کد خبر : 1418579 | 07 خرداد 1396 ساعت 14:04 | 22.5K بازدید | 0 دیدگاه

یحیی منضبط است، سربازان به کارشان ادامه می‌دهند

شفق: قیاس تراکتور با ابومسلم مع‌الفارق است

مدیرعامل سابق باشگاه تراکتورسازی اعلام کرد برای خروج این باشگاه از شرایط بحرانی مجبور به ورود شده و قصد دارد بار دیگر لیوان تراکتورسازی را پر کند.

شفق: قیاس تراکتور با ابومسلم مع‌الفارق است

به گزارش "ورزش‌سه"، در حالی که اکثر تیم های لیگ برتری مشغول جذب بازیکنان جدید و آماده سازی خود برای لیگ هفدهم هستند، باشگاه تراکتورسازی روزهای پرتنشی را سپری می کند. علاوه بر محرومیتی که فیفا مبنی بر منع جذب بازیکن جدید برای این باشگاه در نظر گرفته، مسائل مالکیت هم مزید برعلت شده تا حاشیه های زیادی پیرامون تراکتورسازی به وجود بیاید.


در این شرایط ناصر شفق مدیرعامل سابق تراکتورسازی ادعای مالکیت این باشگاه را کرده و فدراسیون فوتبال نیز با دریافت اسناد او بر ادعای شفق صحه گذاشته است. اگرچه معاونت حقوقی سپاه اعلام کرده اسناد در اختیار شفق فاقد وجاهت قانونی است اما او همچنان امید دارد تا مالکیت و مدیریت باشگاه را در اختیار بگیرد.


شفق در گفت و گو با "ورزش سه" توضیحاتی را درباره مسائل ایجاد شده پیرامون مالکیت باشگاه و همچنین برنامه هایش برای اداره تراکتورسازی ارائه کرد که ماحصل آن را در ادامه می خوانید:


باید برای خروج از بحران دست به دست هم دهیم
باشگاه تراکتورسازی بزرگ در سال 87 در آستانه انحلال بود و حتی نامه انحلال این باشگاه را نیز کارخانه تراکتورسازی تبریز اعلام کرد اما آن زمان با اقداماتی که انجام دادیم، شرایطی را ایجاد کرد که باشگاه به فعالیتش ادامه دهد و خوشبختانه تلاش هایمان در آن برهه نتیجه داد. تیم در آن ایام از لیگ یک به لیگ برتر صعود کرد و در لیگ برتر نیز شور و هیجان بزرگی در جامعه فوتبال ایران با حضور تراکتورسازی به ارمغان آمد. الان هم فکر می کنم شرایط باشگاه با توجه به محدودیتی که در عرصه بین المللی برای تراکتور پیش آمده، شبیه آن دوران است. این موضوع نشانگر آن است که باید خیلی جدی دست به دست هم دهیم تا تیم از وضعیت کنونی خارج شود.


تراکتور باید برای بقا بجنگد
ما باید واقع بینانه به شرایط کنونی تراکتورسازی بنگریم. شاید برای عده ای خوشایند باشد که حرف از قهرمانی تراکتورسازی در لیگ برتر هفدهم بزنیم اما تجربه و واقع بینی ما اجازه نمی دهد چنین طرحی را بیان کنیم. در واقع تراکتورسازی اکنون باید برای بقا در لیگ برتر بجنگد و همین که به دسته اول سقوط نکند، خوب است. شما شاهد بودید تیم هایی مثل سایپا و ماشین سازی در فصل گذشته با وجود بازیکنان مطرحی که در اختیار داشتند و مربیان خیلی خوبی که بالای سرشان بود، در نهایت برای بقا جنگیدند که یکی رفت و یکی جست.


دوستان بعد از فینال حذفی تعیین تکلیف نکردند
من فکر می کنم شرایط تراکتورسازی بسیار بحرانی است. ما خیلی دوست داشتیم و خوشحال می شدیم دوستان طبق وعده ای که داده بودند، بعد از پایان فینال حذفی مشکلات حل و تیم تعیین تکلیف شود اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد و ناچار شدیم پرونده باز در فدراسیون از تاریخ 15 مرداد 90 را پیگیری کنیم.


اجرای عدالت مهم است
ما عمیقا به عزیزان خود در معاونت حقوقی سپاه پاسداران احترام می گذاریم؛ قطعا گردن ما از مو باریک تر است و یقینا اگر دوستان مدرکی داشته باشند که خلاف مدارک ارائه شده ما باشد، ارائه خواهند کرد. برای ما نیز مهم تر از گرفتن یا نگرفتن مالکیت تراکتورسازی اجرای عدالت است و زیبایی داستان هم حرکت درست و روش و منش رعایت قانون است. این پرونده آزمایشی برای همه ما است. چه ما و چه دوستان در سپاه. ما 7 سال پایبند به قانون بودیم و انشاءالله از این پس هم خواهیم بود.


دموکراسی ایجاد شده است
از عزیزان در مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکر می کنم که فرصت را فراهم آوردند تا بتوانیم به قانون مراجعه کنیم. درواقع شرایط بحرانی که تیم در سال های مختلف داشت، این امکان را به ما نمی داد که طرح موضوع کنیم. فکر می کنم این یک تمرین دموکراسی در شرایط کنونی جامعه است.


سربازان به کارشان ادامه خواهند داد

طبیعتا همین حالا هم باشگاه تراکتورسازی بدون مشکل نیست و شاید مشکلات در اینده فراتر از چیزهایی باشد که اکنون در رسانه ها مطرح می شود. وقتی تیمی از نقل و انتقالات در دو نوبت محروم می شود، مشکلات زیادی پیش می آید اما درباره مساله سربازان تیم راهکار وجود دارد. قطعا اینطور نیست که در صورت واگذاری مالکیت باشگاه به ما سربازان نتوانند در تیم به کارشان ادامه دهند. عزیزان ما در سپاه سال گذشته نیز عنوان کرده بودند تیمداری نمی کنند و در صدد فروش و واگذاری باشگاه بودند اما سربازان با حمایت ستاد کل نیروهای مسلح به کارشان ادامه دهند. طبیعتا اکنون هم اگر نوع مدیریت تغییر کند، اتفاق خاصی برای سربازان نمی افتد. اینطور نیست که که یک طرف خط و عزیزان در طرف دیگر قرار بگیرند. همه در جهت تحکیم حمایت از تیم حرکت می کنیم و 7 سالی که ما مدارا کردیم شهادت صادقی برای این موضوع است. من فکر نمی کنم موضوع سربازان معضل جدی برای آینده باشد. ما باید دست به دست هم دهیم تا اشک چشم هایمان و خون جگرهایمان پرورانده شود و نهالی که در 87 به ثمر نشست و اکنون به درختی تنومند تبدیل شده را حفظ کنیم. این درخت اکنون احتیاج به رسیدگی بیشتری دارد تا نگذاریم بخشکد. از طرف دیگر چشمه جوشان تراکتورسازی همواره می تواند محلی برای استعدادهای نوینی باشد که همواره در حال متولد شدن هستند.


امیدهای تراکتور به دست فراموشی سپرده شد
در سال 87 که تیم را به لیگ برتر آوردیم، همه از صعود ما به عنوان صعود حماسی یاد کردند اما کمتر جایی دیدم به این موضوع اشاره کنند که در آن سال امید های تراکتور هم مقتدرانه قهرمان مسابقات کشوری شد. آن تیم می توانست محلی برای تقویت در سال های آینده باشد و از دست پرورده های خود استفاده بیشتری کند.


یک پرونده از خارجی های دوران ما وجود ندارد
همانطور که کشتی در مازندران محبوب است و مردم این خطه کشتی خوب و بد را خوب می فهمند، در آذربایجان نیز تراکتور محبوبیت زیادی دارد. باید عزم خود را جزم کنیم تا تراکتور از این سیلاب به سلامت برهد. در همین موضوع بازیکنان خارجی اگر دقت کنید در دوره ما نیز چند بازیکن خارجی داشتیم اما حتی یک پرونده باز در داخل و خارج از آن دوره وجود ندارد. همیشه سعی کردیم به بهترین شکل باشگاه را سر و سامان دهیم. 


وضعیت یحیی چه می شود؟
یحیی گل محمدی بازیکن بزرگی در پرسپولیس و تیم ملی بود. او بسیار مربی منضبط و دارای اخلاق خوش است. طبیعتا در صورتی که مالکیت را در اختیار بگیریم، همه شرایط را بررسی می کنیم و شرایطی را به وجود می آوریم تا افرادی که می توانند بهتر با جوان ها  کار کنند را زیر نظر بگیریم. قطعا این مسائل همزیستی مسالمت آمیز و همفکری را می طلبد. هرچند که من بر این باورم چو فردا شود، فکر فردا باید کرد. اگر ها گاهی اوقات طرز فکرها را پیچیده تر می کند و نباید از حالا درباره وضعیت گل محمدی صحبت کنیم.


قیاس ابومسلم و تراکتور مع الفارق است
زمانی که ما ابومسلم مشهد بودیم، این تیم بالاترین شرایط را داشت. بهترین تیم شهرستانی شدیم و برد حماسی 4 بر 3 مقابل پرسپولیس در ورزشگاه آزادی را نیز همه به یاد داریم. فکر می کنم درباره انحلال ابومسلم عزیزانی که نتوانستند این تیم را نگه دارند، باید جواب بدهند. ما در خانه پر ابومسلم بودیم، همانطور که اکنون لیوان تراکتورسازی هستیم و حالا که این لیوان خالی شده آمده ایم تا دوباره پرش کنیم. قیاس تراکتورسازی با ابومسلم یک قیاس پارادوکس گونه مع الفارق است.

دیدگاه‌ها