کد خبر : 1430224 | 06 مرداد 1396 ساعت 23:09 | 13.3K بازدید | 0 دیدگاه

نفت متفاوت تر از همیشه

فراز و عصر جدید در آبادان

تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در اولین بازی اش در لیگ برتر مقابل استقلال نمایشی منطقی و متفاوت از سالهای قبل داشت.

فراز و عصر جدید در آبادان

به گزارش "ورزش سه"، صنعت نفت آبادان که در دوره های قبلی لیگ برتر معمولا شرایط سختی را داشت امسال با فرازکمالوند تبدیل به تیمی شده که می تواند به کسب رتبه ای به مراتب بهتر از گذشته امیدوار باشد.

بازی روزجمعه صنعت نفت مقابل استقلال  در آبادان نشان داد  این تیم می تواند یکی از متفاوت ترین صنعت نفت های دهه های اخیر باشد. نفت با حضور فراز کمالوندو جذب بازیکنان جدید با هدف کسب جایگاه مناسب پا به مسابقات  گذاشته است.صنعت نفت امسال را با فلسفه دوندگی و بازی فیزیکی شروع و به خوبی توانست با حفظ گل زده و بستن فضاهای رقیب پرستاره اش استقلال یک برد ارزشمند را در اولین ایستگاه لیگ برتر رقم بزند.


کار دشوار کمالوند
فراز کمالوند سرمربی این فصل نفت آبادان حتما به خوبی می داند که کار دشواری در آبادان دارد آن هم با تیمی با کمترین تعداد بومی و ارائه فوتبالی منطقی که دور از فلسفه وجودی فوتبال آبادان که بازی تهاجمی است، اما او با شکست استقلال در اولین بازی فصل نشان داد که امسال می توانیم شاهد یکی از متفاوت ترین صنعت نفت های سالهای اخیر باشیم. تیمی که می تواند از یک گل زده خود نزدیک به هفتاد دقیقه محافظت کرده و در نهایت از تیم مدعی استقلال سه امتیاز را بگیرد. کمالوند امروز سرمربی تیمی است که در شش سال اخیر دوازده مربی متفاوت داشته است اما او خوب می داند اگر بتواند صنعت نفت را به میانه های بالای جدول برساند آن وقت شاید جایگاهش را برای حضور چندساله در آبادان تثبیت کند.

عصر جدید
آیا با نمایش صنعت نفت مقابل استقلال می توان گفت که عصر جدیدی در صنعت نفت و فوتبال آبادان آغاز شده است. هرچند برای طرح چنین ادعایی زود است اما عملکرد نفت آبادان حاکی از تغییرات اساسی در روش و نوع بازی این تیم داشت ضمن اینکه نفت آبادان مدل 96 را می توان یکی از پرستاره ترین نفت های دهه های اخیر دانست. تیمی با بازیکنان مطرح و باتجربه که می توانند کار رابرای نفت در بازیهای دشوار دربیاورند.  


کرار ستاره آبادان
به نظر می رسد آبادان همانجایی است که جاسم کرار باید به آنجا می رفت. بافت فرهنگی آبادان به شکلی است که جاسم کرار و یا دیگر اعراب راحت تر می توانند با آن اخت شوند. خوشحالی کرار و حرکاتش در شادی بعد از گلش مقابل استقلال نیز از ارتباط خوب میان و او هواداران صنعت نفت آبادان خبر می داد. تا به حال کرار را اینهمه خوشحال در زمین فوتبال ندیده بودیم. او بی تردید ستاره تیمش مقابل استقلال هم بود ، یک گل زد و یک ضربه زیبا هم به تیر دروازه رحمتی کوبید. کرار تا زمانی که در ترکیب بود به خوبی توانست علاوه بر شرکت در بازی تهاجمی تیمش در مهار و جنگ های تن به تن با هافبک های استقلال موفق باشد. او حتی در زمان تعویض برخوردی کاملا متفاوت از سالهای قبل داشت و بدون اعتراض و ناراحتی و حتی با انرژی بالا جای خودش را به بازیکن تعویضی داد. به نظر می رسد امسال آبادان می تواند محلی برای تولد مجدد کرار باشد.

خون در رگهای برزیل
جو ورزشگاه تختی آبادان و شادی هواداران آبادانی از نمایش تیمشان حاکی از این است که انگار خون مجددا در شریان های برزیل فوتبال ایران به حرکت درآمده است. جو ورزشگاه آبادان مقابل استقلال مثل همیشه فوق العاده بود با این تفاوت که نفت اینبار با قدرت آغاز کرد و یکی از مدعیان اصلی قهرمانی این فصل را با ستاره های گران قیمتش شکست داد.


برد با تفکر و بازی زیبا
صنعت نفت مدل 96 با تفکرات کمالوند و ستاره هایش  فوتبالی منطقی درعین حال زیبا را به نمایش گذاشت. این تیم بارها روی دروازه استقلال موقعیت ایجاد کرد درحالی که کمترین موقعیت ممکن را به حریفش داد. البته که استقلال برخی از بازیکنان کلیدی اش را نداشت اما شکست استقلال باانگیزه که برای قهرمانی پابه مسابقات گذاشته کاردشواری بود که نفت از پس آن برآمد.

دیدگاه‌ها