کد خبر : 1428992 | 01 مرداد 1396 ساعت 12:50 | 33.4K بازدید | 3 دیدگاه

درفوتبال ایران فقط دروغ می گویند 

عابدزاده: بازی می‌کردم قیمتم 20 میلیارد بود!

احمدرضا عابدزاده بی‌شک هنوز هم یک اسطوره محبوب بین هواداران فوتبال ایران است‌. کمتر پرسپولیسی‌ای وجود دارد که محبوب استقلالی‌ها هم باشد‌. احمدرضا از آن جمله بازیکنان فوتبال ایران است‌.

عابدزاده: بازی می‌کردم قیمتم 20 میلیارد بود!

به گزارش "ورزش سه"، عقاب آسیا که این روزها از سطح اول فوتبال ایران فاصله گرفته در حاشیه افتتاح آکادمی دروازه‌بانی‌اش واقع در درکه با روزنامه گل صحبت کرد‌. او که از شرایط حاکم بر فوتبال ایران راضی نیست امیدوار است از این آکادمی چند گلر حسابی بیرون بیاورد . 

 

شما خودتان در فوتبال ایران به لحاظ معنوی و مادی به آن چیزی که می‌خواستید نرسیدید‌. به شاگردان آکادمی عابدزاده اگر روزی مثل شما شوند چه نصیحتی دارید؟
اتفاقا هفته پیش به پدران و مادران آنها گفتم قبل از هرچیز به درس آنها برسید‌. فوتبال نهایتا بعد از 20 سال تمام می‌شود اما درس را می‌توان تا آخر عمر خواند به شخصیت، ادبیات و خانواده اهمیت داد‌. الان به فوتبالیست‌هایی که بازی می‌کنند و قرارداد خوبی هم دارند، توصیه می‌کنم به تحصیلات هم فکر کنند چون فوتبال روزی تمام می‌شود به خصوص در مورد فوتبالیست‌های فعلی که دو روزه فوتبال شان به پایان می‌رسد‌.  

 

اما فوتبالیست‌های فعلی با این رقم‌های زیادی که می‌گیرند بازهم مثل شما از باشگاه‌ها طلبکار هستند‌. به همین خاطر است احمدرضا عابدزاده دوست ندارد به فوتبال برگردد؟
بله همین طور است‌. به همین خاطر یک روز در مغازه هستم و آکادمی فوتبالم را در آمریکا دارم و حالا آکادمی دروازه بانی را در ایران راه‌اندازی کرده‌ام‌. سوال خوبی پرسیدید؛ یک روز یک نفر در دوبی به من گفت که چرا دنبال کار حرفه‌ای در فوتبال ایران نمی‌روی‌. به او گفتم فکر می‌کنی کار حرفه‌ای در فوتبال ایران خوب است‌. نه این طور نیست! در اینجا جز دروغ و حاشیه هیچ چیز وجود ندارد‌. حالا هم اگر این آکادمی را راه انداختم به خاطر پول نبوده است‌. در آمریکا شش سال است که با نونهالان و جوانان کار می‌کنم‌. 

 

از بچه‌های آکادمی شما در ایران ملی‌پوش در می‌آید؟
در فوتبال ایران استعدادهای دروازه بانی زیاد است‌. روز اول هم به پدرو مادرهای آنها گفتم که باید صبر داشته باشند و بچه‌های شان تلاش کنند‌.

 

چرا هرکس گلر یک تیم ملی می‌شود همه می‌گویند عابدزاده دوم متولد شد‌. این مقایسه کردن شما را اذیت نمی‌کند؟
چرا ناراحت شوم؟! امیر پسر من هم مثل خود من می‌شود‌. او هم‌سن این بچه‌ها بود که کارش را شروع کرد‌. کلاس پنجمش که تمام شد او را به کالج در انگلیس، پرتغال و آلمان فرستادم تا در کنار آموزش گلری درس هم بخواند چون درس از همه چیز مهم تر است‌. چون با درس خواندن است که انسان شخصیت پیدا می‌کند‌. اگر دست من بود استعدادهای گلری ایران را به آکادمی‌های کشورهایی نظیر انگلیس و پرتغال می‌فرستادم تا هم شخصیت پیدا کنند و هم گلری یاد بگیرند تا از ادبیات غلط استفاده نکنند‌.

 

درست می‌گویید اینکه مثلا بیرانوند را با عابدزاده مقایسه می‌کنند یا سردار آزمون و طارمی را با علی دایی خوب است یا نه؟
خیلی خوب است که بازیکنان نسل الان را با امثال من، دایی و مهدوی کیا مقایسه می‌کنند‌. در مملکت ما اسطوره‌ها را کنار خودشان نگه می‌دارند و الگو می‌کنند که این اتفاق خوبی است‌. من خودم خوشحال می‌شوم یکی مثل من یا علی دایی شود‌. بهتر از این است که الگوی شان خارجی باشد‌. اینکه در مملکت‌مان الگو داریم خیلی خوب است اما مهم این است که این اسطوره‌ها تکرار شوند و هرکجای مملکت می‌رویم الان می‌گویند دایی، عابدزاده، مهدوی کیا؛ چه ایرادی دارد دیگران هم مثل ما اسطوره شوند‌. هرچند که من خودم را اسطوره نمی‌دانم‌.


