کد خبر : 1423859 | 04 تیر 1396 ساعت 13:21 | 322.5K بازدید | 4 دیدگاه

نیمکت جذاب در رقابت با  ترکیب اصلی

پیشرفت بزرگ پرسپولیس96؛ ذخیره‌ها!

شاید اگر پرسپولیس یک هافبک دفاعی خوب روی نیمکت داشت تنها نقطه تاریک فصل قبل که شکست در شهرآورد برگشت بعد از شش سال اتفاق افتاد هم رقم نمی‌خورد .

پیشرفت بزرگ پرسپولیس96؛ ذخیره‌ها!

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایران ورزشی، پرسپولیس سال قبل و در مقطع فعلی سه بازیکن فوق‌العاده کارآمد مثل سیدجلال حسینی، وحید امیری و علیرضا بیرانوند جذب کرد و با بازگرداندن ماهینی و حفظ ستاره‌های فصل قبلش تیم کاملی تشکیل داد. البته در نقل و انتقالات سال گذشته سه خارجی ناکارآمد باعث شد عملکرد باشگاه در این مقطع بالانس شده و وقتی ساسان انصاری رفت و دو بازیکن سرباز شدند تیم خالی‌تر از همیشه به نظر می‌رسید.


پرسپولیس نسبت به تیم ابتدای فصل و به تدریج از هفته چهارم فصل تا اوایل اسفندماه نفراتی مثل گولچ، انصاری، پلی یانسکی، پریموف، نوراللهی، عالیشاه، زاهدی، رحمتی و نهایتا رضاییان را از دست داد و به جای این 9 نفر چهار بازیکن به نام‌های کرمی، نریمان جهان، کرملاچعب و رفیعی جذب کرد که به غیر از آخری از سه نفر دیگر بازی نگرفت. شرایط فصل قبل پرسپولیس روی نیمکت آنقدر سخت و بد شده بود که در بسیاری از بازی‌ها برانکو دو دروازه‌بان را روی نیمکت می‌نشاند و بقیه نفرات هم جوان‌هایی مثل طاهرخانی، آقایی و کرملاچعب بودند. مهم‌ترین نیمکت نشین‌ها هم علیپور، کرمی و نریمان جهان بودند که برانکو فقط به نفر اول اعتماد و اعتقاد داشت.


امسال اما به نظر می‌رسد شرایط متفاوتی را شاهد‌خواهیم بود و با اینکه برخی هواداران پرسپولیس از نحوه یارگیری باشگاه شان رضایت ندارند اما پرو پیمان بودن نیمکت نسبت به فصل قبل بخصوص نیم‌فصل دوم کاملا مشهود است.


به هر حال اگر کامیابی نیا و نوراللهی را قطعا پرسپولیسی بدانیم و فهرست تیم با همین نفرات مشخص می‌شود نیمکت پرسپولیس نسبت به فصل قبل چقدر بهتر شده و تا چه حد قابل اطمینان‌تر به نظر می‌رسد.

 

حالا اگر بازیکنان فصل قبل را در ترکیب اصلی بگنجانیم و ارنج بازی‌های پایانی را در زمین بچینیم، نیمکت پرسپولیس شامل نفراتی مثل خلیل زاده، نعمتی، علیپور، نوراللهی، ربیع‌خواه، رادوشوویچ، مصلح و جوان‌هایی مثل علوان زاده، طاهرخانی و درویش وند به علاوه جوانان تازه وارد‌خواهد بود که از این جمع بعید است برخی بازیکنان جوان خیلی راحت راهی به فهرست 18 نفره پیدا کنند اما با مرور اسامی و کیفیت نفرات ذخیره به نظر می‌رسد شرایط نیمکت پرسپولیس نسبت به قبل پیشرفت محسوسی داشته و دست برانکو برای تعویض کاملا باز‌خواهد بود.


هر چند شاید نظر برانکو این باشد که مثلا از همان ابتدا به همه بازیکنان تازه واردش در ترکیب اصلی میدان دهد و اصلا به همین مظور آنها را جذب کرده اما اگر این اتفاق نیفتد و بازیکنانی مثل مصلح، نعمتی و خلیل زاده روی نیمکت بنشینند یا مهره‌ای مثل نوراللهی در جمع ذخیره‌ها باشد هر دو مدافع میانی ملی‌پوش پرسپولیس، ماهینی مدافع چپ احتمالی ترکیب اصلی، امیری و احمدزاده به‌عنوان هافبک‌های کناری و البته کامیابی‌نیا در نقش تنها هافبک دفاعی تیم جای محکمی در ترکیب اصلی نخواهند داشت و خیلی خوب می‌دانند با کوچکترین لغزش جای خود را به گزینه‌های شاخص روی نیمکت می‌دهند.


این مساله مثل فصل قبل در مورد بیرانوند و رادووشویچ هم وجود‌خواهد داشت و اضافه شدن جوان‌های شاخص به علاوه مهره‌هایی مثل علیپور، ربیع‌خواه و علوان زاده هم به اندازه کافی کار نفرات اصلی را سخت‌ خواهد کرد که مجموع این شرایط می‌تواند به برانکو و پرسپولیس در فصل پرترافیک و دشوار پیش رو کمک کند.


هنوز یادمان نرفته که نیمکت خالی پرسپولیس در سال گذشته چه معضلاتی برای این تیم به بار آورده بود. این معضل جدا از داستان دست‌های خالی برانکو برای تعویض در کیفیت برخی بازیکنان اصلی این تیم هم تاثیر منفی گذاشته بود .حالا اما پرسپولیس امیدوار‌خواهد بود مشکلات پیش گفته را نداشته باشد و رقابت بازیکنان برای رسیدن به ترکیب اصلی پرسپولیس برانکو را تبدیل به تیمی هیجان انگیز‌تر و با کیفیت‌تر‌خواهد کرد که به نظر می‌رسد در فصل پیش رو با تجهیز مدعیانی مثل سپاهان و استقلال و راه پرپیچ و خم در راه قهرمانی آسیا باید هم چنین باشد.


محمد قراگزلو

دیدگاه‌ها