کد خبر : 1417049 | 31 اردیبهشت 1396 ساعت 16:47 | 11.9K بازدید | 0 دیدگاه

خداداد: من به روحانی رای دادم، پدرم به رئیسی

خداداد عزیزی جزو معدود چهره‌های محبوب ماست که خیلی اهل مصاحبه نیست و البته اگر هم مصاحبه کند، با صراحت و جسورانه صحبت می‌کند.

خداداد: من به روحانی رای دادم، پدرم به رئیسی

به گزارش "ورزش سه" ، پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری در گفت‌وگوی اختصاصی با روزنامه گل صحبت‌های جالبی کرد که شما را به خواندن آن دعوت می‌کنیم. 

 

در مورد آقای روحانی و انتخاب ایشان به عنوان رییس جمهور چه نظری دارید؟


من فکر می‌کنم همه مردم ایران آمدند و با استقبال آنها این اتفاق بزرگ افتاد. من صحبت‌های رهبری را هم گوش می‌کردم و به نظر من صحبت‌های ایشان کاملا منطقی بود. ایشان می‌گفتند که برنده واقعی مردم هستند. خدا را شکر که حدود چهل و یکی، دو میلیون نفر در انتخابات شرکت کردند و رای دادند.

 

این آمار کار دولت را سخت‌تر می‌کند و قطعا مردم از دولت انتظارهای زیادی دارند.


در این مدت کاندیداها مدام صحبت کردند و از برنامه‌های‌شان گفتند. همه شان می‌دانستند که مملکت از فقر و بیکاری رنج می‌برد. به همین دلیل روی همین چیزها مانور می‌کردند. امیدوارم که همه‌شان در هر جایی که هستند، به این قضیه رسیدگی کنند تا به امید خدا فقر و بیکاری در مملکت ما کمرنگ‌تر شود.

 

عملکرد آقای روحانی را چطور ارزیابی می‌کنید؟


اعتقاد دارم که آقای روحانی و کابینه‌اش در طول مدتی که روی کار بودند، ایرادها و خوبی‌هایی داشتند. بعضی کارها را به درستی انجام دادند و بعضی کارها را هم نکردند حتما مشکلات و مسایلی سر راه‌شان بودند. من فکر می‌کنم حتی اگر از خود آقای روحانی هم بپرسید قبول کند که در بعضی جاها مشکلاتی داشته اما با تمام این حرف‌ها به اعتقاد من محسنات و خوبی‌های آقای روحانی خیلی بیشتر بوده که همین باعث شده تا امروز مردم به این شکل از آقای روحانی حمایت کنند.

 

چه چیزی بیشتر نظر شما را جلب کرد؟


ماجرای برجام و حل مسایل هسته‌ای برای مردم ما به ویژه خودم قابل توجه بود. حتی اگر این اتفاق‌ها در ضعیف‌ترین حالت رقم خورده باشد، همه‌چیز به نفع ما بوده. اگر عادلانه نگاه کنیم، برجام برای مملکت ما برد بود، دلیلش هم این بود که اسراییل و آمریکا به‌شدت اعتراض کردند. ترامپ دیوانه به دنبال این بود که تمام ماجرای توافق و برجام را از بین ببرد! عصبانیت شدید اسراییل و آمریکا از توافق برجام نشان می‌دهد که این قضیه به نفع ما بوده. همین جا قصد دارم تا بار دیگر از زحمات آقای ظریف و هیات همراه ایشان تشکر کنم.


هر کشوری که شرایط ما را داشته و درگیر تحریم بوده اما ما امروز با آرامش زندگی می‌کنیم و این آرامش را مدیون روحانی، ظریف و کابینه رییس جمهور هستیم. خودتان بهتر می‌دانید که کشورهای دور و بر ما به‌شدت درگیر هستند. داعش حتی پایش به اروپا هم باز شده ولی در مملکت ما کوچک‌ترین اثری از آنها نیست و جرات نمی‌کنند که پایشان را به ایران بگذارند.

 

این اتفاق واقعا قابل تقدیر و مهم است.


بله... این قدرت نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، نیروهای امنیتی، رییس‌جمهور و کابینه‌اش و بالاخره فرمانده کل قوا را می‌رساند و شک نکنید که ما این امنیت و آرامش را مدیون زحمتکشان واقعی ایران هستیم.البته قبل از اینها هم کشور ما دچار چنین مسایلی نشده اما فرق دولت روحانی با دوستان دیگر در این بود که آنها دیپلماسی بسیار خوبی با ابرقدرت‌ها و حتی کشورها و قدرت‌های کوچک‌تر داشتند. دیپلماسی کشور ما در چهار سال گذشته بی‌نظیر بوده و قطعا دولت آقای روحانی در این امر بسیار پرتلاش و موفق ظاهر شده.

