کد خبر : 1427772 | 26 تیر 1396 ساعت 11:45 | 26.6K بازدید | 2 دیدگاه

براتی: تا زمان صدور رای اجازه اظهارنظر نداریم!

واکنش فدراسیون به مقایسه وضعیت عشوری و چشمی

مسئولان نقل و انتقالاتی فدراسیون فوتبال اعلام کردند هنوز درباره حضور یا عدم حضور سینا عشوری در ترکیب تراکتورسازی تصمیمی اتخاذ نشده است.

واکنش فدراسیون به مقایسه وضعیت عشوری و چشمی

به گزارش "ورزش‌سه"، سینا عشوری در اواسط نیم فصل اول لیگ شانزدهم با پارگی رباط صلیبی مواجه و به همین واسطه نیم فصل از لیست تراکتورسازی کنار گذاشته شد. بعد از این اتفاق، فیفا تراکتورسازی را از نقل و انتقالات محروم کرد و عشوری که قراردادش را با سرخپوشان تبریزی تمدید کرده بود، نتوانست آن را ثبت کند. از این رو عشوری حالا برای بازی کردن در ترکیب تراکتورسازی با مشکل مواجه شده است.


در این رابطه مسئولان تراکتورسازی برای تعیین وضعیت عشوری از فیفا استعلام گرفتند که پس از مدتی فدراسیون جهانی در نامه ای به تراکتورسازی اعلام کرد تصمیم گیری در این خصوص برعهده فدراسیون ایران است. حالا اما مسئولان فدراسیون هنوز اظهارنظر شفافی درباره عشوری انجام نمی دهند.


روزبه وثوق احمدی، رییس کمیته تعیین وضعیت بازیکنان در این خصوص گفت: «من نمی توانم رای نهایی را اعلام کنم. باشگاه استقلال و تراکتورسازی با رای کمیته تعیین وضعیت فیفا از ثبت قرارداد بازیکنان جدید محروم شدند. ثبت قرارداد و بازیکنان جدید دو کلید واژه مهم هستند. با استعلامی که از فیفا انجام شد، مشخص شد که انعقاد قرارداد با ثبت قرارداد متفاوت است. پرونده عشوری در دست بررسی است. صلاحیت رسیدگی به موضوع به فدراسیون فوتبال ایران اعطا شد و کمیته تعیین وضعیت رسیدگی  را انجام می دهد.»


موضوعی که در این باره وجود دارد، شباهت وضعیت روزبه چشمی در نیم فصل گذشته با سینا عشوری در شرایط کنونی است. در نیم فصل لیگ شانزدهم چشمی هم با همین شرایط روبه رو بود اما نتوانست برای استقلال محروم از سوی فیفا بازی کند اما به نظر می رسد مشکل عشوری برای بازی کردن حل شود.


وثوق احمدی در این خصوص توضیح داد: «درخواست ثبت قرارداد سینا عشوری واصل شده و ما فعلا از فیفا برای رسیدگی به این پرونده استعلام کرده ایم. در پرونده روزبه چشمی کمیته تعیین وضعیت فیفا مسئول رسیدگی آن بود و البته کیفیت خروج این دو بازیکن از لیست هنوز نا مشخص است و نباید این دو را فعلا مقایسه کرد.»


در پایان این صحبت ها احمدرضا براتی، رییس کمیته حقوقی فدراسیون اینطور اظهارنظر کرد: «مقامات قضایی پیش از صدور رای اجازه اظهار نظر ندارند. زیرا ممکن است در این مسیر استدلالهایی ایجاد شود که رای تغییر کند و این موضوع شائبه بر انگیز می شود.»

دیدگاه‌ها