کد خبر : 1456538 | 02 شهریور 1396 ساعت 15:35 | 53.3K بازدید | 0 دیدگاه

آرزوی قهرمانی پرسپولیس در آسیا را دارم؛

طیبی: پول قطر مثل پارس جنوبی است!

مدافع ایرانی جدید القطر قطر می‌گوید برای پیشرفت فوتبالی و حضور در تیم ملی لژیونر شده و علت رفتن‌اش از پارس جنوبی مسائل مالی نبوده است.

طیبی: پول قطر مثل پارس جنوبی است!

محمد طیبی در  گفت‌وگو با "ورزش سه" به علت جدایی از پارس جنوبی جم، شرایط و امکانات تیم جدیدش، القطر و مسائلی که طی هفته‌های اخیر گریبانگیر او بوده صحبت کرد که مشروح آن را در زیر می‌خوانید.


* شرایط تمرینی و وضعیت تیم القطر چطور است؟


از زمانی که به قطر آمدم درگیر و دار کارهای ثبت قرارداد، اقامت و سایر کارهای مربوط به ماندنم بودم؛ تیم القطر 15-10 روزی است به اردوی اسلوونی رفته و من تازه به جمع آنها اضافه شدم و دیروز اولین تمرینم را با آنها استارت زدم؛ برای رقابت‌های لیگ ستارگان باید خودم را با بازیکنان هماهنگ کنم و امیدوار هستم به زودی نظر کادرفنی را به خود جلب کنم و در مسابقات حضور داشته باشم.


* چرا با وجود آنکه با پارس جنوبی جم قرارداد داشتی به قطر رفتی؟


همه فکر می‌‌کنند به خاطر پول بیشتر به القطر آمده‌ام اما اینطور نیست؛ قراردادی که با این تیم بسته‌ام از نظر مالی همان چیزی است که با پارس جنوبی توافق کردم ولی به قطر آمدم تا در فوتبالم پیشرفت کنم و چون می‌‌خواهم در سال جام‌جهانی در تیم ملی‌ باشم، تصمیم گرفتم به قطر بیایم.

 

1210647


* چه تفاوتی در فوتبال قطر با ایران دیدی که رفتن به این کشور را بهتر دانستی؟


هر بازیکنی دوست دارد به دور از حاشیه تمرین کند و بهترین فوتبال خود را در مسابقه به معرض نمایش بگذارد اما در لیگ ایران بازیکنان همیشه در بطن مشکلات قرار دارند؛ در یکی، دو سال حضورم در استقلال خوزستان مشکلات مالی همیشه دامن‌گیر بازیکنان بود، این موضوع البته نه آنکه مختص استقلال خوزستان باشد بلکه در کل فوتبال ایران مرسوم است؛ بازیکنان همیشه شرمنده خانواده‌های‌شان هستند و آرامش فکری ندارند، برای همین در زمان فوتبال بازی کردن بدن‌هایشان خسته است چون تفکرات و دغدغه‌های‌شان روی فوتبال آنها تاثیرگذار است؛ اکنون در قطر با چنین مشکلاتی روبه‌رو نیستم و امکانات عالی و پرداختی به موقع برایم راحتی فراهم می‌آورد که همین موجب می‌شود تا با آرامش فوتبال بازی کنم؛ چیزی که در ایران کمتر با آن روبه‌رو هستیم.


* چه شد که لیگ ستارگان قطر را انتخاب کردی؟


شاید قطر سطح فوتبالی بالایی نداشته باشد اما بازیکنان نامی در لیگ ستارگان قطر حضور دارند؛ مثل ژاوی، سروش رفیعی و ... که همین موضوع من را ترغیب به انتخاب قطر کرد؛ به جز آن ایرانی‌ها را شاید در کشورهای دیگر به دلیل مشکلات و مسائل سیاسی نپذیرند اما در اینجا فضا و بستر آرامش بیشتری برای فوتبالیست‌های ایرانی فراهم است.


* لیگ ایران را دنبال می‌کنی؟


بله. یکی، دو شب پیش بازی استقلال با پدیده را تماشا کردم به نظرم بازی جذاب و خوبی بود؛ استقلال خوب فوتبال بازی کرد و سطح فوتبال‌اش بالاتر رفته و معتقدم آقای منصوریان خوب توانست تیم‌اش را جمع و  جور کند، باید به ایشان فرصت بدهند و نباید چنین رفتاری با او داشته باشند؛ یکی از دیگر مسائلی که کار فوتبالی‌ها را در ایران سخت می‌‌کند همین است، هواداران صبور نیستند تا تیم‌شان نتیجه بگیرد با هر شکست می‌خواهند یک نفر عوض شود، حالا بازیکن، سرمربی یا هر کس دیگری؛ دیدارهای پارس جنوبی جم را هم تماشا می‌کنم، آقای تارتار همانطور که من در تمرینات شاهد بودم تیم خوبی را بسته‌اند و فکر می‌کنم تیم‌شان امسال پدیده لیگ خواهد بود و برای‌شان آرزوی موفقیت دارم.

 

1210682


* باتوجه به انتشار لیست تیم ملی‌ فکر می‌کنی در جمع لژیونرهای مد نظر کی‌روش قرار بگیری؟


نمی‌ دانم، توکلم بر خداست؛ اگر باشم تمام وجودم را برای موفقیت تیم ملی‌ می‌گذارم و اگر هم نباشم تمام تلاشم را به کار می‌گیریم تا خوب کار کنم و بار دیگر اعتماد آقای کی‌روش را به خود جلب کنم.


* فکر می‌کنی در تیم القطر دوام بیاوری یا مثل رحیم زهیوی کمتر از یک فصل بمانی و بعد تصمیم به جدایی بگیری؟


هیچکس از فردای خود خبر ندارد و من هم  نمی‌ دانم چه سرنوشتی در انتظارم است؛ درباره رحیم زهیوی باید بگویم او وقتی به قطر آمد دچار مصدومیت شد و در بازی‌هایی که برای تیم‌اش به میدان رفت توانست گلزنی هم کند؛ معتقدم رحیم یکی از بهترین مهاجمان ایران است ولی تنها دلیل برگشت او مصدومیت‌اش بود، نه چیز دیگری.


* حرف پایانی ...


اول از همه باز از پارس جنوبی جم تشکر و عذرخواهی می‌کنم که مجبور به جدایی از جمع‌شان شدم ولی چیزی که به‌عنوان یک ایرانی برایم اهمیت دارد، آرزوی موفقیت تیم پرسپولیس در رقابت‌های آسیایی است؛ دوست دارم آنها قهرمان آسیا شوند، اسم ایران در کشورهای آسیایی بپیچد و پرچمش به اهتزاز درآید.

دیدگاه‌ها