کد خبر : 1454344 | 24 مرداد 1396 ساعت 16:46 | 15.6K بازدید | 0 دیدگاه

10 نکته جذاب از اولین بازی هفته چهارم

جای خالی نیکبخت و خداداد در نبرد تهران - مشهد

پرسپولیس چهارمین بازی امسال را برابر سیاه جامگان برگزار خواهد کرد !

جای خالی نیکبخت و خداداد در نبرد تهران - مشهد

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس در این بازی می تواند فاصله خود را برابر رقبا در پایان اولین ماه لیگ برتر بیشتر کند !


1-اولین تیم مشهدی در لیگ فوتبال ایران نه ابومسلم که تیم آریا بود اما بازی تیم آریا در لیگ منطقه ای بود و این تیم در لیگ تخت جمشید جای خود را به تیم فوتبال ابومسلم مشهد داد .


2-به بی پولی امروز تیم های مشهدی کاری نداشته باشید، در سال 53 تیم ابومسلم، مهم ترین نقل و انتقال لیگ را انجام داد و مسیح مسیح نیا، جوان 21 ساله و بسیار شایسته پرسپولیس را جذب کرد، مسیح در آن دوران مدافع ثابت تیم ملی در کنار جعفر کاشانی یا قلیچ خانی بود، رفتن او از پرسپولیس یک اتفاق تلخ برای طرفداران بسیار زیاد تیم تهرانی بود .


3-بین پرسپولیس و تیم های مشهدی مجید تشرفی اولین بازیکن مشترک بود، تشرفی در ابتدای لیگ سال 54 که از اسفند 53 آغاز شد، پیراهن پرسپولیس را بر تن داشت، سپس مهدی عسگرخانی و مسیح مسیح نیا این مسیر را طی کردند و بعدها محمد پنجعلی، علیرضا گیل عرب، محمد منصوری، خداداد عزیزی، علیرضا نیکبخت، حسین بادامکی، اشپیتیم آرفی، میلاد غریبی، یونس شاکری و... از این دسته هستند .


4-ابومسلم مشهد از معدود تیم های تاریخ فوتبال ماست که 2بار به پرسپولیس 4 گل زده است، تنها سپاهان است که چنین خاطره ای در بازیهایش برابر پرسپولیس دارد .


5-بعد از تهران، شهرستان مشهد، شهری است که بیشترین تیم را در تاریخ لیگ برتر داشته است، ابومسلم مشهد، پیام مشهد، پدیده مشهد و سیاه جامگان مشهد این تیم های پر اعتبار بوده اند .


6-در میدان 2 تیم، حسین بادامکی که به زودی 36 ساله خواهد شد مسن ترین بازیکن میدان است و بعد از او سید جلال حسینی نفر دوم است، سید جلال، شش ماه از بادامکی کوچکتر است .


7-آخرین بازی پرسپولیس برابر مشهدی ها همان بازی آخر پرسپولیس در لیگ پارسال بود که سیاه جامگان 1-0 برنده شد و برانکو جوانانش را به میدان تیمی فرستاد که برای ماندن در لیگ نیازمند به برد بود .


8-پرسپولیس سال گذشته در 4بازی برابر مشهدی ها 3برد و یک باخت داشت، 9 گل زد و2 گل خورد .


9-پرسپولیس در بازی قبل برابر سیاه جامگان ، آماده بازی در لیگ قهرمانان آسیا بود و حالا هم در لیگ قهرمانان، پرسپولیس آماده بازی برابر تیم فوتبال الاهلی عربستان است!


10-پرسپولیس تا به حال 2بار در مشهد با سیاه جامگان بازی کرده است، یک برد 2-1 و یک باخت 1-0 نتیجه پرسپولیس برابر سیاه جامگان بوده است. آنها در تهران 2 بار با حریف بازی کرده و هر 2بار 3 گل زده اند، البته بار دوم پرسپولیس برابر حریف گل نخورده در حالی که بار اول 3-2 برنده بود!

دیدگاه‌ها