کد خبر : 1417450 | 01 خرداد 1396 ساعت 23:51 | 140K بازدید | 0 دیدگاه

جوان اول استقلال علیه مرد سال آسیا

کلیدبرد: قتل عموری در ورزشگاه آزادی!

عمر عبدالرحمن هافبک تهاجمی تیم العین امارات با تاکتیک هایی که علیرضا منصوریان برای از کار انداختن او به کار گرفته بود، روز ناموفقی را پشت سر گذاشت.

کلیدبرد: قتل عموری در ورزشگاه آزادی!

به گزارش "ورزش سه"، کاوه رضایی در دیدار برابر العین باز هم بهترین بازیکن زمین شد. مهاجم اول آبی ها در لیگ شانزدهم هر چند با حاشیه و هیاهوی زیادی به این تیم پیوست اما بعد از عمر عبدالرحمن در رقابت های این فصل لیگ قهرمانان آسیا تاکنون 5 بار گلزنی کرده و 5 بارهم با پاس های خود زمینه ساز گل های تیمش شده است.

عموری در 6 دیدار گذشته مجموعا 24 بار شانس گلزنی ایجاد کرده بود، اما عملکرد هافبک تکنیکی العین با تاکتیک های پرسینگ علیرضا منصوریان و استفاده هوشمندانه از مجید حسینی در پست هافبک دفاعی، کاهش چشم گیری را نسبت به دیدارهای گذشته اش ثبت کرد.


در دیدار دوشنبه شب استقلال برابر العین، مجید حسینی در زمین تنها یک ماموریت داشت؛ بعد از صاحب توپ شدن عموری مدافع 20 ساله ی استقلال خیلی سریع خود را به او می رساند تا اجازه ی چرخش و ارسال پاس را از این بازیکن بگیرد. حسینی که البته با بازی در پست هافبک دفاعی خیلی آشنا نبود، در 10 دقیقه ابتدایی کار خیلی خوب ظاهر نشد و عموری توانست یک موقعیت گل خلق کند اما در 80 دقیقه بعدی بازی قطعا حسینی بهترین بازیکن استقلال در زمین بود.

 

1200832


علیرضا منصوریان در این دیدار به خوبی می دانست که راه مهار خط حمله ی قدرتمند العین از مهار کامل عمر عبدالرحمان می گذرد و به همین دلیل ترجیح داد تا با یک مدافع جوان، این ماموریت را دنبال کند. ستاره اول فوتبال آسیا در دیدار برابر استقلال به دلیل پرس شدید حسینی مجبور شد تا از محوطه جریمه استقلال فاصله بگیرد و به همین دلیل در پایان بازی تعداد موقعیت های خلق شده از سوی این بازیکن و البته پاس های کلیدی او، به شدت کاهش پیدا کرد و العین نتوانست بعد از 6 بازی گلزنی در آسیا، حتی یک موقعیت گل خطرناک خلق کند.

 

میانگین دقت پاس عموری در 6 دیدار گذشته 69 درصد بوده است و به طور متوسط در هر دیدار 4 شانس گلزنی برای هم تیمی هایش ایجاد کرده است، اما در دیدار برابر استقلال با تفکرات تدافعی منصوریان که به نظر می رسد شناخت بسیار خوبی از مربیان کروات و تفکرات تهاجمی آنها دارد، آمار او کاهش جالب توجهی داشت؛ عبدالرحمن برابر استقلال برخلاف بازی های گذشته در ایجاد موقعیت گلزنی ناکام بود و دقت پاس های او 14 درصد کاهش پیدا کرد. عبدالرحمن در برابر استقلال تنها 2 بار به سمت دروازه شوت زد که نشان از موفقیت استراتژی استفاده شده توسط علیرضا منصوریان دارد؛ مربی ای که روز به روز بیشتر تبحر خود در از کار انداختن بازی تهاجمی حریفان را به رخ می کشد.


با بازگشت امید ابراهیمی از مصدومیت سرمربی استقلال در دیدار برگشت احتمالا از این بازیکن استفاده خواهد کرد و مشخص نیست کدام ستاره ی استقلال وظیفه ی مهار عموری را بر عهده خواهد داشت اما با این وجود باز هم پرس سنگین این بازیکن و البته دور نگه داشتن او از محوطه جریمه، کلید حدف العین خواهد بود.

دیدگاه‌ها