کد خبر : 1430321 | 07 مرداد 1396 ساعت 12:14 | 211.4K بازدید | 0 دیدگاه

چرا فکر می‌کنید من شمر ذی‌ الجوشن هستم؟

طاهری: طارمی جوانی کرد و تحریکش کرده‌اند

سرپرست باشگاه پرسپولیس که این روزها به شدت بابت مشکلات مالی توسط بازیکنان و طلبکاران این باشگاه تحت فشار است، واکنش تندی به اتفاقاتی که باعث این مساله شده داشت.

طاهری: طارمی جوانی کرد و تحریکش کرده‌اند

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس علیرغم قهرمانی در لیگ فصل گذشته و افتتاحیه فصل با قهرمانی در سوپرکاپ اکنون با حواشی مربوط به مشکلات مالی یکی از پر سر و صداترین فصول خود را آغاز کرده است. حمله همه جانبه بازیکنان به مدیریت باشگاه به واسطه عدم دریافت مطالبات‌شان و در سمت دیگر پرونده‌های مالی مربوط به مطالبات مربیان خارجی باعث شده تا اکنون تیم برانکو ایوانکوویچ نگرانی زیادی بین هوادارانش ایجاد کند. علی اکبر طاهری، سرپرست باشگاه که روزهای پر تب و تابی را پشت سر می‌گذارد نسبت به این اتفاقات واکنش نشان داد و در گفتگو با خبرنگار ما به بررسی اتفاقات چند روز اخیر پرداخت.

 


چرا از صدا و سیما رفتم؟
یکی از حواشی بعد از دیدار این تیم برابر فولاد خوزستان مربوط به حضور علی اکبر طاهری در استودیو برنامه فوتبال برتر می‌شود. او البته در اتفاقی عجیب پیش از پایان این برنامه استودیو را به حالت قهر ترک کرد. طاهری در این خصوص می‌گوید: آقای محسن خلیلی آنجا بودند. چرا از ایشان نمی‌پرسید چرا من رفتم؟ آقای خیابانی به من می‌گوید کجای دنیا تلویزیون به باشگاه پول می‌دهند؟ قرار بود من یک دقیقه حرف بزنم و بین دو نیمه گفتم پایان بازی حرف می‌زنم و الان وقتم را در اختیار آقای خلیلی می‌گذارم و در پایان بازی یک دقیقه می‌خواهم با هوادارانم حرف بزنم. اما در پایان بازی خودم شنیدم که در گوشی آقای خیابانی گفتند وقت در اختیارم نگذارند و ایشان هم بلند شدند و به سمتی دیگر رفتند تا حتی تصویرم هم نباشد. من هم با این بی احترامی که به من نه، به باشگاه پرسپولیس شده بود ترجیح دادم آنجا نمانم و همان لحظه بلند شدم و رفتم. اینکه می‌گویند به خاطر حرف‌های سیدجلال و حضورش در استودیو رفتم اصلا اهمیت ندارد. مگر برای صحبت با بازیکن تیمم مشکلی دارم؟ مگر هر روز در دفتر من به روی بازیکن باز نیست که مشکلی از این بابت داشته باشم؟

 


در جلسه وزارت و صدا و سیما قرار شد ما در این برنامه حرف بزنیم
در جلسه‌ای که هفته پیش در وزارت ورزش و جایی که آقای داورزنی نیز بودند قرار شد از این پس پیش از دیدارهای دو تیم استقلال و پرسپولیس، مدیران دو باشگاه در استودیو حضور داشته باشند و دقایقی با هواداران خود صحبت کنند. این قراری بود که گذاشته شد اما آقایان به آن هم بی توجه بودند و در هدفون آقای خیابانی می‌گویند به من اجازه صحبت ندهد.  این در حالی است که آقایان در جلسه‌ای که آقای داورزنی نیز در آن حضور داشت اعلام کردند که مدیران دو باشگاه از این پس با حضور در استودیو دقایقی در خصوص برنامه‌های خود و شرایط باشگاه صحبت کنند.

