کد خبر : 1421800 | 23 خرداد 1396 ساعت 15:25 | 327.2K بازدید | 11 دیدگاه

سرمایه‌گذاری کنید و پول ببرید!

درآمد 82 میلیاردی کی‌روش برای فوتبال ایران

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با دو صعود به جام جهانی درآمد چشمگیری نصیب فوتبال ایران کرده است.

درآمد 82 میلیاردی کی‌روش برای فوتبال ایران

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال ایران با شکست ازبکستان موفق شد جواز حضور در مسابقات جام جهانی را کسب کند تا بعد از برزیل دومین تیمی باشد که در این مسابقات، حاضر می شود.


شاگردان کی روش اما با این صعود درآمدهای چشمگیر و قابل توجهی را نصیب فدراسیون فوتبال کردند. فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا برای تمامی تیم های حاضر در مرحله ی گروهی، پاداشی 10 میلیون دلاری در نظر گرفته است که نسبت به جام جهانی قبلی افزایشی 2 میلیون دلاری داشته است. به این ترتیب تیم ملی فوتبال ایران مبلغی نزدیک به 38 میلیارد تومان برای صعود به جام جهانی کسب کرده که مطمئنا در مسیر آماده سازی تیم ملی و البته تجهیز زیر ساخت های مناسب برای فدراسیون منبعی مناسب است.


صعود از مرحله ی گروهی مسابقات جام جهانی نیز برای فدراسیون درآمد قابل توجهی خواهد داشت. با اعلام فیفا 16 تیمی که مجوز صعود از مرحله ی گروهی را کسب کنند، با افزایش 3 میلیون دلای نسبت به دوره ی قبلی پاداش 12 میلیون دلاری معادل 45 میلیارد تومان دریافت خواهند کرد. درآمد چشمگیری که نشان می دهد سرمایه گذاری در فوتبال و تیم ملی می تواند اهمیت زیادی داشته باشد و البته بازگشت سرمایه در این رشته ی ورزشی، دور از دسترس نیست.


فدراسیون فوتبال برای آماده سازی تیم ملی نیز درآمدی جداگانه خواهد داشت. فیفا برای تمامی تیم های حاضر در جام جهانی کمک 2 میلیون دلاری معادل 7 میلیارد تومان در نظر گرفته تا تیم ها برای حضور در مسابقات جام جهانی، آماده شوند. این رقم در جام جهانی گذشته، 1.5 میلیون دلار بود که در این دوره 500 هزار دلار افزایش داشته است. فدراسیون فوتبال ایران می تواند با این کمک فیفا و البته بودجه ی خود اردوهای مناسبی را برای تیم ملی فراهم کند و برای برگزاری بازی های بزرگ، تدارکات لازم را انجام دهد.


به این ترتیب دو صعود تیم ملی به جام جهانی با کارلوس کی روش برای فدراسیون فوتبال درآمدی نزدیک به 82 میلیارد تومان داشته است. البته به این عدد باید سهم باشگاه هایی که در تیم ملی نماینده دارند را نیز اضافه کرد. در جام جهانی 2014 برزیل فیفا بودجه ای 70 میلیون دلاری برای این موضوع اختصاص داده بود اما هنوز بودجه ی خود برای این جام جهانی را مشخص نکرده است تا هنوز درآمد باشگاه های ایرانی از این درآمد مشخص نشود.

 

1204822

دیدگاه‌ها