کد خبر : 1456752 | 03 شهریور 1396 ساعت 16:34 | 76.5K بازدید | 0 دیدگاه

روزبه چشمی؛ دوراهی تیموریان یا پورعلی گنجی

روزبه چشمی بازیکن متعصب آبی پوشان و البته کاپیتان سابق تیم ملی امید ایران پس از دوری چند ماهه از فوتبال پنج هفته ی اول لیگ را خوب شروع کرد.

روزبه چشمی؛ دوراهی تیموریان یا پورعلی گنجی

به گزارش ورزش سه، علی رغم نتیجه گیری نامناسب استقلال در این چند هفته عملکرد دفاعی این تیم مناسب بود که چشمی به عنوان هافبک دفاعی این تیم نقش پررنگی در تعداد کم گل خورده این تیم ایفا کرده بود. چشمی البته مزد این بازی خوبش را نه در استقلال که در تیم ملی دید تا در لیست جدید کارلوس کی‌روش به عنوان یکی از بازیکنان جدید حضور داشته باشد.


در لیستی که کی‌روش ارائه داد و یازده بازیکن را به تیم ملی دعوت کرده بود چشمی در بین مدافعین دیده میشد تا به نظر برسد کی روش قصد دارد از چشمی یک پورعلی گنجی دیگر بسازد. مرتضی هم درست قبل از جام ملت ها و در حالی که به عنوان هافبک تدافعی در تیم نفت خدمت میکرد به تیم ملی دعوت شد تا با استفاده از مصدومیت منتظری به طور ثابت هم بازی کند و البته عملکرد درخشانی هم داشته باشد. البته که اینبار کار روزبه برای فیکس بودن در جام جهانی و آن هم به عنوان دفاع وسط بسیار سخت است جایی که باید با سید جلال با تجربه، پورعلی گنجی و حتی محمد انصاری بجنگد و به ترکیب تیم ملی برسد. حتی این احتمال وجود دارد که پژمان بازهم به تیم ملی بازگردد و کار را بیش از پیش برای شماره 4 استقلال سخت کند.

 

1237007

 


اما یک احتمال دیگر استفاده از روزبه چشمی به عنوان زوج عزت اللهی و در پست 6 میباشد. کی‌روش هنوز نتوانسته برای عزت اللهی یک زوج مناسب پیدا کند ابراهیمی مصدوم است و عملکرد کریمی در اروپا هم آنقدر ضعیف بوده که کیروش برای گذشتن از نامش کار سختی نداشته باشد. دیگر زوج سعید در چند دیدار اخیر تیم ملی هم حاج صفی بوده که در تمام بازی های باشگاهیش به عنوان دفاع چپ به بازی گرفته شده و البته نشان داده که تجربه کافی و جنگندگی لازم برای بازی در این پست را ندارد. شاید کی‌روش بدش نیاید که یک بازیکن با خصوصیات تدافعی بیشتر را کنار سعید بگذارد تا سعید راحت‌تر به حملات اضافه شود و البته فانتزی و قدرت شوتزنی خودش را به رخ همه بکشد و این دو بار دیگر زوجی همانند نکونام و تیموریان را شبیه سازی کنند.


چشمی برای حضور در پست هافبک دفاعی کار نسبتا راحت‌تری خواهد داشت هرچند دعوت نورافکن به تیم ملی و البته بازگشت بازیکنانی همچون پورقاز، کامیابی نیا و حتی نوراللهی به اوج میتواند جنگ در این پست را هم به حداکثر برساند اما در حال حاضر احتمال اینکه روزبه بتواند به ترکیب تیم ملی در این پست برسد بیشتر از نیمکت نشین شدن سید جلال یا پورعلی گنجی است.


کی‌روش در برزیل و حتی استرالیا نشان داد که ترسی از بابت تغییر پست بازیکنان ندارد؛ همانگونه که پژمان منتظری را در جام جهانی به پست دفاع راست برد و دژاگه که بیشتر به عنوان وینگر شناخته میشد را به عنوان هافبک تهاجمی بازی داد. هرچند در حال حاضر پست هافبک دفاعی برای چشمی بسیار در دسترس تر به نظر میرسد اما هیچ بعید نیست که کی‌روش از روزبه هم یک مدافع مطمئن و البته جوان برای تیم ملی بسازد.


محمد پورمظاهری

دیدگاه‌ها