کد خبر : 1420798 | 19 خرداد 1396 ساعت 11:40 | 100.8K بازدید | 0 دیدگاه

آشنایی با باشو غریبه‌ی کوچک آبی‌های تهران

مهدی قائدی روز گذشته با استقلال تهران به توافق دست یافت و در میان پیشنهادات مختلفی که داشت، نهایتا این تیم را انتخاب کرد. او حالا مثل باشو در فیلم "باشو غریبه کوچک" وارد جدی ترین چالش زندگی خود شده است.

آشنایی با باشو غریبه‌ی کوچک آبی‌های تهران

به گزارش "ورزش سه"، مهدی قائدی بازیکن ریزنقش و جوان باشگاه ایرانجوان بوشهر که با تکنیک فوق العاده ی خود توجه تمام تیم های مطرح لیگ برتری را به سمت خود جلب بود، در نهایت آبی پوش شد تا یکی از هیجان انگیزترین خریدهای لیگ نصیب استقلال شود.


به مناسبت پیوستن  این بازیکن جوان و خوش آتیه ی بوشهری به جمع آبی پوشان نگاهی داشتیم به ویژگی های فنی این بازیکن که یکی از مستعدترین بازیکنان فوتبال ایران به شمار می رود.

 

مهدی قائدی ۱۸ ساله و متولد استان بوشهر است. چهره جذاب این بازیکن  یاد آور شخصیت باشو  در فیلم “باشو ، غریبه ای کوچک” اثر بهرام بیضایی است که در سال 1364 به روی پرده سینماها رفت و قصه پسرکی را بازگو می کرد که  از جنوب کشور به شمال مهاجرت می کند و زندگی جدیدی را پیش روی خود می بیند.


قائدی هم مثل سایر جنوبی های دیگر فوتبال تکنیک منحصر به فردی دارد و وقتی پا به توپ به سمت دروازه حرکت می کند، می تواند هر تیم و مدافعی را به دردسر بیندازد؛ مثل گلی که در دیدار برگشت فصل گذشته لیگ آزادگان به تیم خونه به خونه بابل زد و نیمی از زمین را تا زدن ضربه نهایی پا به توپ حرکت کرد .

 


او با سرعت و تکنیک بالای خود راحت بازیکن مقابل خود را دریبل می زند و در فرار از مدافعان و تک به تک شدن با دروازه بان بسیار ماهر است  دیگر خصوصیت بارز این بازیکن ریز نقش مهارت و خونسردی بالا در زدن ضربات نهایی است؛ این بازیکن در هنگام زدن ضربه نهایی بهترین و آسان ترین راه رسیدن به گل را انتخاب می کند و دقت بالایی در نواختن ضربه آخر خود دارد. هواداران بوشهری به واسطه همین ویژگی ها به باشوی خود لقب نیمار داده اند. 


بازی های چشمگیر او در لیگ ۱ برای ایرانجوان بوشهر باعث شده تا تیم های مطرح لیگ برتری از جمله سرخابی های پایتخت خواهان به خدمت گرفتن او شوند.


داوود مهابادی سرمربی فصل گذشته آلومینیوم اراک در دیدار فصل گذشته برابر ایرانجوان بوشهر که با تساوی خاتمه یافت در مورد ویژگی های فنی این بازیکن گفته بود :« امروز در تیم ایرانجوان بوشهر بازیکنی وجود داشت که در سطح اروپا بازی می‌کند. باید مسئولان روی این بازیکن سرمایه‌گذاری بیشتری کنند که در این زمینه از سرمربی تیم ملی تقاضا می‌شود نگاه ویژه‌ای به این بازیکن با تجربه و جوان داشته باشد. این بازیکن خوش نقش، خط دفاعی تیم آلومینیم اراک را برهم زده بود به‌گونه‌ای که بازیکن تیم ما در مهار این بازیکن عاجز بودند. امید می‌رود این بازیکن فصل آینده در تیم‌های لیگ برتر و اروپایی باشد».

 

1203924


 پرسپولیسی ها امیدوار بودند با حضور مهدی طارمی و حسین ماهینی این استعداد را متقاعد به  حضور در تیم خود کنند و از سوی دیگر آبی پوشان پایتخت نیز چراع خاموش به دنبال جذب ستاره جوان بوشهری ها بودند.


علاوه بر سرخابی های پایتخت تیم هایی نظیر پیکان، گسترش فولاد و ذوب آهن نیز پیشنهادات خود را برای جذب  این بازیکن به باشگاه ایران جوان ارائه داده بودند.


همچنین مدیر برنامه ی این بازیکن جوان در مقطعی از پیشنهاد تیم های هلندی و تیم اول لیگ پرتغال خبر داده بود.


نیمار فوتبال بوشهر ، در این فصل لیگ دسته اول برای تیم ایرانجوان بوشهر ۱۰ گل به ثمر رسانده است.


در نهایت و با تمام پیشنهاداتی که برای جذب این بازیکن مطرح شده بود، این استقلالی ها بودند که موفق به جذب یکی از مهم ترین استعدادهای فوتبال کشور شدند و حالا مهدی قائدی مثل باشو در فیلم تحسین شده ی بهرام بیضایی سال آینده به شهر جدیدی سفر می کند تا با شرایط متفاوتی نسبت به گذشته فوتبال خود را دنبال کند. بی شک در سال آینده این بازیکن با حضور در تیم استقلال می تواند با تکنیک نابش بیشتر از پیش چشم علاقمندان به فوتبال را به خود خیره کند.


تکنیک و حرکات ناب او در زمین فوتبال نوید ظهور یک پدیده ی جدید در فوتبال ایران را می دهد و حالا در استقلال همه چیز برای نشان دادن توانایی های او فراهم است.


ادامه همین روند رو به رشد می تواند این بازیکن را با توجه به سن کمی که دارد، به یکی از لژیونرهای فوتبال ایران در سال های آتی تبدیل کند.

دیدگاه‌ها