کد خبر : 1417534 | 02 خرداد 1396 ساعت 13:51 | 20.9K بازدید | 0 دیدگاه

بدهکار مورد نظر در دسترس نیست!

پرونده منحل‌شده‌های ایران در کمیته انضباطی فیفا

در فهرست اعلام شده برای شکایت های خارجی های سابق از باشگاه های ایرانی نام تیم هایی دیده می‌شود که اکنون وجود خارجی ندارند و مشخص نیست سرنوشت شکایت هایشان چه می شود!

پرونده منحل‌شده‌های ایران در کمیته انضباطی فیفا

به گزارش "ورزش‌سه"، فدراسیون فوتبال روز گذشته فهرستی از همه شکایت هایی که بازیکنان خارجی از تیم های ایرانی انجام داده اند را منتشر کرد. بازیکنانی که برای باشگاه های ایرانی به میدان رفتند و به دلیل وصول نشدن مطالباتشان به فیفا شکایت کردند. حالا این شکایت ها گریبان تیم های ایرانی را گرفته است. در بین شکایت های اعلام شده یک مورد عجیب وجود دارد. برخی بازیکنان سابق تیم های لیگ برتری در حالی پرونده شکایت شان در فیفا باز است که آن باشگاه اکنون وجود خارجی ندارند. باشگاه هایی نظیر گهر دورود، برق شیراز، شاهین بوشهر و ابومسلم که مشخص نیست تکلیف شکایت بازیکنان خارجی سابق شان چه می شود و فیفا چه تصمیمی دراین خصوص خواهد گرفت. در ادامه به وضعیت پرونده های خارجی باشگاه های این چنینی پرداخته شده است.


شاهین بوشهر؛ دو پرونده با رای مشخص


شاهین بوشهر در دو فصل حضورش در لیگ برتر اگرچه یکبار حضور در فینال حذفی را نیز تجربه کرد اما خیلی زود روند نزولی در پیش گرفت و حالا یک باشگاه منحل شده به حساب می آید. شاهین که در سال دوم حضورش در لیگ برتر با مشکلات مالی بسیار زیادی مواجه شد و در نهایت هم پس از سقوط به لیگ یک به دسته های پایین تر رفت و به نابودی کشیده شد، دو پرونده شکایت خارجی دارد. لکچیرا مدافع سابق این تیم و ایوان پترویچ هافبک صربستانی که از شاهین به فیفا شکایت کردند و رای پرونده هایشان را نیز صادر شده اما چون باشگاه شاهین وجود خارجی ندارد، مشخص نیست وضعیت این دو بازیکن چه خواهد شد.


برق شیراز؛ 3 شکایت با سابقه سقوط!


برق شیراز ریشه دارترین تیم فوتبال شیراز محسوب می شود. همه فوتبالی ها از نارنجی پوشان شیرازی خاطرات زیادی دارند و هیچ کس فراموش نکرده چه بازیکنان خوبی از برق به فوتبال ایران معرفی شدند و به تیم ملی نیز رسیدند. حالا اما هیچ اثری از برق شیراز در فوتبال ایران نیست. این باشگاه به واسطه شکایت مارتین رائول، رناتو آلمیدا و میشل آکاستا 3 بازیکن خارجی این تیم در فیفا محکوم شده است. برق که تیمی منحل شده به حساب می آید، حالا شاید در سطح محلی تیمداری کند اما مشخص نیست برای شکایت های خارجی خود چه برنامه ای دارد. 


ابومسلم؛ آرفی و یک برزیلی


ابومسلم تیم دوست داشتنی فوتبال مشهد سال هاست نابود شده اما شکایت دو بازیکن سابق پرونده هایی را برای این تیم ایجاد کرده است. اشپیتیم آرفی بازیکن آلبانیایی که سابقه حضور در پرسپولیس و چند تیم ایرانی دیگر را نیز دارد، به واسطه حضور کوتاه مدتش در ابومسلم از این تیم شکایت کرده و محکومیت باشگاه را نیز گرفته است. همچنین دوسانتوس جونیور بازیکن برزیلی ابومسلم در سال ها قبل هم شکایتش را به فیفا ارائه کرده و او نیز حکم پرونده خود را دریافت کرده اما مشخص نیست این احکام چگونه اجرا می شود. 


گهردورود؛ امان از آن یکسال


گهر دورود که سابقه چندانی هم در فوتبال لرستان نداشت چند سال با مشکلات فراوان مالی در رقابت های لیگ دسته اول فعالیت کرد و در نهایت به لیگ برتر هم رسید. این تیم در اوایل فصل بازیکنانی اسم و رسم دار و البته چند خارجی را نیز به خدمت گرفت اما در نهایت نتوانست پول آنها را پرداخت کند. نتیجه این اقدام شکایت کروز دانوفسکی و مونته نگرو دو بازیکن این تیم به فیفا شد. حالا که شکایت آنها به نتایجی در فیفا رسیده اما باشگاهی به نام گهر دورود در فوتبال ایران وجود ندارد که به شکایت این دو بازیکن رسیدگی کند.


سایر تیم ها


3 باشگاه استقلال اهواز، پاس همدان و داماش شهرباران هم اگرچه در لیگ دسته دوم فوتبال فعالیت دارند اما مشخص نیست چه سرنوشتی در انتظارشان است. استقلال اهواز دو پرونده و داماش یک پرونده و پاس همدان دو پرونده در فیفا مفتوح دارند و احتمالا محرومیت های جدی برایشان پیش خواهد آمد.

دیدگاه‌ها