کد خبر : 1423628 | 03 تیر 1396 ساعت 10:05 | 55.2K بازدید | 0 دیدگاه

راز شگفت انگیز هفت گل آلمان به برزیل

تیم ملی آلمان در جام جهانی برزیل این تیم را در کشور خودش با نتیجه عجیب و غریبی حذف کرد نتیجه ای که یک راز شگفت انگیز و جالب در خود دارد این اتفاق جالب را به قلم ابراهیم طالبی مربی اسبق استقلال و نساجی که سالها در فوتبال آلمان کار کرده و آشنایی کامل با فوتبال و شرایط آلمان دارد می شنویم.

راز شگفت انگیز هفت گل آلمان به برزیل 

راز هفت گلی که تیم ملی آلمان  به  جادوگران طلایی پوش برزیل آنهم در خانه خودشان زد و از ریو تا آبادان همه را انگشت به دهان کرد. حال که مردان ملی پوشمان  با اقتدار نام سراسر افتخار کشورمان « ایران»  را در ضیافت جام جهانی  ۲۰۱۸ روسیه ثبت کردند ،شاید بیجا نباشد ، یک  نگاه خاص به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل داشته باشیم.

 

قبل از هر چیز ، دانستن این مسئله که در تاریخ  جام های جهانی ،هیچ تیم اروپایی نتوانسته بود ،در قاره آمریکا  فاتح‌ این رقابت ها باشد. حال بازی مقابل خدایان توپ گرد، آنهم در زمین ملتی که  فوتبال چون اکسیژن برای زندگی شان حکم مرگ و زندگی، معنای بودن و نبودن , مقدس چون ناموس ، با ارزش چون هویت و ملیت تعریف میشود,شاهد چنین رویدادی بودن ،شرایطی ویژه و خاص است.


آلمان یک ابهت تاریخی را به  شکلی وحشتناک ،که برای هیچکس قابل تصور نبود، با هفت گل با فاصله کمتر از ده دقیقه ناک اوت کرد ,نه ساحل عاج را یا  عربستان سعودی(که در کارنامه آلمانها موجود است)بلکه رکورددار قهرمانی جام جهانی در همه ادوار  آن ،یعنی  تیم ملی کشوری  را که در هر تورنومنتی مدعی اول قهرمانی است.و تنها اسمش ترس در دل حریفان میاندازد.تیم ملی برزیل افسانه ای را و عمق اعجاز در اینکه در قاره ای که آنها حاکم بدون وقفه هستند و  دهان جهان هنوز باز از اینکه در خود برزیل در خانه قهرمان ۴ جام جهانی در ادوار گذشته و اما نگاهی به آنچه در آن زمان  به طور باور نکردنی با هفت گل آلمانی ها هم ساز و  هم کوک بود.تا این سمفونی هفت به یک معجزه می‌دین ژرمنی در تاریخ ثبت شود.


و اما اتفاقات هم  آهنگ این هفت گل آلمانها:


 آلمان در قرعه کشی در مرحله گروهی در گروه G افتاد. حرف g حرف هفتم الفباست
در بازی‌های گروهی آلمان ۴-۰ پرتغال  را برد .دو گل به الجزیره‌  یک گل به کامرون یعنی هفت گل زد و هفت امتیاز گرفت .
بازیهای در سال ۲۰۱۴ انجام می‌شد جمع این چهار عدد هفت میشود. جرمنی هفت حرف است .
بازی مقابل برزیل در تاریخ سوم یولی که ماه هفتم سال است. آلمان هفت  گل به برزیل زد‌ و در این بازی هفت شوت به چارچوب‌ دروازه  و هفت کرنر داشت و آلمان در فینال دقیقه ۱۱۳ یعنی هفت دقیقه قبل از پایان بازی. به آرژانتین گل قهرمانی را زد.
آلمان درست ۲۴ سال  بعد از سومین قهرمانی و چهارمین قهرمانی خود را جشن گرفت و این حکایت برای برزیل و ایتالیا نیز به همین شکل بوده است ،یعنی فاصله سومین  و چهارمین قهرمانی آنها نیز ۲۴  سال بوده است.
تصور کنید ،وقتی آلمانها برای مسایل روحی و روانی آنقدر ارزش قائلند که ۸۵% موفقیت را به  قدرت روحی و روانی مربوط میدانند،کافی است، قبل از بازی با  برزیل، به این مسئله توجه کرده باشند.
ژرمنی هفت حرف در گروه  هفتم ،هفت گل ،هفت امتیاز ،در ماه هفتم سال و‌جمع ۲۰۱۴ که آنهم هفت میشود.
 مقابل برزیل ، بهترین عامل روحی و روانی برای زدن هفت گل به  این تیم  بود و اینکه ما در جهانی قانونمند زندگی میکنیم، قضاوت با شما.


ابراهیم طالبی

دیدگاه‌ها