 

خدا را شکر حالا دولت روحانی می‌تواند با تجربه بهتری کارش را ادامه دهد.


همان‌طور که گفتم دولت آقای روحانی هم ضعف‌هایی داشته و من مطمئنم با توجه به درایت ایشان و تجربه‌ای که حالا به دست آورده‌اند، می‌توانند نقاط ضعف را بررسی و ریشه‌کن کنند. من معتقدم که مردم ما لیاقت این را دارند تا آرامش بیشتری داشته باشند. حرف دیگرم این است که دوستان روز 29 اردیبهشت ماه را هیچ‌وقت فراموش نکنند.

 

در مورد تاریخ 29 اردیبهشت‌ من هم با شما موافقم چون همه مردم تلاش کردند تا خودشان را به صندوق‌های رای برسانند.


صحبت من هم همین است. آقای روحانی، وزیران محترم و همه کسانی که در کابینه دولت هستید... هیچ‌وقت 29 اردیبهشت ماه را یادتان نرود. یادتان نرود که مردم چطور پای صندوق‌های رای آمدند و نشان دادند که تا چه حد به شما اعتماد و اعتقاد دارند.

 

جدا از بحث انتخاب آقای روحانی حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای هم قابل توجه بود.


دقیقا... جدا از بحث انتخاب آقای روحانی، بحث نظام هم است. شاید من به 60، 70 کشور دنیا سفر کرده‌ام و تجربیات زیادی دارم. من به شما قول می‌دهم که تا چهار هزار سال دیگر هم در کشورهای عربی چنین اتفاقی نمی‌افتد. مطمئن باشید که حتی در اکثر کشورهای آفریقایی هم شما چنین چیزی را نمی‌بینید، حتی بعضی از کشورهای اروپایی مثل آلمان که ادعای مدرنیته و فرهنگ می‌کند، نمی‌تواند چنین رکوردی بزند. این نشان می‌دهد که مردم ما به وقتش با هم متحد و همصدا هستند. به همین دلیل از آقای روحانی می‌خواهم تا یادش نرود که مردم برای او چه کار کردند. همه این حرف‌ها را زدم که بگویم هم آقای روحانی و هم نظام مدیون مردم هستند و با حضور مردم بود که یک اتفاق آنچنانی در ایران افتاد. اتفاقی که خیلی از کشورهای دنیا حالا در موردش صحبت می‌کنند و به خاطر آن در حیرت‌اند.

 

در مورد کاندیداهای دیگر چه نظری دارید؟


روز جمعه من به سختی رای دادم! آنقدر شلوغ بود که نمی‌شد به‌راحتی رای داد و به خاطر این موضوع به‌شدت خوشحال شدم. به نظر من آقای روحانی،‌ هاشمی‌طبا، میرسلیم و رئیسی همه تلاش خودشان را کردند. من هم در این مورد تحقیقات زیادی انجام دادم و بالاخره به این نتیجه رسیدم تا به کسی رای بدهم که بتواند بیشترین کمک را به مردم و کشورم بکند. همین که مردم از حضور در انتخابات راضی بودند و حتی ایستادن در صف‌های طولانی برایشان لذت‌بخش بود یک دنیا ارزش دارد و خدا را شکر در پایان کسی رییس‌جمهور شد که اکثریت آرا به نفع او بود.

 

اگر بخواهید یک پیام به آقای روحانی بدهید، آن پیام چیست؟


قطعا آقای روحانی به این افتخار می‌کند که 57 درصد مردم که حدود 41 میلیون نفر می‌شوند، در انتخابات شرکت کردند. کسب بیش از 23 میلیون آرا قطعا کار روحانی را سخت‌تر می‌کند اما مطمئنم که آقای روحانی با توجه به تجربه چهارساله‌شان، می‌توانند موفق‌تر از دور اول ریاست‌جمهوری‌شان به مردم خدمت کنند. من فکر می‌کنم که اگر آقای روحانی به مناطق محروم بیشتر رسیدگی کنند، محبوبیت ایشان چند برابر می‌شود. پدر من هنوز در یکی از مناطق جنوبی شهر مشهد زندگی می‌کند و به همین دلیل من به خوبی می‌دانم که مردم در مناطق محروم با مشقت و سختی‌ زندگی می‌کنند.