 


30 فلان‌های بی حساب هواداران را سردرگم کرده است
پارسال دردسر داشتیم که در زمان بازی ما به جای 3090 و فرستادن عدد 6 به آن، یک سامانه دیگر را تبلیغ می‌کردند و این اصلا خوب نیست که با احساسات هواداران ما بازی شود. ما به هوادار خودمان می‌گوییم به 3090 بفرست یا تلفنت را با فلان عدد شارژ کن تا سهمی در باشگاه داشته باشی اما همین الان که وارد استودیو شده بودم یک عدد دیگر را می‌گویند. این هواداران ما را با سردرگمی و بی اعتمادی مواجه می‌کند و پاسخگوی آن چه کسی خواهد بود؟ هوادار و پرسپولیس و تیم و بازیکن اکنون در بهترین حالت با یکدیگر قرار دارند و همه می‌خواهند در موفقیت تیم سهم داشته باشند اما اینطور نمی‌شود که هر کس یک سامانه‌ای برای خودش بگوید. لطفا به هواداران ما احترام بگذارید و از آنها سواستفاده نکنید.

 


طارمی جوانی کرد و تحریکش کرده‌اند
مهدی را واقعا دوست داریم. معتقدیم او جوانی می‌کند و شاید هم خدای ناکرده تحریکش می‌کنند و باید صبوری کند. شاید دلش می‌خواسته اتفاقاتی که در ذهنش بوده محقق شود و به دنبال یک سری شرایط در باشگاه بوده که به آن نرسیده و ناراحت است. این‌ها بچه های خودمان هستند و اینطور نیست که ما هم مثل بعضی‌ها که نادان هستند و یک جبهه تشکیل می‌دهند اینطور برخورد کنیم. شما نگاه کنید یک سری از جراید و رسانه‌ها دائم در حال سم پاشی هستند و به آن دامن می‌زنند. در صورتی که همه ما در کنار هم باشگاه را شکل دادیم و همانطور که موقع قهرمانی و موفقیت در کنار هم هستیم باید در این زمان هم در کنار هم باشیم و تنها مشکلات برای ما نباشد. اینطور نباشد که بگوییم این بخش متعلق به من است. همه باید به باشگاه احترام بگذاریم و طبیعتا اکنون مشکلاتی وجود دارد که همه باید در کنار هم به برطرف شدن آن کمک کنیم. 

 


چرا فکر می‌کنید من شمر ذی الجوشن هستم؟

اینکه می‌گویید بازیکنان را تهدید کرده‌ایم در صورت مصاحبه علیه باشگاه جریمه شوند هم از آن حرف‌هاست. من در این زمینه دخالت نمی‌کنم. یک سری مسائل هست که مربوط به کمیته انضباطی است و در آن مطرح می‌شود و آنها به آن رسیدگی می‌کنند. من نمی‌توانم و این سوال و این حرف اصلا غیرحرفه‌ای است. اینطور که می‌گویند انگار من شمر ذی الجوشن هستم، در صورتی که اینطور نیست و باشگاه کمیته انضباطی دارد و طبق مسائلی که مشخص است آنها به این مسائل رسیدگی می‌کنند. با این حال معتقدم اکنون نباید به این مسائل دامن زد و همه ما یک تیم با یک هدف هستیم و باید در کنار هم کمک کنیم به موفقیت پرسپولیس.

 

 

1178601


 

عصبانیت بازیکنان به دلیل عدم پاسخگویی باشگاه است؟
اصلا اینطور نیست. در این دو سال اصلا اینطور نبوده و باشگاه هیچ وقت اینطور نبوده که جواب ندهد و یا اینکه آن موقع جواب بدهد و اکنون سکوت کند. هیچگاه نگفتیم فلان تاریخ و همیشه در اولین فرصتی که پول به خزانه باشگاه آمده پرداخت کردیم. همه بچه‌ها هم می‌دانند و انتظارشان نیز اکنون طبیعی است و ما قهرمان شدیم و صعود کردیم و افتخارآفرین شده‌ایم. اما مشکلاتی اخیرا پیش آمده، ما طی همین چند وقت اخیر 400 میلیون جریمه دادیم و 500 میلیون هم پیش از این جریمه مطالبات را داده بودیم. 

 


نگرانی بازیکنان در خصوص آپشن‌ها
چه مبلغ قرارداد و چه آپشن، آپشن یعنی همین دیگه، یعنی پاداش قهرمانی و ... همه اینها هست. وقتی اتفاقی می‌افتد باشگاه متعهد است و باید آن را پرداخت کند. مشکل این است که پولش نیست و همه هم دنبال این هستیم که پول در بیاوریم. می‌خواهیم پول در بیاوریم اما از اینور صدا و سیما و نمی‌توانیم تبلیغ کنیم. از طرف دیگر 4 تا همکار شما می‌آیند خبر دروغ می‌زنند و عوارض آن دامن پرسپولیس را می‌گیرد. ببینید با اسم پرسپولیس چقدر سایت خود شما پر می‌شود و به منفعت می‌رسید اما خود پرسپولیس سرش کلاه می‌رود و هیچ چیزی در نمی‌آورد.

