کد خبر : 1429070 | 01 مرداد 1396 ساعت 17:13 | 8.2K بازدید | 0 دیدگاه

ژنرال- اصفهان در آرزوی تکرار خاطرات خوب

امیر قلعه نویی یکی از مربیانی است که در طول دوران کاری اش کارنامه موفقی از خود به جا گذاشته و به عنوان سرمربی همراه با تیم‌های مختلف توانسته ٥ عنوان قهرمانی در لیگ برتر و ۲ قهرمانی در جام حذفی به دست آورد.

به گزارش "ورزش سه"  نکته جالب توجه در مورد وی اینکه در هیچ یک از تیم‌های باشگاهی که در لیگ برتر هدایت کرده در میانه فصل برکنار نشده یا استعفا نداده است.


پس از قهرمانی استقلال در لیگ برتر ۸۸–۸۷ اختلافات قلعه نویی با واعظ آشتیانی مدیرعامل وقت استقلال، شدت می گیرد تا ژنرال بعد از جدایی از آبی ها در خردادماه ۱۳۸۸ به نصف جهان مهاجرت کند. او دو فصل رویایی با طلایی پوشان اصفهان داشت و در لیگ های نهم و دهم قهرمانی در لیگ برتر را با سپاهان برای دو سال پیاپی تجربه کرد. این برای اولین بار بود که یک تیم می‌توانست برای دو فصل متوالی قهرمان لیگ برتر شود. قلعه نویی در 64 بازی سپاهان در لیگ برتر که به عنوان سرمربی حضور داشت، موفق به کسب 133 امتیاز شد و تیمش با به ثمر رساندن 123 گل دو فصل پر فروغ را تجربه کرد. در کنار همه این موفقیت ها ژنرال همیشه از اصفهان خاطرات خوبی داشته و از شرایط کاری و زندگی اش در این شهر راضی بوده. او آرامشی را در اصفهان تجربه کرد که در مدت حضورش در استقلال تهران و تراکتورسازی تبریز، نبودش را حس می کرد. سکوهای همیشه ملتهب در آزادی و یادگار امام تبریز و توقعات بالای هواداران این دو تیم همواره از دغدغه ها و دست اندازهای مسیر کاری ژنرال بوده که در اصفهان کمتر درگیر آن بود و جو آرام در اطراف سپاهان باعث شد دو فصل رویایی برایش رقم بخورد. 

 

1210828


حالا قلعه نویی در حضور دوباره اش در اصفهان و در قامت سرمربی ذوب آهن به دنبال کار در شرایطی آرام و کم حاشیه است. او می خواهد خاطرات بهترین سال های مربیگری اش در اصفهان را ورق بزند و بازگشت قدرتمندانه ای توام با آرامش به لیگ برتر داشته باشد. با توجه به بضاعت و ابزار در اختیار ذوبی ها شاید نتوان روی کاغذ، قلعه نویی و تیمش را مدعی قهرمانی دانست اما کسب سهمیه آسیا لااقل کمترین هدف گذاری وی برای لیگ هفدهم است. 


ژنرال همیشه از سپاهان و ذوب آهن به عنوان دو باشگاه کامل در بدنه ورزش کشور یاد کرده و وجود مدیران حرفه ای در راس این دو را عامل تبدیل اصفهان به عنوان قطب ورزشی کشور می داند. حال باید منتظر ماند و دید قلعه نویی با در اختیار داشتن بازیکنانی نظیر مهدی رجب زاده، قاسم حدادی فر، مرتضی تبریزی، احسان پهلوان، رشید مظاهری، دانیال اسماعیلی فر و اسماعیل شریفاتی که به تازگی جذب شده می تواند خاطرات خوب دیار زاینده رود را زنده کند یا نه؟

دیدگاه‌ها