کد خبر : 1429372 | 03 مرداد 1396 ساعت 13:01 | 35.4K بازدید | 0 دیدگاه

کارخانه: اشکال ندارد والیبالی‌ها میلیاردی بگیرند

قرارداد "معروف" چقدر آب خورد؟

تمدید قرارداد کاپیتان تیم ملی با پیکان بار دیگر توجهات را نسبت به میزان قرارداد ملی پوشان والیبال افزایش داد.

قرارداد "معروف" چقدر آب خورد؟

به گزارش ورزش "سه"، در شرایطی که هنوز نزدیک به 3 ماه تا آغاز رقابت های فصل جدید لیگ برتر والیبال باقی مانده تیم های مدعی فصل های اخیر اکثر بازیکنان مدنظر خود را جذب کرده و آماده فصل جدید می شوند. 


بازهم مثل 2 فصل اخیر رقابت سنگینی میان پیکان و بانک سرمایه برای جذب ملی پوشان وجود داشت و در این میان 2 بازیکن نیز در اندیشه لژیونر شدن هستند. میلاد عبادی پور بازیکن ملی پوش بانک سرمایه و جواد معنوی نژاد ملی پوش پیکان از تیم های ایتالیایی پیشنهادات جدی دریافت کردند و در آستانه حضور در سری آ قرار دارند. 


در شرایطی که بازیکنانی چون مجتبی میرزاجانپور، مهدی مرندی و رضا قرا بازیکنان جدید بانک سرمایه محسوب می شوند، پیکان نیز با تمدید قرارداد سعید معروف توانست یک گام بلند در نقل و انتقالات بردارد. 

 


قرارداد معروف با پیکان چقدر آب خورد؟
همانند سال گذشته شایعات زیادی درباره مبلغ قرارداد سعید معروف با پیکان وجود دارد اما به نظر می رسد پیکان برای نگه داشتن مهره اصلی اش به هر قیمتی قرارداد کاپیتان تیم ملی را تمدید کرده است. سال گذشته وقتی معروف پیکان را برای ادامه والیبال خود انتخاب کرد، پیکان اکبری سرمربی این تیم از تخفیف یک میلیاردی این بازیکن به پیکان خبر داد، با اینکه بازهم به نظر می رسید قرارداد کاپیتان تیم ملی بالای یک میلیارد باشد. حالا در شرایطی که بانک سرمایه هم علاقه چندانی به جذب معروف نشان نداده بود، احتمالا با افزایش 20 درصدی قرارداد این بازیکن تمدید شده است تا یک فصل دیگر را در جمع خودروسازان ماندگار شود. 

 


والیبالیست های میلیاردی
سقف قراردادها در والیبال در چند سال اخیر به شکل چشمگیری افزایش پیدا کرده و با ورود باشگاهی مثل بانک سرمایه که سرمایه گذاری عظیمی در لیگ والیبال داشته، ناخودآگاه سایر تیم ها نیز برای رقابت مجبور شدند مبالغ بیشتری را به بازیکنان افزایش دهند. البته قراردادهای میلیاردی صرفا متعلق به بازیکنان ملی پوش می شود و سایر بازیکنان نمی توانند چنین قراردادهایی را امضا کنند. سال گذشته با اطلاعاتی که از قرارداد بازیکنان به دست آمد، گرانترین بازیکنان لیگ برتر از تیم بانک سرمایه و ستاره هایی چون محمد موسوی و شهرام محمودی بودند که گفته می شد نزدیک به 2 میلیارد برای یک سال قرارداد امضا کرده اند. 

 


کارخانه: قرارداد میلیاردی چه اشکالی دارد؟
مصطفی کارخانه، سرمربی تیم والیبال بانک سرمایه در پاسخ به این سوال که این تیم به دنبال جذب سعید معروف بوده یا خیر، به "ورزش سه" می گوید: «ما با توجه به اینکه سال گذشته با ژیگادو و مهدوی در پست پاسور نتیجه گرفتیم، دنبال پاسور جدید نبودیم. معروف بازیکن بزرگی است اما به نظر می رسید که به ماندن در پیکان علاقه داشته باشد. ما هم مهدوی را بعد از حل یک سوءتفاهم حفظ کردیم.»
وی درباره بالا رفتن میزان قراردادها در والیبال می افزاید: «چه اشکالی دارد بازیکنان والیبال میلیاردی پول بگیرند؟ برای من جالب این است که از خود جامعه والیبال نیز بازیکنان را تخریب می کنند، در حالی که این اتفاق به سود تمامی بازیکنان و مربیان است. وقتی فوتبالیست ها 3، 4 میلیارد قرارداد امضا می کنند، چرا هیچ کس چیزی نمی گوید اما همه نگاهها به چند بازیکن والیبال است که بالای یک میلیارد پول می گیرد.»

دیدگاه‌ها