مدیریت پرسپولیس سوال می‌کند. برانکو نگران است که با جدایی طاهری، شرایط باثبات پرسپولیس کاملا از بین برود و معلوم نیست مدیر بعدی چه کسی باشد و کار کردن با او برای برانکو سخت باشد یا آسان. درواقع مسئله اصلا محدود به شخص طاهری نیست. برانکو که بارها اعلام کرده هدفش رساندن پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیاست، این روزها به جدایی از پرسپولیس هم فکر می‌کند. شاید بندهایی در قرارداد برانکو هست که اجرا نشدن برخی جزئیات یا دریافت نکردن بخشی از مطالباتش به او اجازه دهد که برای فصل آینده در پرپسولیس کار نکند. 

 


پرسپولیس منتظر تصمیم وزیر


پرسپولیسی‌ها بعد از 9 سال قهرمان لیگ برتر شدند اما مجال زیادی برای شادی کردن و جشن گرفتن نصیبشان نشد. نگرانی در مورد آینده در ارکان مختلف باشگاه احساس می‌شود و پرونده بدهی کلان به علی دایی هم به پرونده مانوئل ژوره اضافه شده است. طاهری احساس ناامنی می‌کند و سیگنال‌هایی که از اطرافیان وزیر ورزش گرفته را نشانه پایان ماموریت خود در پرسپولیس می‌داند. برانکو هم شرایط را رصد می‌کند و یک گزینه محتمل پیش روی خود را این می‌داند که چند ساعت پس از بازی با لخویا در دوحه، وقتی با هواپیما عازم کرواسی شد، دیگر برای کار در فصل بعد به پرسپولیس برنگردد. 

 


بهترین تیم را قربانی نکنید

 

این شرایط همه را یاد روزهای تلخ پرپسولیس پس از قهرمانی لیگ با افشین قطبی می‌اندازد. فقط چند روز پس از آن قهرمانی، حبیب کاشانی برکنار شد و افشین قطبی ایران را ترک کرد و احتمال ادامه حضور در پرسپولیس را منتفی می‌دانست، تا اینکه دو هفته قبل از آغاز فصل جدید، از طرف وزارت ورزش با قطبی تماس برقرار شد و پس از چندین جلسه مذاکره تلفنی او را به تهران و پرسپولیس برگرداندند. پرسپولیس تمرینات پیش فصل خود را خیلی دیر و در فاصله فقط چند روز به فصل جدید آغاز کرد و مجموعه عوامل باعث شد قطبی نتواند موفقیت اش با پرسپولیس را تکرار کند. این روزها هم برانکو و طاهری باید برنامه اردوی خود برای تمرینات پیش فصل را مشخص کنند و تکلیف نقل و انتقالات تیم هرچه سریعتر مشخص شود، نه اینکه سرمربی تیم و مدیریت باشگاه هیچ خبری از اتفاقات هفته‌های آینده نداشته باشند.


 پرسپولیس برانکو یکی از بهترین تیم‌های ادوار مختلف لیگ بوده و توانایی رسیدن به مراحل پایانی لیگ قهرمانان را هم دارد. وزارت ورزش به عنوان مسئول اصلی پرسپولیس باید هرچه سریعتر همه چیز را درباره مدیریت باشگاه مشخص کند تا شرایط را برای موفقیت پرسپولیس در آسیا هموارتر کند و هواداران پرسپولیس را به روزهای خوب امیدوار کند. همانطور که شخص وزیر در زمستان سال گذشته به مسائل مدیریتی پرسپولیس ورود کرد و آرامش در این باشگاه برقرار شد، بار دیگر پرسپولیس نیاز دارد که سلطانی‌فر شخصا وارد ماجرا شود و پرسپولیس را به آرامش برساند.

دیدگاه‌ها