کد خبر : 1454285 | 24 مرداد 1396 ساعت 13:01 | 43.2K بازدید | 0 دیدگاه

درجدال با یورگنسن، ماهی و یک پدیده 

گوچی؛ مشتری اصلی کفش طلای هلند

شهرآورد شمال هلند یکی از حساسترین بازی‌های لیگ هلند است. بازی بین دو تیم هیرنفین و خرونینخن. حالا اگر این بازی در هفته نخست لیگ هلند برگزار شود حسابش از بقیه شهرآوردها میان این دو تیم جداست.

گوچی؛ مشتری اصلی کفش طلای هلند

به گزارش "ورزش سه"،  این فصل اما برنامه ریزی لیگ هلند طوری بود که شهرآورد شمال در همان هفته نخست برگزار شد. به همین خاطر هم بود که 19200 نفر به ورزشگاه نوردلیس اشتادیون پا گذاشتند تا این بازی حساس را از نزدیک تماشا کنند.این بازی نه تنها جدال دو تیم بود بلکه یک تقابل دیگر هم در خود جای داد. تقابل میان رضا قوچان نژاد و میمون ماهی. دو مهاجم چارچوب شناسی که فصل قبل هم با یکدیگر رقابت کردند تا به صدر جدول بهترین گلزن‌های لیگ هلند برسند اما در نهایت مغلوب نیکولای یورگنسن دانمارکی شدند.


 رضا قوچان نژاد با احتساب بازی پلی آف، 20 گل به ثمر رساند و میمون ماهی هم 17 بار دروازه حریفان را باز کرد. البته که رضا قوچان نژاد دو گل نیز در جام حذفی به ثمر رساند تا پس از ون ولفسوینکل، دومین گلزن فصل فوتبال هلند در تمام رقابت‌ها لقب بگیرد. ون ولفسوینکل 20 گل در لیگ به ثمر رساند و 3 گل در جام حذفی تا آمار درخشان 23 گل در یک فصل را به نام خود ثبت کند.


هیرنفین که در بازی‌های تدارکاتی پیش فصل نتایج فوق‌العاده‌ای کسب کرده بود با ترکیبی هجومی پا به زمین گذاشت. استرپل می‌دانست که اگر می‌خواهد از این شهرآورد با دست پر خارج شود باید به بازیکنانی چون زنلی، قوچان نژاد و مورتن تورزبی اطمینان کند. او خیلی زود پاسخ اطمینان خود را گرفت. آن هم با گلی که تورزبی 21 ساله و نروژی در دقیقه 6 و روی پاس دومفریس وارد دروازه خرونینخن کرد.


این گل اما باعث نشد تا هیرنفین عقب بکشد و بازی را در اختیار خرونینخن قرار بدهد. استرپل چشم به ضد حمله، سرعت بالای گوچی و ضربه‌های تمام کننده او داشت و البته به خواسته خود نیز رسید. در دقیقه 40، شوت دومفریس از راست با جاگیری فوق‌العاده قوچان نژاد و ضربه آرام او به گل دوم هیرنفین تبدیل شد تا میهمان نیمه اول را با نتیجه 2- صفر به سود خود تمام کند.


مشخص نشد چرا تیم برنده‌ای که با انگیزه بالا و اختلاف دو گل به رختکن رفته بود به یکباره از هم پاشید و مقابل خرونینخن دو بار دروازه خود را باز شده دید. دقیقه 53 ولدویک یکی از گل‌ها را برای خرونینخن جبران کرد. بازیکنان خرونینخن پس از این گل و با حمایت 19 هزار هوادار خودی بازی را در دست گرفتند و بالاخره در دقیقه 82 توانستند توسط ستاره مراکشی خود به گل تساوی برسند.


میمون ماهی که فصل قبل بهترین گلزن و بهترین بازیکن خرونینخن بود با ضربه‌ای دیدنی گل تساوی را برای تیمش به ثمر رساند تا میزبان به تغییر دوباره نتیجه بازی و کسب سه امتیاز از شهرآورد امیدوار شود. رضا قوچان‌نژاد که در نیمه دوم هرگز از سوی هافبک‌های هیرنفین تغذیه نشد در دقیقه 83 جای خود را به هنک ورمان بلندقامت داد. مهاجمی که تنها سه دقیقه پس از حضور در زمین توانست پاس زیبایی برای مورتن تورزبی فراهم کند تا این ستاره نروژی گل برتری هیرنفین را وارد دروازه خرونینخن کند.


تورزبی که فصل قبل حتی یک گل هم برای هیرنفین به ثمر نرسانده بود، در شهرآورد و با شماره 8 خوش درخشید و دو گل سرنوشت ساز وارد دروازه خرونینخن کرد. درخشش او و رضا قوچان نژاد کافی نبود چون خرونینخن یک بار دیگر به بازی برگشت و موفق شد توسط میمون ماهی، ستاره 23 ساله خود به گل تساوی برسد. این گل در دقیقه 88 وارد دروازه هیرنفین شد تا دیگر زمانی برای جبران نباشد و بازی با تساوی 3-3 به پایان برسد.


در شهرآورد شمال هلند ستاره‌های بسیاری درخشیدند. از ماهی و تورزبی که دو گل به ثمر رساندند تا قوچان نژاد و ولدویک که یک بار موفق شدند دروازه حریف را باز کنند. این بازی قطعا زیباترین بازی هفته نخست لیگ هلند بود. دیداری که 6 گل در خود جای داد و جذابیت در آن موج می‌زد.


جدا از جذابیت این بازی، نکته جالب هفته نخست اردی ویژه، گل زدن مهاجمانی بود که قریب به اتفاق آنها فصل قبل برای کسب عنوان آقای گلی و کفش طلا با هم رقابت می‌کردند. به‌عنوان نمونه همین رضا قوچان نژاد و میمون ماهی که برای هیرنفین و خرونینخن گل زدند یا نیکولای یورگنسن که توانست دروازه توئنته را باز کند.


به نظر می‌رسد در فصل جدید لیگ هلند هم رضا قوچان نژاد، نیکولای یورگنسن و همین میمون ماهی مدعی‌های اصلی کسب کفش طلا هستند. بازیکنانی از ایران، دانمارک و مراکش که همین هفته اول میخ خود را محکم کوبیدند و نشان دادند برای آقای گلی دورخیز کرده‌اند. شاید مهاجمانی دیگر هم به دایره مدعی‌های آقای گلی اضافه شوند اما اصلی ترین‌ها همین سه بازیکنی هستند که مثل فصل قبل درخشیدند و ثابت کردند چارچوب شناس‌هایی قهار هستند.

دیدگاه‌ها