کد خبر : 1419493 | 11 خرداد 1396 ساعت 15:37 | 106.9K بازدید | 0 دیدگاه

شگفتی به سبک حسین ماهینی در آسیا

مدافع باتجربه و کاپیتان دوم پرسپولیس در اتفاقی قابل توجه توانست در پست جدیدی که برانکو برایش در نظر گرفته بود، سومین بار در تیم منتخب آسیا حضور یابد.

شگفتی به سبک حسین ماهینی در آسیا

به گزارش "ورزش سه"، حسین ماهینی که بعد از دو فصل دوری از پرسپولیس به دلیل مشکلات سربازی، در ابتدای لیگ شانزدهم با انگیزه بالا به جمع پرسپولیس اضافه شد، در هفته های ابتدایی در سمت راست جایگاه ثابتی به خود اختصاص داد. او البته در ادامه فصل عنوان آچار فرانسه سرخپوشان لقب گرفت و در پست هافبک دفاعی، مدافع میانی و مدافع چپ نیز به کار گرفته شد. تغییراتی که هرچند باعث شد تا نتواند کیفیت صد درصدی خود را ارائه دهد اما با تلاش و پشتکاری که به جا گذاشت، خلا سرخپوشان را پوشاند.


آخرین ورژنی که برانکو برای این بازیکن باتجربه تعریف کرد، حضور در سمت چپ دفاعی و جایی که از ابتدای فصل به عنوان ضعف سرخپوشان شناخته می‌شد، بود. ماهینی اما توانست یکی از موفقیت‌های بزرگ فصل خود را با حضور در این پست به سرانجام رسانده و اکنون با بازگشت به تیم ملی سورپرایز برای او به حداقل خوشبختی رسیده است. 


ماهینی که در این فصل در لیگ قهرمانان سه بار به عنوان مدافع چپ برتر در 7 دیداری که برای سرخپوشان به میدان رفته، دست یافته است، امیدوار است در تیم ملی نیز بتواند دومین تجربه حضورش در جام جهانی را به سرانجام برساند.


او در جدال برابر لخویا در بازی برگشت از نگاه کارشناسان به عنوان یکی از موفق‌ترین بازیکنان پرسپولیس لقب گرفت که در ادامه نگاهی به عملکرد او در این جدال که سهم عمده‌ای در صعود سرخپوشان داشت خواهیم انداخت.


ماهینی در کل رقابت‌ها با دقت پاس 84 درصدی یکی از برترین بازیکنان پرسپولیس بوده که البته دقت پاس بلند او به 60 درصد رسیده است. او یک پاس گل نیز به نام خود ثبت کرده و 6 موقعیت خطرناک نیز برای پرسپولیس خلق کرده است. ماهینی در مجموع 298 پاس در 630 دقیقه ای که به میدان رفته از خود به جا گذاشته که همانطور که گفته شد دقت پاس او به 84 درصد رسیده است. این دقت پاس در زمین حریف عدد 78 درصدی را نشان می‌دهد که چندان نمی‌تواند بد باشد. پیروزی در 42 دوئل با حریفان و شکست در تنها 12 دوئل نیز از او مدافعی قابل اتکا در سمت چپ دفاعی این تیم شکل داده که بیش از 72 درصد تقابل‌ها را به سود خود خاتمه داده است. 


ماهینی در مجموع 13 تکلی که در این رقابت‌ها داشته 10 تکل موفق داشته و 16 بار نیز توانسته حملات حریف را متوقف کند. مدافع شماره  13 سرخپوشان در فاز تهاجمی دو اقدام به شوت به دروازه حریفان داشته که تنها یک بار آن در چارچوب بوده و یک پاس گل نیز به نامش ثبت شده است. نکته جالب توجه دیگر اینکه بازیکنان حریف 11 بار روی این بازیکن مرتکب خطا شده‌اند و این درحالی است که این مدافع تاکنون تنها 3 بار حریف را با خطا متوقف کرده است.


ماهینی در بازی برابر لخویا نیز که منجر به انتخاب او به عنوان برترین مدافع چپ آسیا شد 30 پاس ارسال کرد که 70 درصد دقت را به خود اختصاص داد و عمده پاس اشتباه او البته در زمین حریف بود که تنها 59 درصد دقت پاس را ثبت کرده است. از این تعداد پاس 7 پاس بلند و 23 پاس کوتاه بود و او در 13 دوئل خود در این بازی که بالاترین حد فشار نسبت به جدال‌های قبلی از سمت چپ توسط حریفان محسوب می‌شد موفق به مهار 10 دوئل شد. در نبردهای هوایی او یک بار موفق و یک بار نیز ناکام بود.


4 تکل موفق، 6 بار گرفتن موقعیت حریف، 4 بار قطع پاس حریف و یک خطا از دیگر آمارهای دفاعی این مدافع بوشهری محسوب می‌شود که عملکردی در فاز تهاجمی از خود به جا نگذاشت و در تنها ارسال خود نیز از سمت چپ ناموفق عمل کرد تا نشان دهد تمرکز بالای او روی دفع حملات لخویا از سمت راست حریف است. طول حرکات ماهینی در این بازی به 50 متر می رسید که البته وظیفه داشت در زمان حمله حریف به یاری ربیع خواه در پشت محوطه جریمه خودی نیز رفته و پرس را در دستور کار خود قرار دهد.


ماهینی که فصل پرتلاش خود را در نهایت با قهرمانی در لیگ برتر، صعود به جمع هشت تیم برتر آسیا، انتخاب به عنوان برترین مدافع چپ لیگ قهرمانان برای سومین هفته رویایی می‌دید در نهایت توانست در یک روز با دومین خبر فوق العاده که مربوط به انتخابش از سوی کی روش به تیم ملی بود سورپرایز شود تا فصل فوق ‌العاده‌اش اینگونه همچنان در جریان باشد.

دیدگاه‌ها