کد خبر : 1426809 | 21 تیر 1396 ساعت 11:20 | 16.4K بازدید | 0 دیدگاه

ایران مسافر کربلا می‌شود؟!

فلسطین دومین رقیب عراق در ورزشگاه بصره

با لغو محرومیت از بازی های خانگی حالا فدراسیون عراق از برگزاری دومین بازی در خاک این کشور مقابل فلسطین خبر داد.

به گزارش "ورزش سه"، سال ها بود هیچ تیمی اجازه نداشت در خاک عراق جنگ زده  به میدان برود. بنا به حکم فیفا تمام بازی های ملی عراق در کشور بی طرف و عمدتا در ایران و تهران برگزار شد تا این که با آرام شدن اوضاع در این کشور و ساخت چندین ورزشگاه مدرن و استاندارد رفته رفته سران فیفا برای برداشتن حکم ممنوعیت میزبانی ترغیب شدند.

 

1208881


سرانجام این حکم اواخر سال 2016 برداشته شد تا عراقی ها طعم میزبانی از رقبای ملی خود را در بازی های دوستانه بچشند. طعمی کی یک ماه قبل در حین بازی دوستانه با اردو در ورزشگاه زیبای شهر بصره چشیده شد و نزدیک به 50 تا 60 هزار عراقی را به ورزشگاه تازه تاسیس شهر بصره کشاند. با گذشت تنها چند هفته فدراسیون عراق خبر از دومین بازی ملی دوستانه در خاک این کشور برابر فلسطین را روی خروجی خود قرار داد، جدالی که روز 23 جولای 2017 (31 تیرماه) در ورزشگاه بصره برگزار خواهد شد.

 

1110740


اما در این میان نکته جالب توجه به تلاش های بی وقفه سران فدراسیون عراق برای ترغیب تیم ملی ایران برای سفر به کربلا و رویارویی با تیم ملی عراق در ورزشگاه تازه تاسیس این شهر مذهبی برمی گردد که به سوژه اصلی رسانه های این کشور تبدیل شده است و آنها مدعی هستند در آخرین مذاکرات میان روسای فدراسیون دو کشور همچنان بر برگزاری این دیدار دوستانه تاکید شده اما همه چیز به تصمیم کارلوس کی روش و موافقت او برای این سفر بستگی دارد.

دیدگاه‌ها