کد خبر : 1426310 | 18 تیر 1396 ساعت 19:29 | 23.9K بازدید | 0 دیدگاه

همه باید به حرفه ای شدن کمک کنند

آجرلو: در پایتخت همه به دنبال سرخابی‌ها هستند

مدیرعامل تراکتوری ها می گوید در پایتخت تمام رسانه ها به دنبال موفقیت استقلال و پرسپولیس هستند و هیچکدام از آنها به تیم های شهرستانی مخصوصا تراکتورسازی اهمیتی نمی دهند.

آجرلو: در پایتخت همه به دنبال سرخابی‌ها هستند

به گزارش "ورزش سه"، پیش از آغاز مراسم قرعه کشی رقابت های لیگ هفدهم، مصطفی آجرلو، مدیرعامل تراکتورسازی تبریز در میان خبرنگاران در رابطه با شرایط این تیم و فوتبال ایران به صحبت پرداخت. 

 

* فوتبال ایران با فوتبال حرفه ای کیلومترها فاصله دارد، ما اگر برنامه پنج ساله داشتیم بهتر از آن بود که یک هفته مانده به آغاز لیگ برنامه مان را بدانیم، امیدوارم این فاصله فوتبال آماتور تا حرفه ای طی شود، این فقط به مسئولان فوتبال برنمی گردد بلکه شخص رئیس جمهور و مجلس شورای اسلامی نیز مسئول هستند. 

 

* فوتبال برای نسل جوان است و آقای گل محمدی این جسارت را دارد تا با جوان ها کار کند، من همیشه به مربیانی علاقه مندم که با جوانان کار می کنند، چون خود من از ابتدای انقلاب در عرصه بودم می دیدم که حضرت امام (ره) نیز جوانان را به کار می گرفتند. اینکه سال گذشته این اتفاق نیفتاد به دلیل نظرات کادر فنی بود. طبع هر مربی برای خود محترم است اما جسارت آقای گل محمدی را در استفاده از جوان ها ستایش می کنم. 

 

* نتیجه فوتبال در زمین مشخص می شود، سال گذشته هم آقای قلعه نویی گفته بودند اگر قهرمان نشویم به ایشان مربوط می شود نه به مدیریت چرا که مدیرعامل تمام شرایط لازم را مهیا کرده است. ممکن است که امسال بازیکنان قبل را نداشته باشیم اما جسارت کادر فنی باعث استفاده از جوانان شده است. 

 

* یک ماه پیش در مسابقه ای که یم طرف آن تیم بشیکتاش بود حضور داشتم، می توان گفت این تیم، یک تیم حرفه ای است، چون مردم پول بلیت خود را داده اند، تلویزیون و فدراسیون نیز شرایط فوتبال حرفه ای را مهیا کرده اند، نمی خواهم منتقد باشم اما شاید هنوز خبرنگاران ما هم حرفه ای نشده باشند. من هم تهرانی هستم اما وقتی در تبریز بودم در شرایط بازی می دیدم که مثلا خبرنگاران تهرانی دوست داشتند استقلال و پرسپولیس نتیجه بگیرند.

 

* در صدا و سیما هم همین بحث بود، مثلا در رابطه با عالیشاه و نوراللهی می گفتند که چرا این بازیکنان ملوان نمی روند. می خواهم بگویم وظیفه تلویزیون بی طرفی است اما آنها عدالت را رعایت نمی کنند و تنها به بازی های سرخابی های پایتخت اهمیت می دهند. فوتبال حرفه ای بر مبنای رنگ لباس نیست، چرا بازی فصل قبل استقلال خوزستان برای قهرمانی پخش زنده نشد؟ مگر شبکه های سراسری برای کل ایران نیست؟ خب چرا از اردبیل و آذربایجان غربی و شرقی و زنجان و قزوین و کرج و ... پخش زنده نداریم؟ متاسفانه وقتی می خواهند پاسخ دهند جوابی می دهند که قطعا نادرست و از اساس اشتباه است. مردم آذربایجان متدین تر از من آجرلو هستند، آنها از من که سر دار و انقلابی‌ هستم یک سر و گردن انقلابی‌تر و بالاتر هستند چرا به ما کمک نمی‌‌کنید و من را به تنهایی وسط انداختید تا این وضعیت را تحمل کنم. آنجا می گویند چرا در تهران همه رسانه ها در خدمت استقلال و پرسپولیس هستند. 

 

* طبیعی است که من مانند خیلی های دیگر در جوانی طرفدار یکی از تیم ها بودم اما پس از آن سعی کردم وظیفه حرفه ای خودم را به خوبی انجام دهم، مثلا من پاسی نبودم اما در این تیم به خوبی فعالیت کردم و نتیجه گرفتم یا تراکتوری نبودم اما در این تیم سعی کردم به خوبی فعالیت کنم. 

 

* من جام قهرمانی را قبلا گرفتم اما فردای آن هیچ چیزی نبود، اما آن جام می توانست به ما کمک کند که دعوای سنتی که خارجی ها به ما تحمیل کردند را حل کند، یک دعوای سنتی بین فارس و ترک باید حل می شد چون می گفتند یک فارس آمده مدیرعامل ما شده و ما توانستیم قهرمان شویم، هیچ فرقی برای یک فارس ندارد که یک خوزستانی، شیرازی و ... قهرمان شود خب چه می شد که یک تیم ترک هم قهرمان می شد؟

دیدگاه‌ها