هدف شما از راه‌اندازی این آکادمی چیست و چه انگیزه‌ای را دنبال می‌کنید؟
من دنبال سود مالی نیستم و احتیاجی هم به پول این آکادمی ندارم‌. هرچه در می‌آورم به خود مجموعه تزریق می‌شود‌. دیدید که برای این آکادمی تبلیغی هم نکردم‌. هرکدام از این بچه‌ها خانواده دارند‌. اگر 50 تا کارآموز داشته باشم و هرکدام چهار عضو خانواده مجموعا 200 نفر می‌شوند‌. این 200 نفر فامیل دارند که هرکدام از این‌ها مطرح شوند و از آنها بپرسند از کجا آمده‌ای و جواب بدهند از آکادمی عابدزاده یعنی من توانسته‌ام روی حدود 10 هزار نفر تاثیر مثبت بگذارم تا درگیر فوتبال شوند‌. در آمریکا از لول یک تا 30 باید کار کنند اما اینجا یک‌شبه می‌خواهند به لول 30 برسند‌. در آمریکا درست کار نکنی شما را از مدرسه فوتبال بیرون می‌اندازند برای همین است که فوتبالیست‌های آمریکایی و اروپایی تمام اصول هوازی، تاکتیکی را به خوبی یاد می‌گیرند‌.

 

یکی از انتقاداتی که به آکادمی‌های فوتبالیست‌های مشهور وارد است این است که فقط اسم‌شان روی آکادمی است ولی خودشان سالی یک بار به آن سر نمی‌زنند‌.
اتفاقا روزی که این آکادمی را راه‌اندازی کردم به من گفتند غیرممکن است که شما به این آکادمی سر بزنید‌. من هم به آنها گفتم در آمریکا هر روز در آکادمی حضور داشتم ولی بدانید که فلانی و فلانی دروغ می‌گویند اما احمدرضا اهل دروغگویی نیست‌. من شنبه‌ها یا یکشنبه‌ها به آکادمی می‌آیم و نظارت کامل دارم‌. می‌توانید بیایید و من را اینجا ببینید‌. من خودم روزهایی که به آکادمی می‌آیم لخت می‌شوم و پا به پای بچه‌ها تمرین می‌کنم و این نیست که یک گوشه بنشینم و با گوشی همراهم صحبت کنم‌. ما روی تمام حرکات بازیکنان از راه رفتن گرفته تا پوشیدن کفش و لباس و حتی پرش و دیگر مسایل دقت کرده و کار می‌کنیم‌. توجه کرده‌اید که ایرانی‌ها و عرب‌ها صحیح و اصولی مثل اروپایی‌ها راه نمی‌روند که این به خاطر عدم آموزش صحیح است‌.

 

خیلی‌ها دوست دارند شما را به عنوان یک اسطوره در تیم ملی یا تیم‌های بزرگ فوتبال ایران ببینند نه در آکادمی فوتبال‌. چرا از فوتبال حرفه‌ای دوری می‌کنید؟
اینجا اصول برقرار نیست و فقط دروغ می‌گویند‌. از وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال و باشگاه‌ها گرفته تا بقیه ارکان فوتبال با دروغ کارشان را پیش می‌برند‌. متاسفانه برخی‌ها در این فوتبال ذات شان دروغ گفتن است‌. البته فوتبال هم بخشی از جامعه است‌. تلویزیون ما هم به مردم دروغ می‌گوید اما احمدرضا دروغ گفتن بلد نیست چون اهل عمل کردنم و برای همین است که مرا اینجا می‌بینید‌. به خانواده‌های این بچه‌ها گفتم امروز مرا هشت صبح اینجا می‌بینید‌. این حقیقت و اصول است‌.

 

اگر عقاب آسیای ما الان گلری می‌کرد قیمتش چقدر بود آن‌هم در شرایطی که گلرهای درجه اولی مثل بیرانوند رقمی حدود یک و نیم میلیارد قراردادشان است‌.
شاید الان اگر بازی می‌کردم 20 میلیارد قیمتم بود اما اگر الان در فوتبال ایران گلری می‌کردم یک لحظه هم نمی‌ماندم چون نمی‌شود در این فوتبال سراسر دروغ کار کرد‌. پسرم مثل خودم عابدزاده می‌شود‌. من به نتیجه‌ای که می‌خواستم درباره امیر به دست بیاورم، رسیده‌ام و فقط مانده تیم ملی و رفتن او به رئال مادرید‌. امیر در خانه اش دو عکس دارد‌. یکی عکس تیم ملی و دیگر رئال مادرید هر روز به آنها نگاه می‌کند و می‌گوید باید به این دو برسم‌. خود من اگر الان بودم لژیونر می‌شدم پس او راه درستی را در پیش گرفته است‌.

دیدگاه‌ها