کد خبر : 1424104 | 06 تیر 1396 ساعت 18:12 | 174.9K بازدید | 0 دیدگاه

پپ به دنبال جواهری از لاماسیا؛

پپ گواردیولا؛ تاراج دوباره ستاره های بارسلونا

از زمان جدایی از نیمکت بارسا، گواردیولا همیشه علاقمند به جذب ستاره های این تیم بوده است.

پپ گواردیولا؛ تاراج دوباره ستاره های بارسلونا

 

به گزارش "ورزش سه"، چند روز پیش موناکو موفق شد یوردی امبولا، ستاره آکادمی بارسا که به لیونل مسی جدید مشهور بود را با 3 میلیون یورو به خدمت بگیرد و حالا گواردیولا به دنبال یکی از دیگر از سرمایه های باشگاه است.

 

اریک گارسیا، یکی از آینده دار ترین بازیکنان آکادمی لاماسیا محسوب می شود که سیتی قصد دارد با 1.5 میلیون یورو برای جذب او اقدام کند.

 

کارلوس پویول، کاپیتان سابق بارسلونا مدیر برنامه این بازیکن 16 ساله محسوب می شود و به باشگاه خود گفته که آنها معتقدند شانس پیشرفت برای گارسیا در سیتی بیشتر از بارسلوناست و به همین دلیل این بازیکن جوان سودای جدایی در سر دارد.

 

 

1206656

 

 

گارسیا که در پست مدافع وسط بازی می کند، معتقد است که با وجود بازیکنانی مانند پیکه او زیاد شانس بازی کردن نخواهد داشت و حالا او علاقمند است شاگرد گواردیولا شود.

 

گارسیا اولین ستاره آکادمی بارسا نیست که در سالهای اخیر توسط تیم های انگلیسی خریداری شده و پیش او از پیکه، فابرگاس و بیرین نیز مشمول این اتفاق بوده اند و بلوگرانا برای بازگشت آنها مبالغ فراوانی را پرداخت کرده است.

 

اما نکته جالب تمایل پپ به ستاره های تیم سابق خود است. این اولین بار نیست که گواردیولا برای جذب بازیکنان بارسا دست به کار می شود.

 

در همان بدو ورود به مونیخ، گواردیولا موفق شد تیاگو را از چنگ سران بارسا درآورده و این هافبک آینده دار را با استفاده از بندهای موجود در قرارداد وی و بارسا، از دسترس این تیم خارج کند.

 

گواردیولا می دانست که اگر پروسه فروش تیاگو قبل از تاریخی مشخص انجام شود می تواند با قیمتی بسیار پایین تر از ارزش واقعی این بازیکن انجام گیرد و به همین دلیل این هافبک اسپانیایی تنها با 25 میلیون یورو راهی آلیانس آره نا شد.

 

 

1206654

 

 

زمانی که گواردیولا هدایت بایرن را بر عهده داشت و پرونده انتقال نیمار به بارسا برای او دردسرساز شده بود، پپ ملاقاتی را با پدر نیمار برای انتقال او به مونیخ ترتیب داد که البته به نتیجه نرسید و ستاره برزیلی در نوکمپ ماندگار شد.

 

همچنین در سالهای اخیر، گواردیولا بارها تلاش خود برای جذب لیونل مسی انجام داده که هرگز هم به نتیجه نرسیده است.

 

چند روز پیش نیز اخباری در مورد مذاکرات سیتی و لیونل در اواسط سال قبل و حتی تمایل برنده 5 توپ طلای فوتبال برای انتقال به اتحاد شنیده شد که البته باز هم این رویا برای سیتیزن ها نافرجام ماند.

 

 

1206653

 

 

همچنین سیتی تابستان سال قبل و در حالیکه پروسه انتقال نولیتو به بارسا در جریان بود، برای جذب این بازیکن دست به کار شد و در نهایت موفق به جذب این مهاجم نیز شد.

 

البته این پایان کار نبود و گواردیولا در تابستان سال 2016 ابتدا برای جذب تراشتگن و بعد کلودیو براوو دست به اقدام زد که در نهایت موفق به جذب سنگربان شیلیایی هم شد اما براوو فصل فاجعه باری را در اتحاد سپری کرد و در اواخر فصل به نیمکت نشین کابایرو تبدیل شد.

 

دست آخر تمایل گواردیولا برای جذب اریک گارسیا موید ان است که سرمربی سابق و پرافتخار بارسا علاقمند است بازیکنان مستعد باشگاه سابق خود را به خدمت بگیرد.

 

منبع: مارکا

ترجمه: آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها