کد خبر : 1454637 | 26 مرداد 1396 ساعت 00:32 | 137.9K بازدید | 0 دیدگاه

همه مشکلات تراکتورسازی برای ادامه لیگ

چاقوی حاتمی در قلب گل محمدی !

مشکلات یحیی گل‌محمدی در تراکتورسازی تمامی ندارد؛ بعد از محرومیت فیفا، حالا مصدومیت بازیکنان کلیدی و البته محرومیت فرزاد حاتمی نیز کار را برای تراکتورسازی و سرمربی‌اش سخت کرده است.

چاقوی حاتمی در قلب گل محمدی !

به گزارش "ورزش سه"، روزی که یحیی گل‌محمدی برای قبول هدایت تراکتورسازی راهی تبریز شد، هرگز تصورش را نمی‌کرد تا این حد اسیر بدشانسی شود و مشکلات تیمش به حدی زیاد باشد که عرصه بر او تنگ شود. یحیی با علم به اینکه تراکتورسازی با نظر فیفا از جذب بازیکن جدید محروم است، کارش را شروع کرد و با امید میدان دادن به جوانان برای رساندن این تیم به شرایط آرمانی تلاشش را به کار گرفت اما در مدت‌زمانی کوتاه دچار بدشانسی‌هایی شد که حالا کار را برایش بسیار دشوار کرده است. مسائلی از قبیل مصدومیت‌ها، مشکلات زمین تمرین، برآورده نکردن انتظارات توسط جوانان و حالا هم محرومیت یکماهه فرزاد حاتمی.


طلسم مدافعان وسط تراکتور
با جدایی خالد شفیعی و سعید آقایی از تراکتورسازی یحیی گل‌محمدی روی هادی محمدی به عنوان رهبر خط دفاع خود حساب ویژه‌ای باز کرده بود، اما او قبل از شروع فصل جدید لیگ برتر در بازی دوستانه با تیم امید دچار پارگی رباط صلیبی شد تا کار برای گل‌محمدی سخت شود. او باتجربه ترین مدافع وسط خود را از دست داد و مجبور شد از عارف آغاسی جوان استفاده کند. بدشانسی بعدی برای یحیی آسیب دیدگی آغاسی بود. بازیکنی که قرار بود در خط دفاع تراکتورسازی بازی کند، اما یک هفته مانده به شروع مسابقات لیگ برتر در بازی تدارکاتی با گسترش فولاد دچار مصدومیت و کشیدگی از ناحیه رباط صلیبی شد تا بازی‌های ابتدایی تراکتور را از دست بدهد. در این شرایط یحیی گل‌محمدی تصمیم گرفت از سینا عشوری بازیکن باتجربه تیمش در خط دفاع استفاده کند. همین اتفاق رخ داد و عشوری در مصاف با استقلال خوزستان در قلب خط دفاع قرار گرفت، ولی عشوری نیز از پست طلسم‌شده جان سالم به در نبرد و در نیمه دوم آسیب دید. مصدومیت عشوری نیز او را حداقل تا 5 هفته از تمرینات و مسابقات تراکتورسازی دور کرده است. مصدومیت 3 بازیکن کلیدی تراکتور در خط دفاع، باعث شد تا گل‌محمدی برای مقابله با این بدشانسی از بازیکنانی مثل گودرزی و نادری در پست غیرتخصصی استفاده کند.


مشکل زمین تمرین
مشکل بعدی که یحیی گل‌محمدی در تبریز با آن دست و پنجه نرم می‌کند، مسائل مربوط به زمین تمرین است. تراکتوری‌ها که کمپ اختصاصی‌شان هنوز شرایط خوبی برای برگزاری تمرینات در همه روزها را ندارد، مجبور هستند برخی تمرینات خود را به زمین دیگری منتقل کنند. از این رو زمین لشگر عاشورا به خاطر اختلاف های مالی به اعضای تراکتورسازی داده نشد تا صدای سرمربی این تیم دربیاید. همین مساله باعث شد تا تراکتور تمرینات خود را به زمین راه‌آهن تبریز منتقل کند و بعضی روزها نیز در کمپ اختصاصی تمریناتش را انجام دهد.


جوان‌ها، آن که یحیی می‌خواست نبودند
مساله دیگری که برای یحیی گل‌محمدی در فصل جاری پیش آمد، بحث انتظار از جوانان بود. سرمربی تراکتور امیدوار بود تا بتواند از بازیکنان جوان خود بازی بگیرد و آنها نیز جواب اعتمادش را بدهند اما او وقتی تیم را تحویل گرفت، متوجه شد جوان‌ها آن بازیکنانی که تصور می‌کرده نیستند وبه غیر از 3، 4 نفر سایرین نمی‌توانند عملکرد خوبی از خود نشان دهند. گل‌محمدی در کنفرانس خبری قبل از بازی با استقلال نیز اعتراض خود به این موضوع را نشان داد و اعلام کرد که مسئولان قبلی باشگاه تراکتورسازی روی جوانان سرمایه‌گذاری خوبی نکردند و این اتفاق در حالی رخ داده که بحث محرومیت این تیم از سال گذشته مشخص بوده است.


محرومیت حاتمی، تیرخلاص
آخرین بدشانسی یحیی گل‌محمدی که او را با مشکل مواجه می‌کند مربوط به فرزاد حاتمی است. در شرایطی که تراکتورسازی به همه بازیکنان باتجربه‌اش نیاز کلیدی دارد، فرزاد حاتمی در حرکتی بچه‌گانه قبل از بازی با استقلال با امیرحسین صادقی درگیری فیزیکی پیدا کرد و خیلی راحت محروم شد! حاتمی که سابقه بازی در تیم های بزرگی مثل استقلال،‌پرسپولیس، سپاهان و... را نیز در کارنامه دارد، اقدامی انجام داد که شایسته نبود. او علاوه بر درگیری و محرومیت شخصی، تراکتورسازی و یحیی گل‌محمدی را با مشکل مواجه کرد. در شرایطی که حاتمی تنها مهاجم نوک تراکتور در این فصل محسوب می‌شود و کادرفنی حساب ویژه‌ای روی او باز کرده،‌ او یکماه(دو مسابقه) محروم شده و کار را برای مربیانش سخت‌تر کرده است. آن هم در شرایطی که تراکتور 3 شکست متوالی را پشت سر گذاشته و به کسب نتیجه خوب در دو بازی آینده مقابل نفت و سایپا احتیاج مبرم دارد.

 

امید به آینده
با همه اینها یحیی گل محمدی و سایر اعضای تراکتورسازی به آینده بسیار امیدوار هستند؛ با وجود مشکلات فراوان تراکتوری ها در 3 بازی گذشته عملکرد خوبی از نظر فنی داشتند و اگرچه نتیجه لازم را کسب نکردند اما هواداران بسیار خوشبین هستند که جوانان تیم در آینده در ترکیب تیم جا بیفتند و بتوانند به نفراتی کلیدی تبدیل شوند. در ترکیب تراکتورسازی بازیکنانی نظیر محمد نادری، محمدرضا مهدی زاده، فاخر تهامی، علی طاهران، محمدرضا آزادی و ... حضور دارند که می توانند آینده درخشانی داشته باشند. حالا یحیی امیدش به انرژی همین جوانان و البته تجربه بازیکنان باقیمانده اش مانند محمد ایرانپوریان، مهدی کیانی، محمد نوری و محمد ابراهیمی است که بتوانند روزهای خوبی را برای پرشورها رقم بزنند.

دیدگاه‌ها