کد خبر : 1425005 | 11 تیر 1396 ساعت 17:01 | 33K بازدید | 0 دیدگاه

چتر نجات عصای دست فوتبالیست‌ها (عکس)

تمرین سرعت با استفاده از چتر نجات یکی از تمرینات مهم برای بهبود سرعت و شتاب ورزشکاران است.

به گزارش "ورزش سه"، شکل های مختلف تمرین با وزنه، تمرینات سرعتی عمومی، تمرینات پلیومتریک، تمرینات سرعتی مقاومتی و تمرینات سرعتی کمکی همگی از روشهای متنوع تمرینی برای بهبود عملکرد سرعت و شتاب ورزشکاران است. تمرینات سرعتی همراه با مقاومت (Resisted Sprint Training) یکی از محبوبترین و رایج ترین این روشهاست. تمرینات RST عبارتند از تمرینات سرعتی که با یک بار اضافه انجام می شوند. تمرینات سرعتی همراه با مقاومت انواع گوناگونی دارد. تمرین سرعتی با کشیدن سورتمه یا تایر (تمرینات کشیدن یک مقاومت)، تمرین سرعتی با کمربند یا جلیقه های داران وزن، تمرین سرعتی با چتر نجات، دو سرعت بر روی سربالایی (شیب به سمت بالا) و دو سرعت بر روی شن و ماسه گونه های مختلف تمرینات سرعتی همراه با مقاومت می باشند. 


این نوع تمرین( سرعت با چتر نجات)، در فوتبال اروپا فراگیر شده و تیم هایی چون دورتموند از آن برای افزایش استقامت استفاده می کنند.

 

بختیار رحمانی و سینا عشوری در فصل قبل نیز این تمرین را به نوعی در ایران مد کردند و حال در گوشه کنار تمرینات بعضی تیم های لیگ برتری این موضوع دیده می شود که البته لزوم افزایش آن در تیم ها وجود دارد.

 

1207381

 

1207382

 

1207383

دیدگاه‌ها