کد خبر : 1419385 | 10 خرداد 1396 ساعت 18:37 | 77.6K بازدید | 0 دیدگاه

فشارهای بی محابا در جناحین پرسپولیس

تاکتیک در نظر گرفته شده از سوی برانکو ایوانکوویچ و جمال بلماضی باعث شد تا جناحین دو تیم شب پرکاری را پشت سر بگذارد.

فشارهای بی محابا در جناحین پرسپولیس

 

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس در جدال شب گذشته خود برابر لخویا موفق شد با تک گل چیکو فلورس که به اشتباه وارد دروازه خود کرد، به برتری دست یابد و راهی مرحله بعدی شود.


در این دیدار برانکو ایوانکوویچ که با سیستم مورد علاقه 2-4-4 دیاموند در زمین حاضر شده بود، باید برابر سیستم تهاجمی 1-3-2-4 جمال بلماضی قرار می‌گرفت و توانست به خوبی نیز از آن سود ببرد. حملات بازیکنان کناری پرسپولیس که در سمت راست با محرمی و فرشاد احمدزاده و در سمت چپ با ماهینی و وحید امیری خصوصا شکل می‌گرفت باعث شد آنها در نیمه اول حملات مناسبی روی دروازه قاسم برهان ترتیب دهند و فرصت‌های خوبی به دست بیاورند.


پرسپولیس در نیمه اول در سمت چپ بیشترین حملات خود را ترتیب داد و این در حالی است که گل ثبت شده‌ی سرخپوشان از سمت مخالف و با همکاری احمدزاده، امیری و در نهایت مهدی طارمی به ثمر رسید. پرسپولیس در نیمه اول 41.6 درصد حملات خود را از جناح چپ و با حضور سروش رفیعی، وحید امیری و حسین ماهینی ترتیب داد و این آمار در سمت مخالف به 31.4 درصد می رسد و آنها با 27درصد طراحی حملات از میانه میدان که تنها سروش رفیعی و محسن مسلمان را در برای طراحی می‌دید، از این جناح به حریف هجوم آوردند.


لخویا نیز بیشترین فشار خود در نیمه اول را از سمت چپ و روی بازیکنان جناح راست پرسپولیس وارد آورد تا همین مساله به عنوان کم تحرکی این جناح برای حملات پرسپولیس باشد. لخویا در نیمه اول با 40.1درصد طراحی حملات از جناح چپ 45 دقیقه سختی برای بازیکنان پرسپولیس شکل داد. آنها در سمت مخالف نیز 36.2 درصد حملات خود را به بازیکنان سمت چپ پرسپولیس وارد کردند.


نیمه دوم اما شرایط برای هر دو تیم دچار تغییر شد و در 45 دقیقه دوم این جناح راست پرسپولیس بود که کمی بیش از نیمی از حملات پرسپولیس را با 51.8درصد طراحی کرد. سمت چپ پرسپولیس نیز 32.4 درصد حملات را برعهده داشت و تنها 15.8 درصد حملات از میانه زمین شکل گرفت.


لخویا نیز در نیمه دوم بار دیگر تعادل در تمام خطوط خود، حملات را از سه نقطه طراحی کرد و این مساله برای آنها طراحی حملات از جناح راست با 37 درصد، میانه میدان با 29.8درصد و در جناح چپ با 33.2 درصد شکل گرفت.

دیدگاه‌ها