 

چرا پدر شما در جنوب شهر زندگی می‌کند؟


پدر من یک روستایی بودند و همه ما به این موضوع افتخار می‌کنیم. او وقتی به شهر آمده در همان منطقه‌ جنوبی ساکن شده و هنوز هم در همان محله زندگی می‌کند. به هر حال هر کسی برای خودش یک دیدگاه و تفکری دارد و من به سلیقه او احترام می‌گذارم.

 

پدرتان به چه کسی رای داد؟


(خنده) حاجی به رئیسی رای داد!

 

و قطعا شما به روحانی رای دادید.


(خنده) بله... من به روحانی‌ رای دادم و پدرم به رئیسی.

 

سعی نکردید که نظر ایشان را عوض کنید؟


خیلی سعی کردم تا نظر پدرم را عوض کنم اما او کار خودش را کرد و به آقای رئیسی رای داد. به نظر من تعریف جامعه آزاد همین است. اینکه من به کاندیدای مورد نظرم رای بدهم و پدرم به کسی که دوستش دارد. ما آزادانه با هم بحث کردیم و بالاخره به این نتیجه رسیدیم که هر کدام کار خودمان را انجام دهیم. نمونه بزرگ‌تر این دموکراسی در جامعه ما هم اتفاق افتاد. آنجایی که مردم کلی با همدیگر بحث کردند، با اتحاد پای صندوق‌های رای رفتند و با به‌وجود آوردن یک اتفاق بزرگ، رییس‌جمهورشان را انتخاب کردند.

 

شما فقط با پدرتان بحث کردید؟


نه! با چند نفر دیگر هم بحث کردم. هرچند که توانستم آنها را متقاعد کنم تا به روحانی رای بدهند اما زورم به حاجی نرسید. (خنده) در صحبت‌هایی که با دوستانم داشتم، کلی در مورد ماجرای برجام با آنها بحث کردم و بالاخره توانستم کاری کنم که آنها از یکسری مسایل آگاه شوند. شاید خیلی‌ها در طول این مدت در مورد برجام صحبت کردند اما شما شک نکنید که در ماجرای برجام ما برنده بودیم. اسراییل و انگلیس دشمن ما هستند و وقتی آنها تا این حد مخالف قول و قرارهای برجام هستند، یعنی اینکه خیلی چیزها به نفع ما بوده. انگلیس و فرانسه وقتی با شما دشمن می‌شوند که منافع‌شان به خطر بیفتد اما داستان اسراییل و آمریکا کاملا فرق می‌کند.

 

پدرتان به‌خاطر تعصبات خاص خودش و اینکه رئیسی مشهدی است، به ایشان رای داد؟


هر کسی دید و تفکر خاص خودش را دارد. اگر از پدر من هم بپرسید می‌گوید که احمدی‌نژاد بهترین گزینه است! می‌گوید که او یارانه داده و کلی به فکر ما بوده! ولی نظر شخصی من فرق می‌کند. به نظر من بهتر است که آقایان دل‌شان به حال مردم بسوزد و به جای دادن یارانه، به آنها ماهیگیری یاد بدهند. اینکه طرف توی خانه بنشیند و 45 هزار تومان یارانه به حسابش برود، کار درستی نیست. مملکت این همه بیکار و فقیر دارد. اگر دولت دلش برای این افراد می‌سوزد و می‌خواهد کار درستی انجام دهد، به جای ماهی‌خوری به آنها ماهیگیری یاد بدهد. اگر دولت برای این افراد شغل درست کند قطعا آنها صاحب کار می‌شوند و دنبال هزار داستان دیگر نمی‌روند. حقوق‌شان هم قطعا خیلی بیشتر از آن 45 هزار تومان می‌شود. به نظر من حتی می‌شود با حذف کردن یارانه‌ها و راه‌اندازی کارخانه‌های مختلف در سراسر کشور، این همه آدم فقیر و بیکار را صاحب شغل و درآمد کرد. آن وقت هم وضع مملکت بهتر می‌شود و هم دولت از دادن یارانه‌های 45هزار تومانی که هیچ کجای زندگی مردم را نمی‌گیرد راحت می‌شود.

 

خیلی‌ها تصور می‌کنند دولتی که یارانه می‌دهد، حتما گزینه بهتری است.


(خنده) بله... خیلی‌ها اینجوری فکر می‌کنند اما به این نگاه نمی‌کنند در ازای پرداخت یارانه 45هزار تومانی چه چیزهای دیگری گران شد. اگر نگاهی به رشد قیمت برق و گاز بیندازید، متوجه می‌شوید که چه اتفاقی افتاده. 45 هزار تومان یارانه دادند ولی پول برق و گاز را پنج‌برابر کردند.

دیدگاه‌ها