کد خبر : 1417030 | 31 اردیبهشت 1396 ساعت 15:56 | 26.7K بازدید | 0 دیدگاه

سایت فیفا: برد ایران با واقع گرایی

سایت فیفا در مطلبی با عنوان "ایران واقع گرایی را به نمایش گذاشت"، به تحلیل بازی ایران-کاستاریکا پرداخت.

سایت فیفا: برد ایران با واقع گرایی 

به گزارش "ورزش سه"، سایت فیفا می نویسد: این پیروزی که به سختی در یک بازی متعادل مقابل کاستاریکا به دست آمد اولین برد ایران بعد از سال 1977 در جام جهانی جوانان زیر بیست سال محسوب می شود.

دلیل تاکید این سایت بر روی واقع گرایی ایران در مقایسه با کاستاریکا، 15 شوتی است که کاستاریکایی ها به سمت دروازه ایران شلیک کردند بدون آنکه یکی از آنها داخل چهارچوب قرار گیرد. 


در ادامه این مقاله آمده است:


ایران و کاستاریکا اولین بازی خود را در جام جهانی زیر بیست سال 2017 کره جنوبی در جیجو برگزار کردند. در انتهای این بازی که با فقر فرصت گلزنی برای هر دو تیم همراه بود، این ایرانی ها بودند که بر خلاف جریان بازی با گل دقیقه 82 مهدی خانی دست هایشان را به نشانی پیروزی بالا بردند.  


به جز فرصتی که در دقیقه 12 نصیب محمد مهدی مهدی خانی شد - شوتی که به خوبی توسط اریک پینه دا دروازه بان کاستاریکا مهار شد -  نیمه اول صحنه یک جنگ تاکتیکی متعادل در میانه میدان بود و دفاع محکم دو طرف، حملات را خنثی می کردند. 


نیمه دوم تفاوت چندانی با نیمه اول نداشت و فقط این رضا شکاری بود که در ابتدای این نیمه صاحب یک فرصت گلزنی شد که ضربه اش به خارج از چهارچوب دروازه رفت. کاستاریکایی ها با مالکیت توپ، جریان بازی را بیشتر در دست داشتند ولی  در ضربات آخر موفق عمل نمی کردند.


باید منتظر ده دقیقه پایانی می ماندیم تا بالاخره بازی از سکون خارج شود و مهدی خانی با یک استوپ سینه و شوت پای چپ دروازه کاستاریکا را باز کند. بعد از این گل، آمریکای مرکزی ها همه کار کردند تا بازی را به تساوی بکشانند ولی تلاش آنها ثمری در پی نداشت.

دیدگاه‌ها