کد خبر : 1456394 | 01 شهریور 1396 ساعت 17:46 | 30.8K بازدید | 0 دیدگاه

توضیح پیمانکار در مورد کیفیت بد چمن نقش جهان

مدیرعامل شرکتی که متولی کاشتن چمن ورزشگاه نقش جهان بوده است، می گوید که عدم نگهداری صحیح و علمی چمن علت اصلی خرابی آن است.

توضیح پیمانکار در مورد کیفیت بد چمن نقش جهان

به گزارش "ورزش سه"، وضعیت نامناسب چمن ورزشگاه نقش جهان یکی از سوالات این روزهای اهالی فوتبال شده است؛ اینکه چطور ورزشگاهی که هنوز یک سال از تاسیس آن نگذشته، چمنش به این وضعیت دچار شده؛ در نقش جهان بازیکنان مدام روی چمن سر می خورند و تکه های آن کنده می شود.

شاهین استادجو مدیرعامل شرکت سدروس سبز که چمن ورزشگاه نقش جهان، ورزشگاه جدید شیراز، ورزشگاه امام رضا و یادگار امام توسط این شرکت کاشته شده است، در گفتگو با "ورزش سه" در مورد شرایط نامناسب چمن ورزشگاه نقش جهان و دلیل آن توضیحاتی ارائه داد: ما این چمن ها را با همکاری نیروهای آلمانی کاشته ایم و نگهداری آنها بر عهده ی ما نیست. فکر می کنم، مشکل در قسمت نگهداری باشد که افرادی که دست اندر کار هستند، کار علمی بلد نیستند.
 

1237070

 

استادجو در ادامه و در مورد ورزشگاه نقش جهان می گوید: نگهداری چمن کار ساده ای نیست و سیستم های مختلف باید در کنار هم قرار بگیرند. اینکه بازی ها چگونه برگزار می شوند، غذا چگونه به چمن می رسد و .. همگی در کیفیت چمن تاثیرگذار هستند.

مدیرعامل شرکت سدروس سبز در مورد اینکه گفته می شود، ریشه های چمن نقش جهان نزدیک به سطح زمین شده   و دلیل کنده شدن چمن این موضوع است، ادامه می دهد: زمانی که ما ورزشگاه را تحویل دادیم، 15 تا 20 سانتی متر ریشه ی چمن بود و دلیل خرابی چمن این است که به خوبی نگهداری نمی شود. من چندی پیش هم که با آقای طاهری مدیرعامل سپاهان جلسه داشتم، به ایشان گفتم که باید یک تیم تخصصی کنار خود داشته باشند، تا به انها در مورد روش صحیح نگهداری چمن مشاوره دهد. چمن باید آسیب شناسی شود و متناسب با شرایطی  دارد، کارهای لازم روی آن صورت گیرد.


 

1237111

 

استادجو در ادامه و در مورد اینکه ردیف بودجه ای برای نگهداری ورزشگاه ها وجود ندارد، عنوان کرد: متاسفانه ما در وزارت ورزش ردیف بودجه ای که جداگاه مربوط به نگهداری ورزشگاه ها باشد، نداریم.

مدیرعامل شرکت سدروس سبز با اشاه به این موضوع که اراده ای در شرکت فولادمبارکه برای نگهداری از چمن نقش جهان وجود ندارد، افزود: ما به درخوست آقای طاهری با ایشان جلسه داشتیم ولی شرکت فولاد مبارکه می گوید، نیازی نداریم. شما در همین کار خودتان ببینید که خبرنگاری هم بخش های مختلف ورزشی، فرهنگی، اجتماعی و .. دارد و ما همین جا اعلام می کنیم که حاضریم اطلاعات بیشتری در مورد چمن و استانداردهای آن در اختیار  مردم قرار دهیم، تا آگاهی مردم بالا برود و انتظار بالاتری در آینده داشته باشند.

 

استادجو با اشاره به کارهای سابق شرکت سروین سبز بیان کرد: ما نماینده ی همان شرکت آلمانی هستیم که 13 سال پیش چمن ورزشگاه آزادی را کاشته است. با همان تکنولوژی ورزشگاه امام رضا ، ورزشگاه شیراز، یادگار امام و نقش جهان را هم ایجاد کرده ایم.

 

1237113


استادجو در پاسخ به این سوال که خواسته های مسئولان سپاهان در جلسه ای که داشته اند، چه چیزی بوده است و هزینه ی نگهداری ماهانه ی نقش جهان چقدر است، اظهار داشت: ما به آنها برآورد مالی یک ساله دادیم. البته قرار شده طی هفته ی آینده در تهران جلسه ای با ما داشته باشند که شایستگی ما را برای مشاوره بررسی کنند. ما برای هر ماه مبلغ نگهداری را تقریبا ٢٠ میلیون برآورد کرده ایم و با توجه به اینکه بازیکنان میلیاردی روی چمن بازی می کنند و کیفیت خوب چمن هم باعث جذابیت تصاویر تلویزیونی و همینطور لذت بردن تماشاگران در ورزشگاه می شود، فکر نمی کنم مبلغ زیادی باشد.

 

دیدگاه‌ها