 


دیگر پایم را در صدا و سیما نمی‌گذارم
با توجه به اتفاقاتی که افتاد بنده دیگر به صدا و سیما نمی‌روم. برای اینکه به ما بی‌احترامی می‌کنند و کار خودشان را می‌کنند. لطفا به دنبال تیتر نباشید و یک بار شده همه رسانه‌ها به فکر باشگاه باشند. نه تنها ما بلکه همه باشگاه‌ها و چرا باید فوتبال در این میان ضرر کند؟ چرا همه باید از فوتبال سود ببرند و سر خود فوتبال در این میان کلاه برود؟ وقتی تلویزیون برنامه سریال پخش می‌کند و فوتبال، پول سریال را چه کسی داده و پول فوتبال را چه کسی؟ سریال‌هایی که برای تلویزیون درست می‌شود پولش را چه کسی می‌دهد؟ تهیه می‌دهد یا صدا و سیما؟ تهیه کننده بعد به صدا و سیما می‌فروشد و صدا و سیما هم تبلیغ می‌کند، زیر نویس، تبلیغ قبل ، وسط و بعد از سریال. پول این فوتبال را چه کسی می‌دهد؟ صدا و سیما می‌دهد یا ما؟ پول زمین؟ پول بازیکن، کادرفنی، کارگر چمن، استادیوم تمرین و بازی، تدارکات و دیگر افراد کنار تیم و ترانزیت به شهرستان و اردوها و ...؟ پول اینها را چه کسی می‌دهد؟ پول آپشن‌ها را چه کسی باید بدهد؟ صدا و سیما می‌دهد یا ما؟ اما این پول را چه کسی می‌برد؟ من وقتی در استادیوم شهید کاظمی دور تا دور را تبلیغ می‌کنم حقم است یا نیست؟ حقم است، زمین خودمان است و همراه اول می‌گذارم، بانک کوثر می‌گذارم، 20 تا برند دیگر را هم می‌گذارم، اما آیا آنها حق شان است از تیمی که ما و هواداران برای آن هزینه کرده‌ایم پولش را ببرند؟ چرا همه از پرسپولیس می‌برند و اما باشگاه و هواداران نباید سود ببرند؟ آن بیچاره بازیکن، توپ جمع کن، کادرفنی، کمیته پزشکی و ... ماست چرا باید حق شان ضایع شود. یک بار در زندگی‌تان بیایید کمک کنید تا فوتبال زنده بماند. تا فوتبال ما در آسیا و جهان موفق شود. اگر به فوتبال توجه می‌شود و از آن انتظار دارید باید حقش را هم بدهید.

 


حکم دستیاران مانوئل آمده، باید منتظر حکم خودش باشیم
همه از فوتبال می‌برند و بعد آن وقت من باید اکنون نگران حکم مانوئل ژوزه و دیگر طلبکاران باشگاه باشم. حکم دستیاران او آمده و باید تا چند روز دیگر 400 هزار یورو پرداخت کنیم، حکم مانوئل هم به زودی خواهد آمد و اکنون من مدیر باید به فکر آن باشم. انتظارات به حق بازیکنان و کادرفنی ام هم وجود دارد و البته حق فوتبال را باید دیگران بخورند. فلانی باید ثانیه‌ای فلان قدر از پخش بازی‌های ما ببرد و من و هواداران و بازیکنان و کادرفنی‌ام باید نگران این باشیم که زحمات ما با جریمه و خطر کسر امتیاز و ... از بین نرود. آقایان لطفا لطفا لطفا به فکر فوتبال باشید و حق آن را بدهید. اگر حق فوتبال را بدهید نه بازیکنی نگران دریافتی خود است و نه مشکلی پیش می‌آید اما الان هوادار ما که می‌خواهد به باشگاه کمک کند در زمان برگزاری بازی تیمش باید با کلی سامانه که اصلا ارتباطی با باشگاه ندارد مواجه شود. خواهشا این کار را نکنید و فوتبال را نکُشید.


گفت و گو: حمید ابراهیمی

دیدگاه‌ها