کد خبر : 1418098 | 05 خرداد 1396 ساعت 11:00 | 55.8K بازدید | 0 دیدگاه

برادران پیروانی از از شیراز تا جام جهانی 

شاغلام، افشین و امیرحسین پیروانی زیرنظر فیفا

امیر حسین پیروانی سرمربی تیم فوتبال زیر 20 سال ایران است که بعد از جام جهانی 2017 کره جنوبی، هدایت تیم زیر 23 سال ایران را بر عهده خواهد گرفت.

شاغلام، افشین و امیرحسین پیروانی زیرنظر فیفا

به گزارش "ورزش سه"، تیم ایران در جام جهانی کره جنوبی تاکنون یک برد و یک باخت را ثبت کرده است. پیروزی مقابل کاستاریکا دومین برد جوانان ایران در تاریخ این رقابتها است. ملی پوشان ایران فردا برابر پرتغال به میدان می روند. صعود ایران به مرحله حذفی تاکنون اتفاق نیفتاده است. 


امیرحسین پیروانی هم اکنون هدایت تیم جوانان ایران را بر عهده دارد و تیم ایران در آستانه ارائه بهترین عملکرد خود در جام جهانی زیر 20 سال است.او یکی از سه برادری است که  در فوتبال ایران درخشیده اند.


غلامحسین برادر بزرگتر این خانواده از بازیکنی به مربیگری رو آورد. در حالی که افشین برادر کوچک تر پیش از سرمربیگری پرسپولیس، در جام جهانی 1998 فرانسه بازی کرد.این سه برادر در خانواده فوتبالی به مسیرهای مختلف راه یافتند. در حالی که دوران بازیکنی غلامحسین روبه پایان بود و برادر جوان تر تازه کار را شروع کرده بود.


امیر حسین پیروانی به سایت فیفا گفت:‌ هر سه ما با هم بازی در برق شیراز را در لیگ برتر ایران شروع کردیم.غلامحسین مدافع میانی بود، افشین مدافع راست و من هافبک دفاعی بودم. تماشای بازی سه برادر در بین 11 بازیکن برای هواداران فوق العاده بود. وقتی ما راهمان را جدا کردیم و به تیم های مختلفی رفتیم، بازی کردن مقابل یکدیگر برایمان خیلی دشوار بود، ولی در فوتبال باید برادری را کنار بگذارید.


امیر حسین در مورد دوران طولانی سرمربیگری غلامحسین در فجر سپاسی گفت: همه به غلامحسین به عنوان یک سرمربی احترام می گذارند، چون وی به عنوان یک نمونه و یک الگوی اخلاقی در فوتبال محسوب می شد. 


امیر حسین نقش دستیاری برادرش را در تیم زیر 23 سال در بازی های آسیایی 2010 در گوانگژو ایفا کرد. تیم ایران در این بازیها چهارم شد. قرار است بعد از جام جهانی کره جنوبی، امیرحسین مسئولیت هدایت تیم زیر 23 سال ایران را به عهده بگیرد. تیم ایران در جام جهانی زیر 17 سال 2017 هند شرکت می کند و در آستانه صعود به جام جهانی 2018 روسیه است. 


امیر حسین ادامه داد:‌ من همیشه یک سرمربی منضبط بوده ام. دو نکته در سرمربیگری تیم ها برای من کلیدی است، یکی باور و دیگری تلاش است. در دنیای امروز تکنیک و تاکتیک عادی شده است، ولی این دو نکته واقعا مهم هستند و عامل کلیدی افزایش سطح بازی ما بوده اند.


علاوه بر برادران پیروانی، دختر امیرحسین، در رشته روئینگ در آسیا مدال گرفته است، برادرزاده وی نیز در بازی های المییک جوانان در رشته شنا شرکت کرد. حالا شانس موفقیت ایران در جام جهانی زیر 20 سال کره جنوبی و افزودن افتخارات بیشتری به این خانواده ورزشی وجود دارد.


در جام جهانی زیر 20 سال در مرحله گروهی، ایران با تیم های پرتغال، زامبیا و کاستاریکا هم گروه است.ایران که هم اکنون با سه امتیاز در مکان دوم گروه سی قرار دارد، فردا (شنبه) به مصاف تیم پرتغال می رود. زامبیا با شش امتیاز صدرنشین است و پرتغال با یک و کاستاریکا با یک امتیاز در مکان های سوم و چهارم قرار دارند.

دیدگاه‌ها