کد خبر : 1417354 | 01 خرداد 1396 ساعت 18:19 | 27.5K بازدید | 0 دیدگاه

ثاقبی چگونه قرارداد خود را فسخ کرد؟

رییس کمیته حقوقی و تدوین مقررات از به رسمیت شناخته شدن حق فسخ قرارداد برای بازیکنان خبر داد و شاهین ثاقبی با استفاده از این بند از تیم ملوان بندرانزلی جدا شد و به سپاهان پیوسته است.

ثاقبی چگونه قرارداد خود را فسخ کرد؟

به گزارش "ورزش سه"، خبر نهایی شدن قرارداد شاهین ثاقبی با باشگاه سپاهان در شرایطی منتشر شد که این بازیکن یک سال دیگر به باشگاه سابق خود یعنی ملوان بندرانزلی تعهد داشت، ولی با استفاده از بندی در قراردادش که به او اجازه می داد در صورت پرداخت 300 میلیون می تواند قرارداد خود را به صورت یک طرفه فسخ کند، به تیم سپاهان پیوست.

 

ضمن اینکه ثاقبی هنوز مطالبات خود را به صورت کامل از باشگاه ملوان بندرانزلی دریافت نکرده و این موضوع کار او را برای جدایی آسان تر کرد.

در همین خصوص رییس کمیته حقوقی و تدوین مقررات احمدرضا براتی کارشناس حقوقی فوتبال، اظهار داشت: باشگاه‌ها در تنظیم قراردادهای خود با بازیکنان به توانایی مالی و بودجه خود توجه کافی را داشته باشند چرا که براساس مقررات جدید نقل و انتقالات ، بازیکنان می‌توانند در صورت عدم وصول مطالباتشان مبادرت به فسخ قرارداد کنند. بنابراین بهتر است که باشگاه‌ها در فصل نقل و انتقالات پیش رو و به منظور پیشگیری از مشکلات ناشی از فسخ قرارداد بازیکنانشان، به اندازه بودجه‌ای که از تحقق آن اطمینان دارند در قبال بازیکنان تعهد کنند و همچنین در تعیین سررسید اقساط نیز به این مساله توجه داشته باشند.

 

براتی افزود: چه موافق باشیم و چه مخالف، درج چنین الزاماتی در مقررات نقل و انتقالات از الزامات فیفا است و ما ناگزیر باید آن را در مقررات خود وارد و اجرا کنیم و نمی‌توانیم در خلاف جریان مقررات و الزامات بین‌المللی حرکت کنیم اما در مقابل می‌توانیم به اندازه توان مالی واقعی خود در مقابل بازیکنان متعهد شویم تا دچار عواقب حقوقی آن نشویم و بازیکنان را که سرمایه باشگاه محسوب می‌شوند از دست ندهیم.

دیدگاه‌ها