کد خبر : 1454493 | 25 مرداد 1396 ساعت 13:42 | 74.4K بازدید | 0 دیدگاه

از عبدالرحمن تا هالک و خریبین در جمع بهترین‌های آسیا؛

رقابت دورادور طارمی و سه ستاره‌ی برزیلی

با انجام مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در چهار ماه آغازین این رقابت ها به مرحله یک چهارم نهایی رسیده است.

رقابت دورادور طارمی و سه ستاره‌ی برزیلی

به گزارش "ورزش سه"، بخش آنالیز AFC در بررسی بهترین های این رقابت ها اقدام به انتشار فهرستی از خطرناک ترین بازیکنان این رقابت ها کرده، که مهدی طارمی مهاجم پرسپولیس نیز در بین آنها حضور دارد. این رده بندی ها از آنجا اهمیت دارد که می تواند ضامن جایزه ی مهم توپ طلای فوتبال آسیا باشد. جایزه ای که بیش از هر جایزه ی فردی دیگری در فوتبال ما به آمار وابسته است.

 

 

1235423

 


عمر عبدالرحمن – العین 


اولین بازیکن این فهرست کسی جز عمر عبدالرحمن نابغه ی تیم فوتبال العین نیست. مرد سال آسیا فوتبال آسیا در سال 2016 با هفت گل بهترین گلزن این تورنمنت است؛ بازیکنی که تک گل او در بازی بنیادکار در مراحل مقدماتی صعود العین به دور بعدی را رقم زد تا او در بازی استقلال در پلی آف هنر خود را به رخ بکشد.

 

 

1235421

 


آلن کاروالیو – گوآنگژو اورگرانده


مهاجم 28 ساله تیم گوانگژو که با قراردادی 11 میلیون یورویی به این تیم چینی پیوسته، بعد از جدایی پائولینیو از گوانگژو و حضور او در بارسلونا مسئولیت بیشتری به دوش خواهد کشید. آلن لیگ قهرمانان آسیا را فوق العاده آغاز کرد و در سه بازی اول این تیم موفق به گلزنی شد و گل هایش به خصوص در دو بازی مقابل سوون سامسونگ و کاوازاگی فرونتاله به بی شکستی گوانگژو کمک کرده است. او در این تورنمنت 5 گل زده و 28 شوت به دروازه حریفان داشته است.

 

 

1235422

 


عمر السوما مهاجم تیم الاهلی عربستان 


مهاجم اهل سوریه الاهلی بعد از مصدومیت  چهار مسابقه ی تیمش را از دست داد، اما گل های دیرهنگام او مقابل ذوب آهن و العین عامل صعود الاهلی به دور دوم لیگ قهرمانان شد. سوما یکی از زیباترین گل های این تورنمنت را به ثمر رسانده و یکی از خطرناک ترین مهاجمان لیگ قهرمانان به خصوص در محوطه جریمه محسوب می شود و مدافعان پرسپولیس باید تمام تلاش خود را برای متوقف کردن او به کار گیرند.

 

 

1235417

 


هالک – شانگهای SIPG


مهاجم سابق تیم ملی برزیل یکی از معتبرترین بازیکنان تورنمنت لیگ قهرمانان آسیا است؛ از شش گلی که هالک به ثمر رسانده، سه گلش با شوت های از راه دور به ثمر رسیده و این مسئله نشان می دهد که مهار او به سادگی امکان پذیر نیست. این مهاجم فرم فوق العاده ی خود را مجددا پیدا کرده و این خبر خوبی برای مدافعان گوانگژو نخواهد بود.

 

 

1235419

 

 

عمرالخریبین – الهلال


او دومین سوریه ای این فهرست است؛ مهاجمی با 4 گل زده که گل سعود الهلال مقابل الریان را در مرحله ی مقدماتی به ثمر رساند. خریبین که در دیدار مرحله ی حذفی مقابل استقلال خوزستان نیز موفق به گلزنی شد، 22 شوت به سمت دروازه ی حریفان زده و از مهره های مهم الهلال محسوب می شود؛ بازیکنی که تیم الهلال در فصل نقل و انتقالات تلاش زیادی برای حفظ او کرد تا نیروی کامل به مصاف العین امارات برود.

 

 

1235424

 

 

مهدی طارمی – پرسپولیس


مهدی طارمی نیمی از گل های پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا را به ثمر رسانده تا این تیم برای اولین بار به مرحله ی یک چهارم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا راه یابد. زمانی که دیدار پرسپولیس برابر الوحده با نتیجه ی 2 بر 2 دنبال می شد، این تیم به درهای خروجی از رقابت ها نزدیک بود تا اینکه طارمی دو گل دیگر هم به ثمر رساند تا هت‌تریک خود را کامل کند و برای قهرمان ایران تاریخ سازی کند.
نکته ی جالب در مورد مهدی طارمی این است که او بیشتر از تمام بازیکنان ذکر شده به سمت دروازه شوت زده؛ این مهاجم 30 بار دروزاه ی حریفان را مورد هدف قرار داده که تقریبا نیمی از آنها در چارچوب دروازه بوده است و 6 گل هم به ثمر رسانده.

 

 

1235418

 


کوبایاشی – کاوزاگی فرونتاله 


گل های کوبایاشی در مقابل سوون سامسونگ و گوآنگژو اورگردانده امتیازات ارزشمندی را برای کاوازکی رقم زد تا این تیم پس از چهار مساوی پیاپی با دو پیروزی به مرحله ی یک هشتم نهایی رقابت ها راه یابد. مهاجم ملی پوش ژاپنی ها در مقابل مونگ تونگ یونایتد تایلند در مرحله ی حذفی دو گل دیگر به تعداد گل هایش افزود و حالا تیمش با پشتوانه ی چهار پیروزی پیاپی به مرحله ی یک چهارم و مصاف با اورارد دایموندز رسیده است.

 

 

1235420

 


رافائل سیلوا – اورارد دایموندز


کشنده ترین بازیکن لیست که تهیه شده، رافائل سیلوا که آمار غیرقابل باور 5 گل از 8 شوت به سمت دروازه را ثبت کرده است. این بازیکن تهاجمی  که بیشتر به عنوان یار ذخیره استفاده می شود، تنها یک بار موفق شده در زمانی که از ابتدا به میدان فرستاده شده در پیروزی یک بر صفر مقابل شانگهای SIPG گلزنی کند و به احتمال فراوان یکی از 11 مرد اصلی اورارد در مقابل کاوازاکی فرونتاله خواهد بود.

 

دیدگاه‌ها