کد خبر : 1418429 | 06 خرداد 1396 ساعت 19:31 | 18.7K بازدید | 0 دیدگاه

آسان ترین کار کوبیدن مربی تیم است؛

افاضلی: تیم جوانان آماده جام جهانی نبود

هومن افاضلی کارشناس فوتبال معتقد است که دلیل اصلی عدم نتیجه گیری تیم ملی جوانان، زمین کم پیروانی برای آماده سازی بازیکنانش است.

افاضلی: تیم جوانان آماده جام جهانی نبود

هومن افاضی کارشناس فوتبال و مربی سابق تیم ملی امید ایران در گفتگو با "ورزش سه" به تشریح شرایط تیم ملی جوانان ایران در رقابت های جام جهانی جوانان پرداخت.


برای نقد تیم ملی باید شرایط را در نظر داشت
یک چیزی که در فوتبال ما در نظر گرفته نمی شود شرایط تیم است و بدون در نظر گرفتن شرایط تیم، صحبت هایی که می شود غیر کارشناسی است و نتیجه این می شود که تقصیر باخت را به گردن این و آن می اندازند.


تیم ملی برای حضور در تورنمنت آماده نشده بود
تیم ملی جوانان خودش را برای تورنمنت آماده نکرده بود. چرا که در فوتبال روز اروپا و برای بازیکنانی که در این لیگ ها بازی می کنند، آماده سازی برای ورود به تورنمنت 15 تا 21 روز زمان نیاز دارد؛ در برخی کشورها پروژه های یک ماهه در نظر می گیرند و تیم ملی قبل از ورود به جام جهانی 2014 نزدیک به 2 ماه در اردو بود.


تیم ملی جوانان به 2 ماه آماده سازی نیاز داشت
در تیم ملی جوانان بازیکنانی داشتیم که جوان بودند و از باشگاه های اروپایی هم نمی آمدند و همه این ها می گوید که تیم 2 ماه باید آماده سازی داشته باشد. این تیم آماده سازی خوبی نداشت و آقای پیروانی هم نجابت کردند که در این مورد صحبتی نکردند.


باشگاه ها بازیکنان را خیلی دیر به تیم ملی دادند
مجموع این شرایط باعث می شود که تیم از نظر جسمانی و روحی به شرایط مناسبی نرسد و این زمانی مشخص می شود که بازیکن در زمین با حریف تنه به تنه می شود و خود این بچه ها زودتر از همه در زمین مسابقه با واقعیت روبرو شدند که چه شرایطی دارند. در بازی اول هم که مقابل کاستاریکا پیروز شدیم در 20 دقیقه پایانی تحت فشار بودیم. تیم ملی آماده نشده بود و باشگاه ها بازیکنان خود را قبل از مسابقات در اختیار تیم ملی گذاشتند. همین اتفاق برای تیم های دیگر ما در المپیک نیز اتفاق افتاده بود.


عدم آمادگی جسمانی دلیل واگذاری بازی های برده بود
وقتی تیم از نظر جسمانی شرایط خوبی نداشته باشد، مساحت دویدن بازیکنان کمتر می شود و تیم تحت فشار قرار می گیرد. این دلایل باعث شد تا تیم ما بعد از اینکه گل می زد در نیمه دوم بازی را واگذار می کرد.


همیشه آسان ترین کار کوبیدن مربی تیم است
در فوتبال همیشه آسان ترین کار این است که تقصیر را به گردن مربی تیم بیاندازیم ولی من چون خودم سابقه هدایت تیم های مختلف ملی را در کارنامه دارم می دانم که با توجه به شرایط مربی کم ترین نقش را می تواند داشته باشد.

دیدگاه‌ها