کد خبر : 1429669 | 04 مرداد 1396 ساعت 17:38 | 6.7K بازدید | 1 دیدگاه

مشکلات مالی همچنان حکمفرماست

سرنوشت نامعلوم قهرمان لیگ برتر فوتبال بانوان

در حالی که تقریبا دو ماه تا آغاز رقابت های لیگ برتر فوتبال بانوان باقی مانده است تیم قهرمان این بازی ها هنوز نتوانسته مشکلات مالی خود را حل کرده و برنامه های آماده سازی پیش فصل برای دفاع از عنوان قهرمانی را آغاز کند.

سرنوشت نامعلوم قهرمان لیگ برتر فوتبال بانوان

به گزارش "ورزش سه"، تیم آینده سازان میهن نجف آباد را می توان یکی از بلاتکلیف ترین تیم های حال حاضر فوتبال بانوان دانست، اصفهانی ها که بعد از یک فصل نفس گیر توانستند رقبای قدرتمند خود را کنار زده و به عنوان قهرمانی برسند، عملا تحرکی برای ایجاد شرایط جهت ادامه این موفقیت نمی بینند.

در حالی که با وجود تیم های شهرداری بم و شهرداری سیرجان، نجف آبادی ها موفق به کسب اولین عنوان قهرمانی خود شدند انتظار می رفت مسئولان ورزشی استان اصفهان فکری به حال این تیم کنند تا رقابت های لیگ برتر بانوان از حالت دو قطبی درآمده و دارای جذابیت دوچندان شود و البته در شرایطی که دو نام بزرگ فوتبال اصفهان یعنی سپاهان و ذوب آهن در فوتبال بانوان قدرتی ندارند آینده سازان بتواند امید این استان برای حضور در جمع مدعیان باشد.

اما این اتفاق هرگز نیفتاد و پس از قهرمانی خبری از آماده سازی مجدد تیم و اردوهای تدارکاتی نشد تا در حال حاضر که حدودا دو ماه به آغاز رقابت های فصل آینده باقی مانده است بازیکنان به حال خود رها شده و به طور انفرادی به تمرین بپردازند.

در رابطه با اتفاقات حول این تیم، گویا عزمی جدی برای تغییر اوضاع نیز وجود ندارد و از صحبت های مدیرعامل آینده سازان میهن نجف آباد می توان استنباط کرد که اوضاع به همین منوال پیش خواهد رفت تا در نهایت در دقیقه نود و چند روز پیش از آغاز فصل جدید، وضعیت اورژانسی بر تیم حاکم شود و در نهایت با مهیا کردن کمترین امکانات ممکن، بازیکنان و مربیان خود را به اولین بازی برسانند.

نکته جالبی در صحبت های مدیرعامل آینده سازان نیز دیده می شود و آن هم بلاتکلیفی برای رسیدن به وضعیتی ایده آل است، وی می گوید "سپاهانی ها خواستار حمایت از تیم شدند اما در این میان تکلیف من چه می شود؟ نمی خواهم اوضاع به گونه ای پیش برود که تنها بدهی های فصل قبل به نام من نوشته شود!" به عبارت دیگر مدیریت باشگاه از تحویل تیم قهرمان به مجموعه ای متمول حتی به قیمت از بین رفتن مشلات مالی این تیم می ترسد و می گوید پس تکلیف من چه می شود؟ موضوعی که با یک جلسه مذاکره به راحتی حل خواهد شد اما این اتفاق هرگز نمی افتد چرا که عزم کافی برای حل مشکلات وجود ندارد.

در حالی که به استناد صحبت های مدیریت باشگاه، بازیکنان این تیم بین 20 تا 30 درصد از مبالغ خود را دریافت کرده اند، مشکلات مالی را می توان عاملی برای زمین زدن قهرمان دانست، به‌هرحال بازیکنانی که تعدادی از آنها به عنوان ستاره های این تیم در فوتبال حضور دارند قطعا پیشنهادات بهتری از تیم های دیگر خواهند داشت و عدم رسیدگی به حداقل خواسته های شان می تواند آنها را از این تیم جدا کرده و اوضاع را پیچیده تر کند.

به‌هرحال کمی جدیت و برنامه ریزی در حل مشکلات آینده سازان می تواند این تیم را برای حضور موفق در فصل آینده و دفاع از عنوان قهرمانی آماده کند و از طرفی در صورت برگزاری اولین دوره جام باشگاه های آسیا و با توجه به ضعف فوتبال بانوان در این قاره، آینده سازان می تواند به راحتی خود را به جمع مدعیان کسب عنوان قهرمانی در این بازی ها وارد کند.

دیدگاه‌ها