کد خبر : 1417871 | 03 خرداد 1396 ساعت 18:54 | 52.3K بازدید | 0 دیدگاه

روزی که لوئیس انریکه لالیگا را به رئال باخت

بارسلونا با سه امتیاز اختلاف نسبت به رئال مادرید در لالیگا دوم شد و رقابت را به دشمن دیرینه واگذار کرد.

روزی که لوئیس انریکه لالیگا را به رئال باخت

به گزارش "ورزش سه"، در رقابتی تنگاتنگ که تا روز پایانی نیز ادامه داشت، بارسا با وجود برتری 4-2 بر ایبار، در نهایت نتوانست عنوان قهرمانی را کسب کند و این رئال بود که پس از پیروزی 0-2 در زمین مالاگا، برای سی و سومین بار فاتح لالیگا شد.

در این فصل بارسا 6 بار مساوی کرد و 4 بار نیز باخت(یکی بیشتر از رئال). امتیازاتی که آبی اناری ها در این 10 بازی از دست دادند، همگی در از دست رفتن جام تاثیرگذار بودند ولی شاید یکی از شکست های بارسا از این حیث اهمیت بیشتری داشت.

 

 

1201180

 

 

10سپتامبر 2016(هفته سوم لالیگا) در نوکمپ، بارسا میزبان آلاوس بود و لوئیس انریکه با وجود اینکه در روزهای ابتدایی لالیگا بودیم و بارسا هیچ مصدوم و محرومی هم نداشت، ترجیح داد تیمش را با تنها 3 بازیکن ثابت به زمین بفرستد.

به ترکیب بارسا دقت کنید: سیله سن، ویدال، متیو، ماسکرانو، دینیه، بوسکتس، رافینیا، دنیس سوارز، آردا، آلکاسر و نیمار.

 

 

1201181

 

 

با تیمی متشکل از ذخیره ها، بارسلونا در زمین خود 1-2 مغلوب شد و حتی ورود مسی، اینیستا و سوارز از دقیقه 60 هم کفایت نکرد.

همان روز لوئیس انریکه باید متوجه می شد که در خرید بازیکن چه اشتباهاتی مرتبک شده و اینکه تیمش از پشتوانه ای قوی روی نیمکت برخوردار نیست. ذخیره های بارسا حتی توان شکست دادن آلاوس در نوکمپ را هم نداشتند و در ادامه فصل، چند بار دیگر هم ثابت شد که تیم دوم بارسا چه فاصله کیفی فراوانی با تیم دوم رئال مادرید دارد.

 

دست کم گرفتن آلاوس از سوی انریکه و ضعف بازیکنان ذخیره، باعث از دست رفتن سه امتیاز در روز 10 سپتامبر شد. آن زمان کسی فکر نمی کرد که با همین سه امتیاز، قهرمانی از دست برود ولی یک تصمیم اشتباه از سوی انریکه، در نهایت منجر به از دست رفتن لالیگا و رفتن آن به پایتخت شد.

دیدگاه‌ها