کد خبر : 1418293 | 06 خرداد 1396 ساعت 11:32 | 71.7K بازدید | 2 دیدگاه

دیواری به نام قاسم برهان و تائه هی؛

چرا پرسپولیس برابر لخویا ناکام بود؟ (آنالیز AFC)

پرسپولیس در بازی رفت نتوانست از موقعیت های خود برابر لخویا سود ببرد و در روزی که سکوهای خالی علیه شاگردان برانکو بود به تساوی بدون گل رضایت داد.

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس با صعود از مرحله گروهی به عنوان تیم دوم برابر لخویا قطر قرار گرفت تا جدال قهرمانان ایران و قطر در مرحله یک هشتم را رقم بزند. با توجه به حکم AFC این تیم مجبور شد در بازی رفت و در استادیوم آزادی بدون حضور طرفداران خود حاضر شود. این دیدار با از دست دادن بهترین فرصت پرسپولیس گل از سوی مهدی طارمی و از روی نقطه پنالتی با تساوی بدون گل اکنون باید در دوحه مقابل این تیم قرار گیرد.


سایت AFC در مطلبی که روی خروجی صفحه‌ی اصلی سایت خود منتشر کرده به تحلیل مفصل بازی پرسپولیس-لخویا پرداخته است.


پرسپولیس، نماینده‌ی ایران، سه‌شنبه در برابر حریف قطری خود، لخویا، به تساوی بدون گل دست یافت، در دیداری که یک پنالتی خود را هم از دست داد تا در بازی برگشت کار دشواری داشته باشد. تساوی 0-0 در پایان بازی برای پرسپولیس ناامیدکننده بود. آنها سه موقعیت مسلم گلزنی خود را از دست دادند که اصلی‌ترین آنها پنالتی‌ای بود که مهدی طارمی هدر داد.

 

1201552

 

پرسپولیس 59.2 درصد مالک توپ و میدان بود و در برابر 5 شوت لخویا به سوی دروازه‌اش 10 بار دروازه‌ی این تیم را هدف قرار داد تا برای بازی برگشت و سفر به قطر کار دشواری داشته باشد.

زوج وحید امیری و مهدی طارمی این شانس را داشتند که در محوطه‌ی شش قدم پرسپولیس را به گل برسانند اما قاسم برهان، گلر لخویا، عملکرد خوبی داشت.

با وجود شانس‌های زیادی که پرسپولیس برای بردن بازی داشت آنها نتوانستند از این بازی سربلند خارج شوند تا برای بازی برگشت کار سختی در انتظارشان باشد.

 

1201553

 

42.6 حملات پرسپولیس از سمت راست طراحی می‌شد، جایی که فرشاد احمدزاده با توپ مانور می‌داد. با این حال، بهترین موقعیت‌های تیم ایرانی از سمت چپ طراحی شد. امیری، مهاجم پرسپولیس، چند بار حرکات وجدآوری از این ناحیه انجام داد و با کمک ماهینی، دفاع چپ قرمزها، دو بار از سمت چپ خطر جدی روی دروازه‌ی لخویا ایجاد کردند.

در محوطه‌ی جریمه گزینه‌ی طبیعی و هدف مهدی طارمی، مرد کلیدی پرسپولیس در این دیدار، بود - او در 25 درصد از 12 کورس‌ خود در این بازی به پیروزی رسید.

 

1201554

 

در آن سو، لخویا باید قدردان بازیساز خود، نام تائه هی، باشد. در حالی که لخویا میدان را به پرسپولیس داده بود این بازیکن با حفظ تو‌پ‌ها و توپ‌پخش‌کنی‌های خود نقش مهمی در 5 شوتی که لخویا به سمت دروازه پرسپولیس زد داشت.

 

 

 

 

دیدگاه‌ها