کد خبر : 1417043 | 31 اردیبهشت 1396 ساعت 16:39 | 31.5K بازدید | 0 دیدگاه

تاج مطرح کرد؛

احتمال حذف اس.خوزستان، نفت و سپیدرود از لیگ

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال می گوید که یکی از دلایل عدم موفقیت بخش خصوصی در فوتبال ایران این است که پول فوتبال به خودش بر نمی گردد و توسط دستگاه های دیگر استفاده می شود.

احتمال حذف اس.خوزستان، نفت و سپیدرود از لیگ 

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه نفت تهران در سال گذشته و همینطور سال جاری با  مشکلات مالی عدیده ای دست به گریبان بوده و هنوز تکلیف مالکیت این تیم مشخص نشده است. همین موضوع باعث شده تا بازیکنان قراردادهای خود را دریافت نکنند و مانند سال گذشته بسیاری از ستاره های این تیم در آستانه جدایی قرار گرفته اند. در حال حاضر نیز تیم استقلال خوزستان که نماینده ایران در رقابت های آسیایی است، با مشکلات مالی مواجه است و حتی احتمال کناره گیری آنها از مسابقات آسیایی هم مطرح شد. تیم سپیدرود نیز که تازه به لیگ برتر صعود کرده، شرایط چندان بهتری ندارد و این مسائل نگرانی های زیادی را برای لیگ برتر در دوره هفدهم و همچنین رقابت های آسیایی برای کشوری که عنوان بهترین تیم آسیا را سال ها یدک می کشد، ایجاد کرده است.


مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در همین خصوص و در پاسخ به سوالی درباره مشکلات زیاد تیم‌های خصوصی مانند نفت گفت: «این گرفتاری دارای ریشه‌های زیادی است. این که چرا فوتبال در همه جای دنیا خیلی راحت به بخش خصوصی واگذار می‌شود، اما در ایران دچار مشکل می‌شود یک تحلیل 200 صفحه‌ای دارد که نوشته شده است. این مساله حقوقی دارد که در کشور ما محترم شمرده نمی‌شود. پول فوتبال به خودش پرداخت نمی‌شود و دستگاه‌های دیگر از آن استفاده می‌کنند.  در همه جای دنیا این پول به خود فوتبال بر می‌گردد و چه بسا رغبت ایجاد می‌کنند که تمام بورس‌های معتبر دنیا سهام‌های باشگاه‌ها را به فروش برسانند و همه از آن استقبال می‌کنند. خوشبختانه مجلس شورای اسلامی امسال بین فدراسیون فوتبال و سازمان صدا و سیما پل خوبی زد و حالا اینها باید درباره حق پخش تلویزیونی به توافق برسند که این کار در حال‌ انجام است و شاید ظرف دو یا سه سال آینده ما هم به جایی برسیم که بقیه کشورها رسیده‌اند و دستگاه‌های خصوصی حاضر به خرید باشگاه‌ها شوند.


تاج به طور خاص درباره وضعیت باشگاه نفت هم گفت‌: باشگاه نفت مثل استقلال خوزستان شرایط بدی دارد. امروز به زحمت توانستیم استقلال خوزستان را برای دیدار با الهلال بفرستیم. برخی از مشکلات فوتبال مطلع نیستند و ایراد می‌گیرند.  با همین وضعیت مالی و بودجه 45 میلیاردی توانسته‌ایم فوتبال ملی‌مان را آقای آسیا نگه داریم و سه تیم باشگاهی‌مان به یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کردند. استقلال خوزستان را به زحمت به عمان فرستادیم. در بازی قبلی هم همین وضعیت را داشت. این طور نمی‌شود تیمداری کرد. باید ببینیم که اگر در سال آینده استقلال خوزستان نمی‌تواند تیمداری  کند تیم دیگری جایگزین آن شود. این هم آیین‌نامه‌ دارد و بحث خرید و فروش تیم نیست. نفت هم همین وضع را دارد، همین طور سپید رود و چند تیم دیگر. امیدوارم استقلال خوزستان و نفت بمانند و توسعه خود را پیش ببرند.


رییس فدراسیون فوتبال در ادامه‌ گفت‌: باشگاه نفت از ما وقت خواسته تا با فدراسیون و سازمان لیگ صحبت کند. ما وقت داده‌ایم تا صحبت کنیم اما اگر بعد از آن ببینیم که نفت نمی‌تواند ادامه‌ دهد تصمیم می‌گیریم.

دیدگاه‌ها